کاربردهای کاغذ دیواری اضافه (۸ ایده برای استفاده از ته‌مانده کاغذ دیواری)

کاربردهای کاغذ دیواری

فهرست مطالب

کاغذ دیواری ازجمله اقلام تزئینی در دکوراسیون داخلی است که حتی با اضافه آن هم می‌توان هنرنمایی کرد! بسیاری از مصرف‌کنندگان این محصول با کاربردهای کاغذ دیواری به‌جز پوشانندگی دیوار، هنوز آشنایی ندارند. به همین دلیل، در مقاله امروز آسام آرت قصد داریم در مورد استفاده از ته‌مانده کاغذ دیواری و در کل کاربرد اضافه کاغذ دیواری برای شما بیشتر بنویسیم. با خواندن این راهنما، متوجه خواهید شد که آنچه دیوار فضای شما را پوشانده است، قابلیت‌های جالب دیگری هم دارد!

دلیل پیشنهاد کاغذ دیواری از سوی طراحان داخلی

اجازه بدهید ابتدا یک نگاه کلی به نقش اصلی و کاربرد کاغذ دیواری در خانه و هر فضای دیگر داشته باشیم. شما پس از انتخاب و خرید کاغذ دیواری موردعلاقه خود، از نقش این عنصر تزئینی به گونه‌های متفاوتی بهره‌مند خواهید شد:

تنوع بالای طرح و جنس

امروزه، بیش از گذشته، دقت به طرح های کاغذ دیواری به یکی از بایدها در زمان انتخاب بهترین دیوارپوش کاغذی تبدیل شده است. شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون فضای موردنظرتان و همچنین متراژ فضا، از کالیته چشم‌نواز طرح و جنس متنوع کاغذ دیواری، نمونه موردپسندتان را انتخاب کنید.

فضاسازی بی‌نظیر

یکی از کاربردهای کاغذ دیواری، فضابخشی چشمگیر آن است؛ برای نمونه شما با اجرای یک کاغذ دیواری طرح داماسک، روح ویکتوریایی بینهایت باشکوهی را به فضای مورد نظرتان که دارای سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک است، می‌بخشید.

محصول اقتصادی

در مقایسه با انواع دیگر روش‌های محافظت از دیوار و تزئین آن، کاغذ دیواری یک محصول مقرون‌به‌صرفه با گزینه‌های متنوع است. این محصول بین ۷-۱۰ سال عمر دارد و دیگر جای نگرانی بابت تعویض سریع یا تخریب دیوار برای شما باقی نمی‌گذارد. همچنین، در صورت بروز مشکلات جزئی نیز می‌توانید برای ترمیم کاغذ دیواری اقدام کنید.

همخوانی فوق‌العاده با تمام روحیات

احتمالاً از آن دسته افرادی باشید که مایل هستند روحیه خود را در نوع چیدمان و حتی انتخاب کاغذ دیواری منعکس کنند؛ برای مثال اگر با تصاویر سه‌بعدی میانه خوبی داشته باشید، طراح داخلی پس از بررسی فضای موردنظر و ارائه توضیحاتی در مورد کاربرد کاغذ دیواری سه ‌بعدی، این محصول را به‌عنوان کاغذ دیواری پشت تلویزیون یا دیوار شاخص پیشنهاد می‌دهد. این مدل کاغذ دیواری با توجه به وجود تصاویر و نقوش برجسته، حال و هوای بی‌نظیری به اتاق یا سالن می‌بخشد. این موضوع برای انواع دیگر مدل‌های کاغذ دیواری صدق می‌کند.

با اضافه کاغذ دیواری چه کنیم؟

با اضافه کاغذ دیواری چه کنیم؟

ممکن است از خواندن این سؤال متعجب شوید. چون در ذهن شما، کاغذ دیواری صرفاً یک محصول برای پوشش دیوار تعریف شده است. درحالی‌که پس از خواندن این بخش، برای پیاده‌سازی یکی از کاربردهای کاغذ دیواری دست‌به‌کار خواهید شد!

زیباسازی دیوار پشتی قفسه کتاب

شما می‌توانید از ته‌مانده کاغذ دیواری برای تزئین پشت قفسه کتاب استفاده کنید. برای مثال، یکی از کاربردهای کاغذ دیواری سه‌بعدی، اینجاست! البته حتماً به رنگ قفسه کتاب و پالت رنگی غالب در دکوراسیون داخلی دقت کنید.
همچنین ناگفته نماند که می‌توانید بخش‌هایی از قفسه را متمایز از قسمت‌های دیگر، با کاغذ دیواری تزئین کنید. بنابراین ترکیبی از زیبایی طرح دار یا سه‌بعدی و سادگی را با هم خواهید داشت.

دکوپاژ با کاغذ دیواری

اگر اهل هنر و صرف وقت برای درست کردن کارهای دستی باشید، دکوپاژ روی اشیا یکی دیگر از انواع کاربرد اضافه کاغذ دیواری است. برای شروع یکی از وسایل کوچک مثل گلدان یا بشقاب دیوارکوب را در نظر بگیرید و با استفاده از ته‌مانده کاغذ دیواری، سطح آن را از ظاهری ساده به ترکیب چشم‌نوازی از تکه‌های کاغذ دیواری اضافه تبدیل کنید.
دکوپاژ کردن یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه برای جلوه بخشیدن به دکوراسیون داخلی است و روح زیبایی و تعادل را مهمان فضای شما می‌کند.

زیباسازی دیوار شومینه

دیوار شومینه در بین سایر دیوارهای شاخص، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده از کاربرد اضافه‌های کاغذ دیواری است. درصورتی‌که از کاغذ دیواری برجسته یا سه‌بعدی برای دیوار استفاده کرده باشید، می‌توانید از ته‌مانده آن برای دیوار پشت شومینه استفاده کنید. دیوار شومینه با توجه به ابعاد کوچکی که دارد، مقدار ناچیزی کاغذ دیواری طلب می‌کند.

استفاده به‌عنوان رومیزی

یکی دیگر از کاربردهای کاغذ دیواری باقی‌مانده، استفاده از آن برای زیباسازی میز است. شما می‌توانید بخشی از رول باقی‌مانده پس از اندازه‌گیری متراژ کاغذ دیواری را به ‌اندازه ابعاد روی میز برش بزنید و پس از قرار دادن شیشه یا تلق رومیزی، از جلوه چشمگیر آن لذت ببرید.

مناسب برای راهرو و راه‌پله

از ته‌مانده کاغذ دیواری برای فضاسازی راهرو یا راه‌پله‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید تنها بخشی از این فضاها را با کاغذ دیواری بپوشانید و باقی را رنگ کنید.

مناسب برای انواع کمد

مناسب برای انواع کمد

برای شروع به سراغ درهای کمد بروید! اما توصیه می‌کنیم برای باقی بخش‌ها از کاغذ دیواری استفاده نکنید و اجازه بدهید ترکیب طرح و سادگی، بر زیبایی و لطافتی که در نظر دارید، اضافه کند.

مهم: اگر بخش‌هایی از میز یا کمد شما زخمی و شکسته است، می‌توانید به‌سادگی از کاربردهای کاغذ دیواری که خاصیت پوشانندگی آن است در این موقعیت، استفاده کنید.

برای میز کنار تختی

برای طراحی میز کنار تختی می‌توانید از کاغذ دیواری طرح‌داری که باقی‌مانده است کمک بگیرید. از ته‌مانده کاغذدیواری برای نوسازی و طرح دادن به میزهای کشودار کنار تخت خوابتان استفاده کنید. برای مثال اگر کاغذ دیواری طرح‌دار با رنگ غالب طلایی یا قهوه‌ای دارید، می‌توانید پایه‌ها و کشوی میز را با کاغذ دیواری بپوشانید و بدین ترتیب از یکی دیگر از کاربردهای کاغذ دیواری لذت ببرید.

انواع کاردستی با کاغذ دیواری ساده

برای شروع، ساخت پاکت هدیه با کاغذ دیواری را تجربه کنید! ابتدا الگوی پاکت را آماده کنید و سپس کاغذ دیواری موردنظرتان را با توجه به الگو، برش بدهید. برای داشتن یک پاکت هدیه دوست‌داشتنی، بهترین کار انتخاب کاغذ دیواری‌ ساده است. بنابراین، کاغذ دیواری اصلی را با دقت و هدفمند انتخاب کنید!

تغییر فضای داخل کشوها

فرقی ندارد که میز کنار تختی باشد یا میز ناهارخوری یا میز آشپزخانه، شما می‌توانید از ته‌مانده کاغذ دیواری برای زیباتر کردن داخل کشوها و همچنین پوشاندن آسیب‌های احتمالی، کمک بگیرید. تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند، اندازه‌گیری درست و حوصله کافی برای انجام این کار است. بنابراین یک روز تعطیل را برای زیباسازی کشو(های) خود در نظر بگیرید!

و در پایان

کاغذ دیواری ازجمله اقلام تزئینی است که حتی باقی‌مانده و اضافه آن هم می‌تواند تا میزان رضایت بخشی، در زیباسازی وسیله یا هر بخش دیگر دکوراسیون داخلی شما نقش داشته باشد. با این اوصاف کاربردهای کاغذ دیواری اضافه بسیار متنوع است و دست شما را برای ایجاد فضایی که در ذهن دارید کاملاً باز می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

خرید محصولات