انتخاب شیک‌ترین مدل پرده پلیسه + راهنمای انواع پرده

شیک‌ترین مدل پرده پلیسه

فهرست مطالب

اگر طرفدار پرده‌های مدرن برای دکوراسیون داخلی منزل یا ساختمان خود هستید، احتمالاً مدل پرده پلیسه، جزء انتخاب‌های مورد علاقه شما خواهد بود. پرده پلیسه ای به دلیل ظاهر جذاب و کارایی ساده و به‌روزی که دارد، برای آن دسته از افرادی که از جلوه‌های مدرن برای آویختن پرده لذت می‌برند، گزینه مناسبی خواهد بود. در مقاله امروز آسام به جزئیات بیشتری در مورد انواع پرده پلیسه جدید می‌پردازیم و از نقش و کارکرد انواع پرده‌های پلیسه در فضاهای مختلف، بیشتر برایتان می‌نویسیم.

چرا پرده پلیسه وارد بازار شده است؟

جلوه شیک و مینیمال! این بهترین توصیفی است که در مورد چرایی عرضه پرده‌های پلیسه می‌توانیم ارائه بدهیم. بنابراین نقش پرده‌های پلیسه بیش از هرزمان دیگری با انقلاب در دکوراسیون داخلی و افزایش جذابیت‌های بصری در طراحی و چیدمان، مخصوصاً برای پنجره‌ها، نمایان است.

پرده‌های پلیسه دقیقاً مطابق با ابعاد پنجره‌ها طراحی شده‌اند و کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند. بنابراین، مصرف‌کنندگانی که قصد انتخاب پرده برای فضاهای کوچک را دارند، می‌توانند روی این ویژگی پرده حساب کنند.

مزایای نصب پرده پلیسه

در ادامه به مزایای استفاده از این نوع پرده می‌پردازیم:

  • مقاومت در برابر نور و آب- برای شست‌وشوی انواع پرده پلیسه نگران نباشید، الیاف مصنوعی پلی‌استر استفاده‌شده در این نوع پرده، بسیار مقاوم است؛ همچنین در برابر تابش مستقیم نور خورشید، تغییر رنگ و شکل نمی‌دهد.
  • پوشش‌دهی بالا- اگر به شکل ظاهری پرده پلیسه دقت کنید، متوجه می‌شوید که ساختار خاص آن به‌گونه‌ای است که به لطف تاخوردگی‌های منظم، ظاهر آکاردئونی جذابی پیدا کرده است. بنابراین، زمان باز شدن پلیسه‌ها، پوشش‌دهی فوق‌العاده‌ای اتفاق می‌افتد که آن را در برابر نفوذ آب، نور، صدا، گردوغبار و حشرات مقاوم کرده است.
  • شستشوی آسان- همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، الیاف مصنوعی پلی‌استر که برای تولید پرده پلیسه استفاده می‌شود، مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارد. از طرف دیگر، پس از شست‌وشو به‌سرعت خشک می‌شود. شما می‌توانید بدون نگرانی، پرده پلیسه را با دستمال مرطوب آغشته به مقداری شوینده ملایم تمیز کنید. البته که نباید از خاصیت ضدلک و ضدخش این نوع پرده غافل شوید!
  • خاصیت ضد الکتریسیته ساکن- الیاف پلی‌استر به دلیل خاصیت ضد الکتریسیته ساکنی که دارند در برابر جذب بار الکتریکی مقاوم هستند. بنابراین، با نصب پرده‌های پلیسه می‌توانید مطمئن باشید که خبری از جذب گردوغبار یا چسبیدن مو به سطح پرده‌ها نخواهد بود.
  • ماندگاری بسیار بالا- مقاومت چشمگیر پرده پلیسه در برابر پوسیدگی، زدگی و سایش باعث می‌شود تا در برابر نور خورشید و حرارت، ایستادگی بالایی داشته باشد. بنابراین، شما محصولی را خریداری می‌کنید که مطمئن هستید عمر مفید بسیار بالایی دارد.
  • کاهش اشعه UV در کنار جلوه ظاهری بسیار شیک و مدرن و وزن ناچیز، مدل پرده پلیسه مقاومت قابل‌توجهی در برابر اشعه UV دارد. بنابراین اگر تغذیه مناسب با نور خورشید برایتان مهم است و از طرفی مایل نیستید پرتوهای مضر وارد فضای شما شوند، کارشناسان ما در مجموعه آسام، پرده‌های پلیسه را پیشنهاد می‌دهند.
  • تنوع سیستم حرکتی پرده‌های پلیسه- شما می‌توانید یکی از پنج سیستم باز و بسته کردن این نوع پرده را انتخاب و سپس خریدتان را نهایی کنید؛ سیستم حرکتی دستی، زنجیری، نخی، موتوردار و تاچ، دست شما را برای انتخاب بهترین روش باز و بسته کردن پرده باز می‌گذارد.

معایب پرده پلیسه

باوجود ویژگی‌های مثبت چشمگیری که پرده پلیسه دارد، ممکن است قدرت عایق‌بندی صوتی بالایی نداشته باشد. درنتیجه، امکان نفوذ کمی صدا (جز در مدل پرده پلیسه شب و روز) وجود دارد.

همچنین در صورت انتخاب رنگ تیره برای پرده و بسته بودن آن، در طول روز باید نور فضای داخلی را با لامپ تأمین کنید. البته این مورد همچنان با نصب پرده پلیسه‌ای شب و روز برطرف می‌شود.

انواع مدل‌های پرده پلیسه

انواع مدل‌های پرده پلیسه

تنوع چشمگیر پرده‌های پلیسه به‌اندازه‌ای است که شما را شگفت‌زده می‌کند. این سبک پرده جذاب، شیک و مدرن به لطف تنوعی که دارد، پاسخگوی نیازهای سلیقه‌ بسیاری از مشتریان سخت‌پسند خواهد بود. در ادامه با توجه به دو دسته بندی اصلی زیر، به معرفی انواع پرده‌های پلیسه می‌پردازیم:

  • پرده پلیسه دستی
  • پرده پلیسه برقی

پرده پلیسه دستی

از پرده‌های پلیسه دستی به‌عنوان پرطرفدارترین پرده‌های مدرن یاد می‌کنند. جالب است بدانید که این نوع پرده هنوز هم حرف اول را در دکوراسیون داخلی خانه‌ها و بسیاری از فضاهای غیرمسکونی (مانند ادارات و سالن‌های تشریفات مدرن) می‌زند. وجود نوعی دستگیره در پرده پلیسه دستی، باعث می‌شود تا بتوانید به‌راحتی آن را به بالا و پایین هدایت کنید. این نوع پرده‌ها هم کاربرد یک‌طرفه دارند و هم دوطرفه؛ بنابراین انتخاب هوشمندانه‌ای برای انواع درب و پنجره‌های لولایی هستند.

پرده پلیسه برقی

در مقابل انواع پرده پلیسه دستی، پرده پلیسه برقی هم وارد بازار رقابت شده است. این نوع پرده دقیقا به تناسب نیازهای زندگی مدرن طراحی شده است و روز به روز بر تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود.

پرده‌های برقی پلیسه از جنس پلی استر تولید می‌شوند و پوشش آن‌ها از جنس آکریلیک، پلی یورتان یا ترکیبی از هردو است. بنابراین، شما می‌توانید مطمئن باشید که ۱۰۰% قابل شست و شو هستند. پارچه‌هایی که عایق گرما، نور و صدا باشند یا پارچه‌های نیمه شفاف، از جمله ویژگی‌های برجسته این نوع پرده است.

علاقه مندان به پرده‌های مدرن، می‌توانند پرده برقی پلیسه را برای انواع پنجره‌های شیب‌دار یا دارای اشکال هندسی متفاوت (ذوزنقه، دایره، نیم دایره) درنظر بگیرند. درواقع این نوع پرده قابلیت بالایی برای نصب در شرایط غیرعادی دارد. برای نمونه، درصورتی‌که قصد دارید تغییراتی در ظاهر پنجره‌های ویلای خود ایجاد کنید، با نصب این نوع پرده، هارمونی جذابی را از ترکیب خطوط عمودی غالب در معماری ایرانی با خطوط افقی در پرده پلیسه شاهد خواهید بود.

یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای پرده‌های برقی، امکان تنظیم آن از راه دور است. بنابراین شما می‌توانید ساعاتی را که در خانه حضور ندارید یا به سفر می‌روید، سیستم حرکتی پرده را طوری زمانبندی کنید که در زمانی مشخص، پرده‌ها به بالا یا پایین حرکت کنند. طراحی غالب این نوع پرده به دو مدل زیر تقسیم می‌شود:

  • پرده بالا رو
  • پرده کنار رو

پرده پلیسه ای زنجیری

پرده پلیسه ای زنجیری

مدل پرده پلیسه زنجیری، با کمک زنجیر باز و بسته می‌شود. این مدل پرده‌ها را در فضاهای زیادی مشاهده کرده‌اید. شما به‌راحتی می‌توانید به هر اندازه‌ای که بخواهید، پرده را باز یا بسته کنند. همچنین می‌توانید به سلیقه خود، جهت قرارگیری زنجیر را تغییر بدهید؛ توجه داشته باشید که این تغییر باید در زمان سفارش پرده اعمال شود.

 پرده پلیسه شب و روز

 پرده پلیسه شب و روز

یکی از دوست‌داشتنی‌ترین انواع مدل پرده پلیسه، بدون شک پلیسه شب و روز است. وجود دولایه (لایه زیرین از حریر نازک و لایه بالایی ضخیم) باعث می‌شود تا شما بتوانید به‌تناسب نیاز خود برای استفاده از نور طبیعی، یکی از لایه‌ها را کنار بزنید. همچنین به کمک لایه ضخیم، امکان دید از بیرون به داخل ساختمان، گرفته می‌شود. درواقع، علت نام‌گذاری شب و روز به همین دلیل است که البته زیبایی دوچندانی هم به دکوراسیون داخلی فضای موردنظر می‌بخشد.

بهترین فضا برای نصب پرده پلیسه ای کدام است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، مدل پرده‌های پلیسه به لطف ظاهر شیک، ساده و البته مدرنی که دارد، یک انتخاب مطلوب برای دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. اجازه بدهید به تفکیک توضیح بدهیم که این زیبایی مدرن، دقیقاً برای کدام‌یک از فضاها، کاربردی‌ و اثرگذارتر است.

پرده پلیسه برای آشپزخانه

پرده پلیسه برای آشپزخانه

ازآنجایی‌که تهویه هوا و ورود و خروج نور دو نیاز مهم برای آشپزخانه هستند، با نصب پرده پلیسه‌‌ای جدید می‌توانید به‌راحتی نیاز فضا را تأمین کنید. پرده پلیسه آشپزخانه، به دلیل اینکه مشخصاً در قاب پنجره نصب می‌شود، قابلیت تنظیم نور و باز و بسته کردن هر میزان از پنجره را، بدون نیاز به باز و بسته کردن پرده، دارد.

از طرفی، شما برای آشپزخانه به پرده‌ای نیاز دارید که در برابر بخار و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد. جنس پلی‌استر پرده پلیسه با خاصیت ضدآب، این نیاز شما را برآورده می‌کند.

و در پایان، ویژگی قابل‌شست‌وشو بودن پرده است که دقیقاً متناسب با نیاز یک پرده آشپزخانه عمل می‌کند. بنابراین مدل پرده پلیسه آشپزخانه جوابگوی این نیاز مهم هم خواهد بود.

پرده پلیسه برای اتاق خواب

بخش مهمی از جذابیت اتاق خواب به لطف آویختن یک پرده مناسب تأمین می‌شود. کارشناسان ما در شرکت هنر و تجارت آسام پرده‌ای را برای اتاق خواب پیشنهاد می‌دهند که در کنار جلوه ظاهری دل‌نشین، انتخاب مناسبی برای سلامتی و تأمین آرامش موردنیاز شما باشد.

پرده پلیسه اتاق خواب به‌خوبی عنصر نور را کنترل می‌کند. شما می‌توانید با انتخاب مدل شب و روز، از تنظیم هنرمندانه نور با این پرده لذت ببرید. همچنین با توجه به اهمیت حفظ حریم شخصی، پارچه‌های ضخیم به‌کاررفته در این مدل پرده، به‌خوبی انتظارات شما را برآورده می‌کند.

پرده پلیسه برای پذیرایی

جذابیت ظاهری و کاربردی بودن این نوع پرده باعث می‌شود تا با خیال آسوده آن را به‌عنوان پرده مناسب پذیرایی یا سالن تشریفات استفاده کنید. ویژگی ضد الکتریسیته ساکن باعث می‌شود که سطح پرده گردوغبار را جذب نکند. از طرفی، شما می‌توانید به‌راحتی نور موردنیاز سالن را با باز و بسته کردن پرده، تنظیم کنید.

پرده پلیسه بالکن

پرده پلیسه بالکن

پرده پلیسه بالکن یا پرده شیشه بالکن را عموماً روی شیشه‌ها یا درب‌های شیشه‌ای بالکن نصب می‌کنند. دلیل انتخاب چنین پرده‌ای عمدتاً کنترل نور و حفظ حریم شخصی است. انواع شفاف یا نیمه شفاف پلیسه، قاب زیبایی از منظره و نمای بیرون از بالکن می‌سازد.

مدل پرده پلیسه ای پشت دری

ظاهر شیک و منحصربه‌فرد پرده پلیسه‌ای پشت دری تأثیر زیادی در انتخاب آن برای پنجره‌های پشت در (مخصوصاً برای بالکن، تراس و آشپزخانه) دارد. با نصب این مدل پرده می‌توانید به‌راحتی نور موردنیازتان را تنظیم و از پرده کشی، حرین شخصی خود را حفظ کنید.

نکات ضروری در زمان خرید پرده پلیسه ای جدید

برای داشتن یک تجربه خوشایند از خرید پارچه پرده‌ای، لازم است نکات زیر را پیش از انتخاب مدل پرده پلیسه دلخواهتان در نظر داشته باشید:

طرح مناسب

از میان طرح‌ های پارچه پرده ای، طرحی را انتخاب کنید که نزدیک‌ترین همخوانی را با دکوراسیون داخلی فضای شما داشته باشد. البته ویژگی مدرن بودن در این پرده‌ها دست شما را برای افزودن آن به بسیاری از سبک‌های مدرن، باز می‌گذارد.

اندازه‌گیری دقیق

با توجه به ثابت شدن پرده با قاب پنجره، حتماً قبل از انتخاب، قاب پنجره را با دقت اندازه‌گیری کنید. رعایت این نکته ظریف مانع از به‌هم‌ریختگی ظاهر پنجره و در کل فضای موردنظرتان می‌شود.

مقدار نور موردنیاز

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های مدل پرده پلیسه، قابلیت تنظیم نور طبیعی است. بنابراین پیش از نهایی کردن خرید خود، باید تصمیم بگیرید که چقدر به عنصر نور در فضای خود نیاز دارید. همچنین مدل شب و روز را می‌توانیم به شما پیشنهاد بدهیم که ترکیبی از تنظیم نور کم‌وزیاد در یک پرده است.

کیفیت پارچه

توصیه می‌کنیم برند پارچه را حتماً در نظر بگیرید. هرچه کیفیت پارچه مرغوب‌تر باشد، مزایای بیشتری دارد. پارچه‌های باکیفیت از جنس پلی‌استر خاصیت ضدآب، ضدلک، ضد الکتریسیته ساکن( عدم جذب گردوغبار) و شست‌وشوی آسان دارند.

قیمت انواع مدل پرده پلیسه به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت انواع مدل‌های پرده پلیسه ای جدید تحت تأثیر مواردی همچون برند پارچه، نوع پرده، متراژ موردنیاز و رنگ و طرح انتخابی قرار دارد. بادرنظر گرفتن فاکتورهای اعلام‌شده، قیمت مدل پرده پلیسه متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات