چگونه از انتخاب پارچه مبل استیل برای مبلمان خود راضی باشیم؟

بهترین پارچه برای مبلمان استیل

فهرست مطالب

طرفداران مبلمان استیل، از هر پیشنهادی برای هرچه زیباتر کردن ظاهر مبلمان خود و حفظ هارمونی آن با دکوراسیون داخلی انتخابی‌شان استقبال می‌کنند. این سبک مبل به دلیل جذابیت‌های ظاهری شاهانه و کاربرد فراوانی که بین انواع مبلمان مدرن دارد، به یکی از انتخاب‌های ثابت در بازار مبلمان تبدیل شده است. به همین دلیل، انتخاب پارچه مبل استیل هم، بخشی از فرایند خرید این سبک مبل است تا جلوه آن دوچندان شود. اگر قصد خرید پارچه رومبلی استیل را دارید و می‌خواهید وقت و سلیقه بیشتری را برای نونوار کردن مبلمان خود صرف کنید، در مقاله امروز آسام آرت به جزئیات خواندنی و مفیدی اشاره می‌کنیم که قطعاً به شما برای انتخاب و خرید پارچه مناسب مبلمان استیل دید بهتری می‌دهد.

بهترین پارچه برای مبل استیل کدام است؟

مبلمان استیل یکی از سبک‌های مبل از نوع رسمی و لوکس است. این سبک مبلمان طرفداران زیادی دارد و باوجود ورود مبلمان مدرن به بازار، همچنان رقیب می‌طلبد. برای انتخاب بهترین پارچه مناسب مبلمان استیل، در کنار پیاده کردن سلیقه شخصی خود، بهترین کار در نظر گرفتن چند فاکتور مهم دیگر است تا به ظاهر مبلمان، رنگ و روی خیره‌کننده‌تری ببخشید.

توجه داشته باشید که با توجه به سبک مبل استیل، بهتر است به سراغ طرح و رنگ‌بندی‌هایی بروید که در تکمیل سبک مبلمان تأثیرگذار باشد و بر جلوه بیرونی آن اضافه کند.

معرفی انواع پارچه مناسب مبلمان استیل

انواع پارچه مناسب مبلمان استیل

اجازه بدهید در ادامه بحث، وسواس بیشتری به خرج بدهیم و در مورد انواع پارچه مبل استیل بنویسیم. دسته‌بندی زیر به‌راحتی راه انتخاب پارچه رومبلی مناسب را برایتان هموار می‌کند.

پارچه کریستال

پارچه کریستال به لطف بافت طلاکوب و برجسته‌ای که دارد، کاملاً برازنده شخصیت لوکس مبل استیل است. با کمک پارچه کریستال به تقویت ظاهر مبلمان کمک می‌کنید و به جمع بی‌شمار مصرف‌کنندگان خوش‌سلیقه پارچه برای مبل استیل می‌پیوندید!

توجه داشته باشید که ترکیب پارچه کریستال با چوب کنده‌کاری‌شده، بینهایت دیدنی است. بنابراین در زمان خرید پارچه مبلی، این ظرافت را در نظر بگیرید.

مهم: اگر رفت‌وآمد در خانه شما زیاد است یا فرزند کوچکی دارید، به دلیل لکه پذیر بودن این نوع پارچه، توصیه نمی‌کنیم آن را برای مبلمان استیل استفاده کنید.

پارچه سلطنتی

ترکیب بافت پارچه شانل از پلاستیک و الیاف ابریشم مصنوعی است. بنابراین نگرانی چندانی بابت از بین بردن لکه از روی پارچه شانل نخواهید داشت. اگر می‌خواهید مبلمان استیل را برای سالن تشریفات و مهمانی‌های مهم و بزرگ استفاده کنید، قطعاً پارچه شانل بهترین گزینه است. البته ناگفته نماند که کیفیت بالای این نوع پارچه و ظاهر جذابی که دارد، آن را جزو اقلام گران‌قیمت قرار داده است.

باید اضافه کنیم که دست شما برای انتخاب طرح‌ های پارچه مبلی از میان انواع پارچه سلطنتی طرح دار، کتان، نخی، پشمی، جین، ویسکوز، نایلونی، چرمی، نانو، ریون، سات و پلی‌استر برای پارچه مبل استیل باز است.

پارچه شانل

پارچه شانل از نخ طبیعی مانند ابریشم تولید می‌شود و بافت نرم و بدون پرزی دارد. بنابراین می‌توانید به‌راحتی در کنار پارچه رومبلی استیل از آن برای روکش تخت و به‌عنوان پارچه پرده‌ای هم استفاده کنید.

پارچه چرمی

پارچه چرمی مناسب مبلمان استیل

این نوع پارچه که طرح چرم باشد، درواقع جزو اولویت مصرف‌کنندگان مبلمان استیل نیست. پارچه مبلی چرم به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد ممکن است گزینه مناسبی برای یک مبلمان پرمصرف، مانند مبل استیل، نباشد.

توجه داشته باشید که پارچه چرم قابلیت لکه بری بالایی دارد و در صورت تهیه واکس مخصوص آن می‌توانید فوری لکه‌ها را برطرف کنید. از طرفی ماندگاری بالایی دارد و تنوع پارچه‌ای جذاب و بزرگی را شامل می‌شود. پارچه چرم در برابر خط و خش آسیب‌پذیر نیست. اما اگر سطح آن مرطوب شود، ترک برمی‌دارد. در پایان باید اضافه کنیم، اگر روی خرید پارچه مبل استیل حساس هستید، پارچه چرم را توصیه نمی‌کنیم!

آیا رنگ پارچه مبل استیل موضوع مهمی است؟

به خاطر داشته باشید که عنصر رنگ همیشه حرف مهمی در دکوراسیون داخلی دارد. چه بخواهید فضایی شاد و سرزنده و پویا بیافرینید یا برعکس، عاشق آرامش و حس لطیف و تمرکز بیشتر هستید، در هردو حالت، رنگ مناسب به بهترین شکل ممکن منظور شما را منتقل می‌کند.

این مورد برای رنگ پارچه‌های مبل استیل هم درست است. بنابراین در انتخاب رنگ مناسب لازم است هوشمندانه‌تر عمل کنید. با این اوصاف و با توجه به فریم طلایی‌رنگ مبلمان استیل، بهترین رنگ، انتخابی برای پارچه رومبلی استیل، رنگ‌های روشن با طرح‌های ساده است.

شاید بهتر باشد با در نظر گرفتن مبحث نور در سالن پذیرایی و فضاهای مشابه، بهترین رنگ پارچه برای مبل استیل را انتخاب کنید:

  • فضایی با نور کم- تنالیته قرمز و مشخصاً صورتی روشن یا هلویی برای چنین فضاهایی بسیار مناسب است.
  • فضایی با نور کافی- رنگ آجری معجزه می‌کند. کارشناسان ما در مجموعه آسام پیشنهاد می‌دهند که برای مبل‌های تک‌نفره از رنگ آجری کمک بگیرید و برای مبل‌های بزرگ‌تر، پس‌زمینه کرم و نارنجی ملایم را انتخاب کنید.

چند ویژگی مهم برای پارچه‌های مبل استیل

همان‌طور که اشاره کردیم، مبلمان استیل همچنان طرفداران بی‌شمار خود را در زندگی مدرن امروز دارد. به همین دلیل، دانستن راز و رمز داشتن دکوراسیونی با مبلمان استیل مهم است و به بهبود حس و حال فضای موردنظرتان کمک شایانی می‌کند.

همخوانی با دکوراسیون کلی

پارچه مبلی استیل برای دکوراسیون کلاسیک

توجه داشته باشید که پارچه مبلی استیل باید با ساختار کلی مبلمان و دکوراسیون داخلی همخوانی داشته باشد. اگر مبلمان را در فضای بزرگی چیده‌اید، به‌راحتی می‌توانید شاهد تأثیر چشمگیر آن در محیط باشید. ما پارچه رومبلی گل‌دار را برای چنین فضایی پیشنهاد می‌دهیم تا بتوانید جلوه‌های بصری جذابی ایجاد کنید.

جنس پارچه مهم است

تأکید روی جنس پارچه رومبلی استیل نشان‌دهنده اهمیت آن بر ساختار کلی مبلمان و کارایی مبل است. با توجه به رواج چهار جنس لوکس شانل، چرم، سلطنتی و کریستال، توصیه می‌کنیم کمتر به سراغ اجناس غیرلوکس دیگر بروید و مبلمان استیل خود را با این جنس پارچه مبل استیل، شاهانه‌تر کنید.

مقاومت در برابر لکه و گردوغبار

ازآنجایی‌که این نوع مبلمان کاربرد روزانه بسیار زیادی دارند و ازجمله پراستفاده‌ترین مبلمان است، باید پارچه‌های مبل استیل هم در راستای همین ویژگی انتخاب شوند. بنابراین پارچه‌ای را انتخاب کنید که در برابر لکه مقاومت بالایی داشته باشد و به‌راحتی این نشانه‌های آزاردهنده را از سطح خود بزداید.

مقاومت در برابر ساییدگی

جنس مقاوم پارچه مبل استیل باعث می‌شود این محصول در برابر ساییدگی مقاومت بالایی داشته باشد و در بلندمدت، امتحان خود را به‌خوبی پس بدهد. با در نظر گرفتن این نکته، حتماً پارچه‌ای را انتخاب کنید که شما را در چنین موقعیت‌هایی، سربلند کند!

 ضد خش

با توجه به پرمصرف بودن مبلمان استیل، پارچه‌هایی برای آن انتخاب می‌شوند که در برابر خش و خراش مقاومت قابل‌توجهی داشته باشند. با انتخاب پارچه رومبلی استیل مقاوم، از ماندگاری پارچه مطمئن خواهید شد.

 ظاهر شیک و مدرن

ازآنجایی‌که استراکچر مبل استیل، شاهانه و باشکوه است، پارچه‌های طراحی‌شده برای این ساختار، طرح و بافتی ترکیبی (مدرن و کلاسیک) و بسیار جذاب دارند. البته که در انتخاب پارچه مبل استیل باید سبک دکوراسیون غالب را هم در نظر داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

خرید محصولات