معرفی پارچه مبلی میکروفایبر؛ محبوب این روزهای بازار پارچه مبلی

پارچه مبلی میکروفایبر

فهرست مطالب

فناوری‌های نوین در صنعت نساجی روزبه‌روز طعم زندگی مدرن را برای ما شیرین‌تر می‌کنند. امروزه استفاده از  به‌روزترین محصولات پارچه‌ای مانند پارچه‌های میکروفایبر باعث شده است تا طعم آسایش و تمیزی، ماندگاری بیشتری داشته باشد. پارچه مبلی میکروفایبر، با توجه به ماندگاری بالا، ازجمله محصولاتی‌ست که طرفداران قابل‌توجهی، به‌خصوص برای افرادی که استفاده بیشتری از مبلمان دارند، در بازار عرضه انواع پارچه‌های مبلی پیدا کرده است. در مقاله امروز آسام آرت تصمیم داریم در مورد این نوع پارچه بیشتر توضیح بدهیم و به دلایل محبوبیت آن بین مشتریان پارچه‌های مبلی، بپردازیم.

پارچه میکروفایبر چیست؟

پارچه میکروفایبر چیست؟

پارچه میکروفایبر را به‌عنوان یکی از انواع پارچه تولیدشده از الیاف مصنوعی (پلی‌استر+ نایلون) می‌شناسند. الیاف آن بسیار نازک است و وزن بینهایت سبکی دارد. درواقع پارچه میکروفایبر به‌عنوان یکی از نازک‌ترین الیاف نساجی جهان شناخته می‌شود.

بارزترین ویژگی‌های پارچه میکروفایبر که آن را به یک پارچه محبوب، مخصوصا برای مبلمان، تبدیل کرده به شرح زیر است:

  • قدرت تمیزکنندگی بسیار بالا
  • لطافت بی‌نظیر
  • شست‌وشو و نظافت آسان
  • مقاوم بسیار زیاد
  • قدرت جذب و دفع آب مناسب
  • پارچه با خاصیت الکترواستاتیک (مانع جذب گردوغبار می‌شود)
  • ضد حساسیت
  • قدرت تنفس پذیری بالا

مهم: باوجود محبوبیت پارچه‌های میکروفایبر، این محصول آثار منفی زیادی بر محیط‌زیست می‌گذارد.

کاربرد پارچه مبلی میکروفایبر چیست؟

پارچه میکروفایبر ضد آب، مقاوم و بسیار لطیف است که یکی از کاربردهای بسیار مهم و تعیین‌کننده آن، استفاده به‌عنوان بهترین روکش برای مبلمان‌هایی است که نشست‌وبرخاست زیادی روی آن انجام می‌شود. اما اجازه بدهید به کاربردهای این نوع پارچه به‌صورت مفصل بپردازیم:

مناسب برای محیط پر رفت‌وآمد

فرقی نمی‌کند که یک خانه با مهمانان زیاد داشته باشید یا یک سالن تشریفات یا لابی هتل را مدیریت کنید، پارچه مبلی میکروفایبر به دلیل خاصیت تمیز شوندگی بسیار بالا، بهترین گزینه خواهد بود. این موضوع، به‌ویژه، برای آن دسته از افرادی که در مورد لک شدن روکش مبلمان حساسیت زیادی دارند، اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

مناسب برای کودکان

اگر در خانه یک یا چند کودک بازیگوش و پرانرژی دارید، قطعاً مبلمان شما درخطر خواهد بود. خطر لک شدن یا آسیب دیدن به هر نحوی وجود دارد و شما می‌توانید با انتخاب پارچه مبلی میکروفایبر، جلوی بروز چنین اتفاقاتی را بگیرید.

مناسب برای حیوان خانگی

پارچه مبلی میکروفایبر مناسب برای حیوان خانگی

ازآنجایی‌که چنگ کشیدن، نخ کش کردن پارچه و جویدن منسوجات یکی از مسئولیت‌های مهم حیوانات خانگی مخصوصاً گربه و سگ است، اگر با این موجودات هم‌خانه هستید، لازم است به توصیه جدی کارشناسان ما در مجموعه آسام توجه کنید و برای روکش مبلمان خانه، پارچه مقاوم میکروفایبر را در نظر بگیرید.

همچنین باید اضافه کنیم که برای بسیاری، بوی حیوان خوشایند نیست. بنابراین بهترین کار، انتخاب یک پارچه مبلی تنفس‌پذیر است که بوی حیوان خانگی شما را در خود حبس و اسباب ناراحتی اطرافیان را فراهم نکند.

مناسب برای سالمندان

یکی دیگر از ویژگی‌های پارچه میکروفایبر ضد حساسیت بودن آن است. این موضوع به‌ویژه برای سالمندان و کودکان که حساسیت‌های مخصوص سن و سال خود را دارند، اهمیت پیدا می‌کند. بنابراین، اگر در خانه یک سالمند دارید یا می‌خواهید برای مبلمان مرکز مراقبتی خود، یک روکش مناسب و حرفه‌ای انتخاب کنید، پارچه میکروفایبر قطعاً جواب می‌دهد.

نکات مهم پیش از خرید پارچه مبلی میکروفایبر

با توجه به این توضیحات احتمالاً مشتاق هستید تا این بار برای روکش مبلمان خود، پارچه میکروفایبر را انتخاب کنید. البته اجازه بدهید چند نکته را پیش از خرید نهایی یادآور شویم. با در نظر داشتن این نکات، خرید رضایت‌بخشی را از آلبوم آسام خواهید داشت:

کیفیت، اولین مرحله

با توجه به رقابت محصولات تقلبی با پارچه مبلی میکروفایبر اصل و باکیفیت، لازم است برای خرید پارچه پرده ای باکیفیت، با کارشناسان منسوجات که در تیم پشتیبانی سایت فعال هستند، تماس بگیرید.

رنگ‌بندی انتخابی

تنوع رنگ‌بندی در پارچه‌های مبلی میکروفایبر، چشمگیر است. بنابراین، شما می‌توانید با دست باز، رنگی را انتخاب کنید که با پالت رنگی مبلمان و دکوراسیون داخلی شما هماهنگی داشته باشد.

طرح‌های جذاب

اگر مایل هستید از انواع پارچه میکروفایبر طرح‌دار برای مبلمان خود انتخاب کنید، حتماً از فروشنده بخواهید تا کالیته پارچه‌ها را در اختیار شما قرار دهد. بدین‌صورت، قدرت انتخاب به‌مراتب بیشتری خواهید داشت.

اصول تمیز کردن پارچه مبلی میکروفایبر

اصول تمیز کردن پارچه مبلی میکروفایبر

مراقبت از پارچه‌های میکروفایبر سخت نیست ولی توصیه می‌کنیم پیش از شست‌وشوی این الیاف مصنوعی منحصربه‌فرد حتماً نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • تمیز کردن لکه‌ها ابتدا باید نوع لکه را مشخص کنید تا روش تمیز کردن آن را بدانید. به عنوان مثال، برای پاک کردن لکه‌های روغنی از مواد جاذب مانند مایع ظرف‌شویی کمک بگیرید. برای لکه‌های آبی هم از یک دستمال خشک استفاده کنید.
  • پاک کردن لکه‌های قدیمی- لکه‌های قدیمی نیاز به تلاش بیشتری دارند و به همین دلیل بهتر است از مواد مخصوص (جاذب لکه مبلمان یا پاک‌کننده مخصوص مبلمان) استفاده کنید. فراموش نکنید که پارچه مبلی میکروفایبر برای لکه‌گیری به اسپری یا محلول تمیزکننده مخصوص میکروفایبر نیاز دارد.
  • استفاده از جاروبرقی- پس از لکه‌گیری، از برس مخصوص میکروفایبر یا جاروبرقی با مکش ملایم استفاده کنید.
  • گرچه پارچه میکروفایبر خاصیت ضد آب و قدرت ضد جذب گردوغبار بسیار بالایی دارد، توصیه می‌کنیم از تمیزکاری منظم پارچه مبلی در فواصل زمانی مناسب، غافل نمانید. برای لکه‌گیری هم نباید بیش‌ازاندازه از آب و مایعات استفاده کنید. زیرا باعث ریزش الیاف پارچه می‌شود.

قیمت پارچه مبلی میکروفایبر به چه عواملی بستگی دارد؟

امروزه شما می‌توانید به‌راحتی برای خرید بهترین پارچه مبلی نوع میکروفایبر اقدام کنید. این محصول روزبه‌روز به یکی از اقلام پرطرفدار در بازار منسوجات تبدیل می‌شود. برای دانستن قیمت پارچه مبلی هم توصیه می‌کنیم فاکتورهایی مانند برند تولیدکننده و متراژ مورد نیاز را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

خرید محصولات