هر آنچه پیش از خرید پارچه پرده آشپزخانه لازم است بدانید!

خرید پارچه پرده آشپزخانه

فهرست مطالب

انتخاب یک پارچه پرده آشپزخانه مناسب، بخشی از دغدغه‌های افراد خوش‌سلیقه‌ای است که مایل‌اند برای فضای آشپزخانه خود، تدارک مناسب و جذابی ببینند. در مقاله امروز آسام به اهمیت انتخاب پارچه مناسب پرده آشپزخانه می‌پردازیم. همچنین در مورد اینکه چطور می‌توانید شیک‌ترین پرده‌‌ آشپزخانه را با رعایت چند نکته، شناسایی و انتخاب کنید، توضیح خواهیم داد. با این اوصاف اگر این روزها برای خرید بهترین پارچه پرده آشپزخانه هیجان دارید ولی نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، با صرف پنج دقیقه، اطلاعات مفیدی دستگیرتان خواهد شد!

ویژگی‌های پارچه پرده ای آشپزخانه

منظور ما از ویژگی‌ها مشخصاً کاربردهایی است که انواع طرح های پارچه پرده ای می‌توانند داشته باشند. در ادامه به این ویژگی‌ها به‌طور مفصل پرداخته‌ایم:

  • ایجاد حریم خصوصی- پنجره‌های آشپزخانه هم بخشی از حریم خصوصی شما در خانه به شمار می‌روند. اگرچه حفظ حریم خصوصی در گذشته تنها وظیفه پرده‌ها بود، اما امروزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کاربردهای پرده‌های آشپزخانه به شمار می‌رود.
  • کنترل نور ورودی- تنظیم نور برای آشپزخانه واقعاً اهمیت دارد. هستند بسیاری از افرادی که عاشق فضاهای پرنور هستند یا برعکس، با نور ملایم و کمتری می‌توانند در این فضا فعالیت کنند و نوآوری داشته باشند.
  • کنترل دما- اشتباه نکنید! فقط هود و پنجره‌ها نیستند که به تهویه بهتر هوا در آشپزخانه کمک می‌کنند، امروزه انواع خاصی از پارچه مناسب برای پرده آشپزخانه تولید می‌شود که به‌خوبی نقش تنظیم‌کننده دما را در فصول مختلف دارد.

بهترین جنس پارچه برای پرده آشپزخانه کدام است؟

در کنار آشنایی با کاربرد انواع پارچه پرده ای آشپزخانه، بهتر دانستیم اطلاعات مفصلی هم در مورد انواع پارچه پرده‌ای برای آشپزخانه در اختیار شما قرار بدهیم. این اطلاعات دست شما را برای انتخاب و خرید پارچه پرده ای باز می‌گذارد.

پرده‌های پلی‌استر

الیاف مصنوعی پلی‌استر یکی از انواع پارچه برای پرده آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود. قابل شست‌وشو بودن پلی‌استر و عدم جذب آب، دو ویژگی بسیار محبوب این پارچه است. با این اوصاف آن دسته از مصرف‌کنندگانی که روی تمیز بودن پرده‌ها حساس هستند، به‌راحتی و با کمک یک دستمال مرطوب می‌توانند پرده‌ها را تمیز کنند.

از طرفی، ویژگی ضد الکتریسیته ساکن بودن پرده‌ها باعث می‌شود جذب گردوغبار به کمترین حد ممکن برسد و پارچه کمتر لک بگیرد.

پرده‌های کتان

پرده‌های کتان برای آشپزخانه

درصورتی‌که دکوراسیون آشپزخانه شما از سبک مدرن باشد، انواع پارچه پرده آشپزخانه مدرن از جنس کتان، انتخابی شیک و مناسب است. این نوع پارچه‌ها پوشش خوبی دارند، در برابر نفوذ نور طبیعی مقاوم و ضدآب هستند و به دلیل سبک‌وزنی و نصب آسان، بهترین گزینه برای فضای آشپزخانه به شمار می‌روند.

پارچه پلی‌استر پی‌‌وی‌سی

پارچه پرده آشپزخانه پی‌وی‌سی برای تولید پرده سان اسکرین در نظر گرفته می‌شود. این نوع پرده‌ها در عین حفظ حریم خصوصی فضای شما، تأمین نور طبیعی خوبی دارند. از طرفی، ویژگی ضد حریق بودن این پارچه، آن را به انتخابی هوشمند تبدیل کرده است.

پارچه‌های پی‌وی‌سی، ضد باکتری هستند. بنابراین گردوغبار را جذب نمی‌کنند و به‌سادگی کثیف نمی‌شوند. چنین انتخابی قطعاً از دغدغه افراد پرکار در آشپزخانه مخصوصاً آن دسته از زنان و مردانی که به تمیزی حساس هستند، می‌کاهد.

پرده‌های نیمه توری

اگر رفت‌وآمد زیادی در آشپزخانه ندارید، نسبت به آلوده و کثیف شدن پرده حساس نیستید و تنظیم نور کافی و حفظ حریم خصوصی برایتان اهمیت بیشتری دارد، قطعاً پرده‌های نیمه توری مناسب‌ترین انتخاب برای پرده آشپزخانه مدرن خواهد بود.

نکات ضروری پیش از خرید پارچه پرده آشپزخانه

نکات ضروری پیش از خرید پارچه پرده آشپزخانه

اگر پیش از خرید با کارشناسان ما در شرکت هنر و تجارت آسام تماس بگیرید قطعاً دید بهتری برای خرید پرده‌های ساده و شیک آشپزخانه پیدا می‌کنید. در ادامه به نکات تأثیرگذار در خرید پارچه پرده آشپزخانه می‌پردازیم:

مقاومت در برابر لکه و چربی

طبعاً آشپزخانه بهترین مثال از فضایی آغشته به انواع آلودگی، چربی و رطوبت است. بنابراین، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که مقاومت بالایی در برابر لک و چربی داشته باشد.

مقاومت در برابر حرارت و بخار

با توجه به کاربری آشپزخانه و وجود حرارت و بخار زیاد، توصیه می‌کنیم به سراغ پارچه‌هایی بروید که مقاومت بالایی در برابر حرارت و بخار داشته باشند. توجه داشته باشید که خرید پارچه پرده ارزان، نباید تنها دغدغه شما باشد. چون یک محصول ارزان‌قیمت، طبعاً ارزش و کیفیت به‌مراتب کمتری خواهد داشت.

قابل شستشو و پاک کردن آسان

دقت کنید که در زمان انتخاب پارچه پرده آشپزخانه، حتماً از مقاومت بالای آن در برابر لک مطمئن شوید. همچنین از فروشنده بخواهید محصولی را به شما معرفی کند که با توجه به فضای خاص آشپزخانه، نیاز به شست‌وشوی مداوم نداشته باشد.

 ضدآب یا خاصیت ضد رطوبت

پارچه مناسب پرده آشپزخانه باید ضدآب باشد. با توجه به وجود بخار زیاد در این فضا، بافت پارچه آسیب می‌بیند. همچنین متعلقات آن باید از جنسی باشد که این فضا به ساختار و جنس آن آسیب نزند و باعث زنگ‌زدگی نشود.

ظاهر پارچه

اینکه بخواهید برای فضای آشپزخانه دکوراسیون کاملاً متفاوتی در نظر بگیرید چندان اصولی نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم در راستای حفظ هارمونی با سایر اجزای دکوراسیون داخلی خانه، در انتخاب پارچه پرده آشپزخانه هم سلیقه نشان بدهید. درواقع ترکیب جنس مناسب ( لطافت و ضخامت) را در کنار کاربرد و کیفیت آن رعایت کنید.

نکات تکمیلی پیش از خرید پارچه پرده‌ای برای آشپزخانه

رعایت استانداردهای زیر می‌تواند درنهایت منجر به انتخاب گزینه بهتری برای شما شود:

  • حتماً قد پرده را از بالا تا سقف ادامه دهید.
  • عرضه پرده‌های پلیسه و چین‌دار باید تا ۳ برابر عرض کل پنجره آشپزخانه باشند.
  • برای هر طرف حاشیه پنجره حداقل ۲.۵ سانتی‌متر پرده در نظر بگیرید.

آیا شست‌وشوی پرده پارچه ای برای آشپزخانه اصول خاصی دارد؟

شست‌وشوی پرده پارچه ای برای آشپزخانه

بله. شما باید محصولی را خریداری کنید که می‌دانید برای فضای آشپزخانه است. پس به سراغ پارچه‌ای بروید که تنها با یک دستمال مرطوب لک‌گیری شود و نیاز به شست‌وشوی مداوم نداشته باشد.

اما درصورتی‌که نیاز به شست‌وشوی پرده باشد، به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا گردوغبار آن را بگیرید. (با جاروبرقی یا بخارشوی)
  • در مرحله بعد با نظم مناسبی پرده را تاکنید و داخل کیسه پارچه ای قرار بدهید.
  • دقت کنید که حتماً لوازم جانبی پرده را از آن جدا کرده باشید. چون درصورت فراموش کردن این نکته مهم، جای زنگ‌زدگی گیره‌های پرده روی پارچه باقی می‌ماند.
  • دمای آب ماشین لباسشویی باید روی ۳۰ درجه سانتی‌گراد باشد.
  • پس از پایان کار شست‌وشو، پارچه پرده آشپزخانه را در حالت نمدار آویزان کنید، این نم و خیسی وزن پارچه را بیشتر می‌کند و مانع چروک شدن آن می‌شود.

قیمت پارچه آشپزخانه به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت پارچه پرده آشپزخانه، چه قصد داشته باشید پارچه لوکس و پرنقش‌ونگار سفارش بدهید، چه برای خرید اینترنتی پارچه پرده ارزان اقدام کنید، تحت تأثیر فاکتورهایی مانند نوع و جنس پارچه، طرح و رنگ‌بندی، متراژ و برند انتخابی قرار دارد. پس از تماس با مشاوران مجموعه آسام، می‌توانید برای خرید بهترین پرده آشپزخانه مدرن یا پارچه پرده‌ کلاسیک از برندهای برتر ترک و اروپایی اقدام کنید و از لطافت و زیبایی در آشپزخانه خود، لذت ببرید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات