اجرای سبک دکوراسیون داخلی مدرن: ساخت به روزترین خانه!

اجرای سبک دکوراسیون داخلی مدرن

فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی مدرن، هنر ایجاد فضاهای جذاب و کاربردی در داخل ساختمان است. این هنر شامل چیدمان مبلمان، انتخاب رنگ‌ها و افزودن تزئینات برای جلوه بصری اتاق‌هاست. معماری داخلی با سبک مدرن، با پالت رنگی تک‌رنگ، خطوط تمیز، طراحی مینیمالیستی، مواد طبیعی و نور طبیعی مشخص می‌شود که دقیقاً به یک جنبش زیبایی‌شناسی-تاریخی اشاره دارد. در مقاله امروز آسام آرت به بررسی جزئی‌تر طراحی داخلی مدرن می‌پردازیم و تقسیم‌بندی درستی از فضاهای مناسب برای اجرای این سبک معماری داخلی ارائه خواهیم داد.

عناصر معماری با سبک مدرن را بشناسید

یک تلاش موفق در طراحی داخلی نه‌تنها جذابیت بصری اتاق را افزایش می‌دهد، بلکه محیطی را ایجاد می‌کند که راحتی را پرورش می‌دهد و حس متمایز فردیت را منعکس و درنهایت روایتی را ایجاد می‌کند که در دیوارهای فضا طنین‌انداز می‌شود. این تلاش در دکوراسیون داخلی مدرن زوایا و چیدمان منحصربه‌فردی دارد که شامل عناصر تعیین‌کننده در معماری مدرن می‌شود.

رهبری با رنگ‌های خنثی در دکوراسیون مدرن

استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی مدرن

در معماری داخلی با سبک مدرن از رنگ‌های روشن خیلی استفاده نمی‌شود. بلکه طراحان داخلی بیشتر از پالت‌های تک‌رنگ و در طیف رنگی خنثی مثل رنگ‌های سفید، بژ، خاکستری، سیاه و پاستلی کمک می‌گیرند.

چیدمان منظم و منسجم

از نگاه طراحان داخلی به سبک مدرن، سادگی و انسجام اصلی بسیار مهم و اساسی است. به این معنی که تجهیزات جانبی کم و فاصله بین آن‌ها زیاد است. البته این سبک نوگرا، فقط شامل چیدمان مبلمان نمی‌شود. بلکه در توازن بین فضاهای خالی و فضاهای به کار گرفته‌شده نیز آن را احساس خواهید کرد.

پلن باز

در طراحی مدرن از میز، مبلمان و غیره به جای دیوار برای تمایز بین فضاهای یک خانه استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، یک آشپزخانه جزیره می‌تواند فضای آشپزخانه را از اتاق ناهارخوری جدا کند و یک مبل سکشنال می‌تواند فضای یک اتاق نشیمن باز را نشان دهد.

مبلمان متنوع و مدرن

مبلمان، حتی اگر از مواد طبیعی مانند چوب یا فلز رنگ نشده، ساخته شده باشند، می‌توانند ظاهری مدرن به خانه شما ببخشند. روکش‌های چرم و روکش‌های چوبی (مانند متریالی که برای ساخت صندلی کلاسیک مدرن در اواسط قرن ۲۰ استفاده می‌شدند)، شیشه، کروم و استیل نیز روکش‌های محبوب مبلمان در سبک دکوراسیون داخلی مدرن هستند.

رنگ‌های اصلی، حرف اول را می‌زنند

استفاده از رنگ‌های اصلی در دکوراسیون مدرن با حرکتی محافظه‌کارانه آغاز شد؛ یعنی ترکیب رنگ‌های اصلی با رنگ‌های خنثی نباید نمایشی از تنوع رنگی باشد. درنتیجه با ورود رنگ‌های اولیه (قرمز، زرد، آبی) و ترکیب آن‌ها (سبز) می‌توان شاهد طراحی چشم‌نوازی شد که در آن به شعار استفاده درست از رنگ‌ها و جلوگیری از ظاهر شدن رنگ‌های متضاد، پایبند است.

پنجره‌های بزرگ را دریابید

پنجره های بزرگ در سبک دکوراسیون داخلی مدرن

نور طبیعی به لطف پنجره‌های بزرگ، فرصت ورود به ساختمان‌ها را پیدا کرد. غلبه پنجره‌های بزرگ تا جایی است که به‌اندازه عرض دیوار و از ستونی تا ستون دیگر کشیده می‌شود.

جلوه متفاوت اشکال هندسی

اشکال هندسی ساده تاثیر چشمگیری در اجرای سبک دکوراسیون داخلی مدرن دارند. البته یک طراح داخلی باتجربه و خوش‌ذوق می‌تواند در کنار این اشکال از زیبایی منحنی‌های ساده مانند دایره و بیضی هم استفاده کند. بدین ترتیب آرامش دل‌نشینی در فضای خانه حکم‌فرما خواهد شد.

نقش کمد مخفی در معماری داخلی با سبک مدرن

بالاتر توضیح دادیم که اولویت با چیدمان کمتر در دکوراسیون داخلی مدرن است تا از هرگونه شلوغی جلوگیری کند. بااین‌حال طبیعی است که حجم زیادی از لوازم وجود داشته باشند و اینجاست که نقش کمدهای مخفی پررنگ‌تر می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب کمدهای مخفی هم به نگهداری یکجای لوازم اضافی بپردازید و هم نظم چیدمان فضا را حفظ کنید.

چه فضاهایی برای اجرای دکوراسیون داخلی مدرن مناسب هستند؟

شما می‌توانید سبک‌های متنوع دکوراسیون مدرن را برای هر محیطی پیاده کنید. البته در نظر داشته باشید که کاربری هر محیطی، می‌طلبد که نکاتی را در زمان اجرای طراحی داخلی رعایت کنید.

دکوراسیون مدرن برای منزل

حفظ تعادل بین سبک طراحی و کاربری در معماری داخلی با سبک مدرن بسیار اهمیت دارد. از طرفی جلوه سادگی و حفظ فضاهای خلوت را نباید از دیده دور داشت. یک طراح داخلی به سبک مدرن، لیست خرید تجهیزات خود را بر همین اساس تنظیم می‌کند.

انتخاب چیدمان و اقلام جذاب برای سالن پذیرایی قطعاً با آنچه برای تی وی روم در نظر گرفته می‌شود، تفاوت دارد. هرچه هماهنگی بین مبلمان، فرش، رنگ و طرح‌های کاغذ دیواری و پرده‌ها در سالن پذیرایی باید بیشتر باشد، طراحی تی وی روم به دیوار پشت تلویزیون و چند عنصر محدود دیگر خلاصه خواهد شد. از طرفی، انتخاب عناصر تزیینی مانند آباژور، آینه‌قدی یا گل‌های طبیعی برای سالن پذیرایی، نشان‌دهنده هوشمندی طراح داخلی برای افزایش هویت بصری این فضا است.

دکوراسیون مدرن برای دفتر کار و فضای اداری

دکوراسیون مدرن برای دفتر کار و فضای اداری

مدرنیسم در چیدمان اداری ترکیب دل‌نشین و هوشمندانه‌ای از زیبایی، کاربری بهتر و خلق آرامش در زمان کار است. سادگی، خطوط صاف و غلبه مصالح مدرن با سنتی، باعث می‌شود تا سبک مدرن در محیط اداری به افزایش انرژی مثبت و بازدهی کارمندان کمک کند.

شما می‌توانید هر نوع فرهنگ سازمانی را با این سبک طراحی داخلی حفظ کنید. البته ویژگی برتر پارتیشن‌بندی و اختصاص فضاهای خصوصی برای کارمندان، باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌های معتبر و بزرگ و حتی نوپا، طرفدار طراحی داخلی مدرن باشند.

دکوراسیون مدرن برای محیط‌ تجاری

متفاوت و منحصربه‌فرد بودن دکوراسیون داخلی مدرن در مراکز تجاری باید چشمگیر باشد. چون هدف، معرفی هرچه زیباتر برند، جذب مشتری بیشتر و افزایش ماندگاری منجر به خرید آن‌ها است.

یک طراح داخلی باتجربه از ترکیب رنگ‌ها، مصالح و انواع نورپردازی متناسب با نوع فعالیت کمک می‌گیرد؛ برای نمونه انتخاب پارتیشن‌بندی شیشه‌ای و استفاده بیشتر از آینه‌ها برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا یک ترفند عالی برای القای حس حضور در فضایی بزرگ است.

تفاوت طراحی داخلی مدرن و پست‌مدرن

تفاوت سبک دکوراسیون داخلی مدرن و دکوراسیون داخلی پست مدرن

سبک دکوراسیون مدرن با دکوراسیون داخلی پست‌مدرن تفاوت‌های برجسته‌ای دارد که فهرست‌وار بررسی خواهیم کرد:

  • جهانی‌سازی در مقابل سنت‌گرایی
  • رد نمود انسان و طبیعت در مقابل الهام از طبیعت
  • خط صاف در مقابل خط منحنی
  • تخریب محله‌های قدیمی در مقابل حفظ مناطق قدیمی
  • اولویت کاربرد در مقابل اولویت تزئینات
  • تفکر ریاضی در مقابل تفکر ادبیات و شعر
  • استبداد در مقابل دموکراسی
  • فرم‌های مجرد در برابر فرم‌های متنوع
  • عملکردگرایی در برابر احساس
  • صنعت‌گرایی در مقابل انسان‌گرایی

تفاوت سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال

شعار اصلی در هردو دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال، « کمتر، بیشتر است» در نظر گرفته‌شده. با در نظر گرفتن شباهت‌های زیادی که بین هردو سبک معماری داخلی وجود دارد، مهم‌ترین تفاوت سبک مدرن با مینیمال، در استفاده بیشتر از آیتم‌ها و تزیینات است که معماری داخلی با سبک مدرن تمایل بیشتری به آن نشان می‌دهد. درحالی‌که معماری داخلی به سبک مینیمال به استفاده حداقلی از وسایل تأکید می‌کند.

سخن پایانی

سبک طراحی داخلی مدرن یکی از جنبش‌های نوین در صحنه طراحی داخلی است. امروزه با افزایش ساخت خانه‌هایی کوچک و بروز تنگناهای اقتصادی، چیدمان ساده به یک سبک زندگی جذاب تبدیل شده است. مهم‌ترین موضوع برای دکوراسیون داخلی مدرن خانه یا  فضاهای دیگر این است که به همه‌چیز آن، از تئوری رنگ گرفته تا ترکیب الگو، تسلط کامل داشته باشید. از خرید مبلمان گرفته تا طراحی نور و روشنایی و حتی انتخاب جدیدترین گلدان گلخانه‌ی خود! اما راه سریع‌تر، اعتماد به مشاوره‌ی متخصصانی است که با مهارت‌های خود، جذابیتی وصف ناپذیر را به خانه شما هدیه می‌دهند!

شما می‌توانید همین حالا با مشاوران متخصص ما در آسام برای آوردن زیبایی فضای مدرن به خانه‌تان در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات