آنچه از متراژ کاغذ دیواری پیش از نصب آن باید بدانید!

آنچه از متراژ کاغذ دیواری پیش از نصب آن باید بدانید!

فهرست مطالب

همه چیز در داشتن دیوارهایی با بهترین کاغذ دیواری خلاصه نمی‌شود! بلکه با برداشتن چند قدم به عقب می‌توان متوجه شد که نکته بسیار مهمی مانند اندازه‌گیری متراژ کاغذ دیواری تأثیر چشمگیری در جلوه آن روی دیوارهای خانه و ساختمان دارد. در مقاله امروز آسام قصد داریم به فاکتورهای مهمی برای اندازه‌گیری متراژ دیوارپوش کاغذی و همچنین قیمت رول کاغذ دیواری بپردازیم. مطالعه این مقاله در مدت‌زمان پنج دقیقه دید بهتری در مورد موضوع موردنظر به شما می‌دهد و می‌توانید با آگاهی و تسلط بیشتری برای محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری اقدام کنید.

روش درست محاسبه متراژ کاغذ دیواری

در ادامه قصد داریم شما را با روش درست اندازه‌گیری کاغذ دیواری بیشتر آشنا کنیم. با رعایت نکات زیر می‌توانید مطمئن باشید که متراژ درست را برای کاغذ دیواری موردنظرتان در نظر گرفته‌اید:

هر رول دیوارپوش کاغذی، با ۵۳ سانتی‌متر عرض و ۱۰ متر طول، ۱ متر و ۵۹ سانتی‌متر از دیوار فضای شما را پوشش می‌دهد. فرمول زیر را در زمان اندازه‌گیری می‌توانید رعایت کنید:

  • تعداد رول کاغذ دیواری = ۱.۵۹ ÷ طول دیوار (متر)

مثال: یک دیوار به طول ۶ متر، نیاز به حدود ۴ رول کاغذ دیواری دارد. توجه داشته باشید که کاغذ دیواری‌های با عرض ۷۰ سانتی‌متر و طول ۱۰ متر می‌توانند ۲ متر و ۱۰ سانتی‌متر از دیوار را پوشش دهند. اما اگر قصد کاغذ دیواری کردن یک دیوار ۴ متری را دارید، ۲ رول کاغذ دیواری کافی است. همچنین یک رول کاغذ دیواری با عرض ۱۰۰ سانتی‌متر و طول ۱۰ متر می‌تواند ۳ متر از دیوار شما را بپوشاند. ۲ رول کاغذ دیواری هم برای پوشاندن یک دیوار ۶ متری کافی است.

  • تعداد رول کاغذ دیواری = ۵.۳۰ ÷ طول دیوار (متر)

کاغذ دیواری‌هایی با عرض ۱۰۶ سانتی‌متر و طول ۱۵ متر می‌تواند ۵.۳۰ متر از دیوار را بپوشاند. این نوع رول کاغذ دیواری برای پوشاندن ۵ متر و سی سانتی‌متر از دیوار شما مناسب هستند. برای پوشاندن یک دیوار ۱۰ متری به دو رول از این کاغذ دیواری نیاز دارید.

توجه داشته باشید

روش‌های فوق برای دیوارهایی کاربرد دارد که ارتفاع آن‌ها بیش از ۲۴۵ سانتی‌متر است. با توجه به توضیحات بالا و به خاطر سپردن این فرمول‌ها، می‌توانید با کمک فرمول‌های زیر، تعداد رول‌های کاغذ دیواری را برای دیوارهایی با ارتفاع کمتر از ۲۴۵ سانتی‌متر را هم محاسبه کنید.

  • کاغذ دیواری‌هایی با عرض ۵۳ سانتی‌متر

تعداد رول کاغذ دیواری = ۲.۱۲ ÷ طول دیوار (متر)

  •  کاغذ دیواری‌های عرض ۷۰ سانتی‌متر

 تعداد رول کاغذ دیواری = ۲.۸ ÷ طول دیوار (متر)

  • کاغذ دیواری‌های عرض ۱۰۶ سانتی‌متر

تعداد رول کاغذ دیواری = ۶.۳۶ ÷ طول دیوار (متر)

فراموش نکنید که تنها با رعایت نکات زیر که شامل نحوه اندازه‌گیری متراژ کاغذ دیواری می‌شود، می‌توانید بهترین نتیجه را از دیوارپوشی که برای دیوار خود انتخاب کرده‌اید، دریافت کنید.

متراژ هر رول کاغذ دیواری چقدر است؟

یک نکته مهم را پیش از خرید کاغذ دیواری موردنیاز خود فراموش نکنید و آن تعداد رول موردنیاز است. اما پیش از دانستن تعداد رول لازم است متراژ هر رول کاغذ دیواری را بدانید. به طول کلی دو اندازه برای دیوارپوش کاغذی در نظر گرفته می‌شود:

اندازه استاندارد

رول کاغذ دیواری با عرض ۵۳ سانتی‌متر یا حدود نیم متر در هزار سانتی‌متر یا ده متر. بیشتر کاغذ دیواری‌های موجود در بازار ایران با همین ابعاد به فروش می‌رسند. این مقیاس که معادل یک رول است برای پنج‌متر از مساحت دیوار ساختمان شما مناسب خواهد بود.

اندازه بزرگ‌تر از استاندارد

عرض ۷۰ سانتی‌متر یا ۰.۷ متر در ۱۰ متر. عرض ۱۰۰ سانتی‌متر یا حدود ۱.۰۶ متر در ۱۰ متر. عرض ۱۰۶ سانتی‌متر یا ۱.۰۶ متر در ۱۵.۵ متر. این ابعاد کاغذ دیواری معمولاً برای کاغذ دیواری‌های چینی کمی بزرگ‌تر از اندازه استاندارد است. این ابعاد به چهار دسته کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ تقسیم می‌شوند.

چه نکاتی در محاسبه متراژ کاغذ دیواری مهم است؟

کارشناسان ما در مجموعه آسام با در نظر گرفتن نکات تکمیلی زیر به شما کمک می‌کنند تا فرایند انتخاب و خرید هر تعداد رول کاغذ دیواری را به‌درستی انجام بدهید:

  • راهنمایی از فروشنده- مشورت در زمان خرید بهترین کار است. مخصوصاً اگر تابه‌حال ذهنیتی از متراژ کاغذ دیواری نداشته باشید. برای اینکه راهنمایی کافی و درستی دریافت کنید لازم است ارتفاع و طول دیوارها را دقیقاً اندازه‌گیری کنید و در پایان از فروشنده بخواهید تا تعداد رول موردنیاز را برایتان محاسبه کند.
  • تعداد رول‌ها- بهتر است در کنار تعداد موردنیاز رول‌های کاغذ دیواری، یک یا دو رول بیشتر (اضافه) خریداری کنید.
  • محاسبه مساحت پنجره- توجه داشته باشید که مساحت پنجره از مساحت کلی دیوارپوش کاغذی کم می‌شود. بنابراین اگر پنجره (های) بزرگ در خانه دارید، تعداد رول موردنیاز شما طبعاً کمتر خواهد بود.
  • مقدار چسب موردنیاز- محاسبه چسب‌کاغذ دیواری مرحله بعد تعیین متراژ کاغذ دیواری است. فرمول زیر را برای محاسبه میزان کاغذ دیواری در نظر داشته باشید:
  1. محاسبه مساحت دیوارهای اتاق
  2. کسر مساحت کل پنجره‌ها و در از مقدار کل

مثال: نتیجه محاسبه عددی معادل ۴۰ متر و نیم سانتی‌متر است. اگر عرض رول، نیم متر و طول آن ۱۰ متر باشد، مساحت کل یک رول، ۵ مترمربع است. درنتیجه شما به ۴ قوطی چسب نیاز دارید.

  • خرید یکجا- توجه داشته باشید که خرید یکجای تمام رول‌های کاغذ دیواری موردنیازتان مهم است. اگر مجبور هستید از دو فروشنده خریداری کنید در نظر داشته باشید که تغییرات جزئی رنگ یا تفاوت‌های این‌چنینی در رول‌ها طبیعی است.

قیمت هر رول کاغذ دیواری چقدر است؟

هر رول کاغذ دیواری به‌تناسب عرضی که دارد به قیمت مشخصی فروخته می‌شود. در کنار توجه به اهمیت تماس با نصاب باتجربه برای نصب دیوارپوش کاغذی و راهنمایی کافی برای تعیین متراژ کاغذ دیواری، بهتر است در زمان سفارش محصول (مخصوصاً خرید اینترنتی کاغذ دیواری) حتماً در مورد سقف و کف قیمت‌ها اطلاع حاصل کنید.

همچنین ناگفته نماند که در صورت خرید کمتر از ۶ رول، هزینه نهایی برای ۱۰ رول کاغذ دیواری محاسبه می‌شود. کارشناسان ما در تیم پشتیبانی شرکت هنر و تجارت آسام در زمینه محاسبه آنچه از متراژ کاغذ دیواری پیش از نصب آن باید بدانید! و جزئیات مربوط به آن، راهنمایی‌ها لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. باید اضافه کنیم که برند و کیفیت کاغذ دیواری هم در کاهش یا افزایش قیمت آن مؤثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات