آنچه از تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری هنوز نمی‌دانید!

آنچه از تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری هنوز نمی‌دانید!

فهرست مطالب

ازجمله آیتم‌های جذاب در دکوراسیون داخلی، کاغذ دیواری و همچنین پوستر دیواری است. تفاوت چشمگیر « کیفیت، ماندگاری و میزان تأثیرگذاری» برای هردو محصول باعث می‌شود هرکدام طرفداران خاص خود را داشته باشند. در مقاله امروز آسام آرت قصد داریم به بررسی تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری و جلوه متمایز هرکدام در زیباسازی منحصربه‌فرد فضای داخلی بپردازیم. همچنین مزایا و معایبی را که کاغذ دیواری و پوستر دیواری دارد توضیح خواهیم داد. توضیحات راهنمای امروز کار شما را برای خرید محصول موردنظر به‌مراتب آسان‌تر خواهد کرد.

کاغذ دیواری را بهتر بشناسید

اجازه بدهید برای شروع، تعریف درستی از کاغذ دیواری داشته باشیم:

کاغذ دیواری Wallpaper نوعی پوشش زینتی برای پوشاندن سطوح دیوارهای داخلی انواع ساختمان ( ادارات، خانه‌ها، مراکز خدماتی و مراکز تفریحی، سالن‌های ورزشی) است. این محصول بخشی از طراحی داخلی فضا به شمار می‌رود و مشتری می‌تواند به‌صورت رول یا متری آن را خریداری کند.

این محصول با چسباندن به دیوار قابل‌استفاده است. همچنین باید اضافه کنیم که تنوع طرح‌های کاغذ دیواری به دو صورت ساده یا بافت‌دار و الگوهای گرافیکی دست مشتری را برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری باز می‌گذارد. برای چاپ کاغذ دیواری از روش‌هایی مانند چاپ سطحی، حکاکی، سیلک ابریشمی، چاپ دیجیتالی یا چاپ با ماشین چرخشی استفاده می‌کنند.

پوستر دیواری را بهتر بشناسید

بخشی از تفاوت پوستر دیواری با کاغذ دیواری در تعریف و نوع کاربری آن‌ها مشخص می‌شود؛ بزرگ‌ترین ویژگی پوستر دیواری استفاده از طرح‌های بزرگ از یک شکل یا موضوع کامل است که تمام فضای پوستر را دربر می‌گیرد.

تصاویر و الگوهای تصویری چاپ‌شده روی پوستر دیواری، سه‌بعدی هستند. این ویژگی منحصربه‌فرد گاهی باعث می‌شود مشتری این محصول را کاغذ دیواری سه‌بعدی در نظر بگیرد.

تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری کدام‌اند؟

آشنایی با تفاوت‌های رایج بین دو محصول، کمک می‌کند برای خرید مورد انتخابی، آگاهی بیشتری داشته باشید. در ادامه بررسی خواهیم کرد که فرق پوستر دیواری با کاغذ دیواری چیست.

محدودیت برای نصب

هرچه نیازمندی‌ها برای نصب کاغذ دیواری متنوع است، پوستر دیواری مشخصاً برای بخشی از فضا یا یک دیوار خاص خریداری می‌شود. درواقع شما می‌توانید دیوارپوش کاغذی را برای همه دیوارهای یک ساختمان و حتی سقف در نظر بگیرید. درحالی‌که استفاده از پوستر دیواری محدودیت دارد.

نوع عرضه محصول

کاغذ دیواری عموماً یا به‌صورت رول به فروش می‌رسد یا با ابعاد مشخصی برش می‌خورد. درحالی‌که پوستر دیواری به‌صورت پنل به فروش می‌رسد.

تفاوت طراحی

هرچه عنصر تکرار در طرح و نقش کاغذ دیواری بیشتر به چشم می‌خورد، پوستر دیواری مشخصاً با یک عکس یا تصویر تکی و بزرگ در نقطه مقابل کاغذ دیواری قرار می‌گیرد. پنل‌های پوستر دیواری به‌صورت پازل از چپ به راست برای شکل دادن تصویر، کنار هم قرار می‌گیرند.

سفارشی‌سازی

بارزترین تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری در نحوه سفارشی‌سازی است؛ شما می‌توانید طرح یا عکس دلخواه خود را طبق سلیقه و متناسب با فضای موردنظر سفارش بدهید.

تأثیرگذاری لحظه‌ای

برخلاف کاغذ دیواری که مشخصاً برای القای حس و فضاسازی در بلندمدت مناسب است، پوستر دیواری با این هدف انتخاب می‌شود که فوراً جلب نظر کند. بنابراین از پوستر دیواری برای فضاهای عمومی پر رفت‌وآمد مانند لابی هتل، مراکز تجاری و سالن بازی کودکان استفاده می‌کنند.

بررسی مزایا و معایب محصول

چه بخواهید کاغذ دیواری سفارش بدهید چه پوستر دیواری، هرچه شناخت بیشتری از تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری ذیل مزایا و معایب هرکدام داشته باشید، قدرت انتخاب بهتری خواهید داشت.

مزایای کاغذ دیواری

  • تنوع طرح: انواعی از طرح‌های کلاسیک، مدرن، ابروباد، حیوانات، طبیعت و طرح‌های سه‌بعدی دست شما را برای انتخاب بهترین محصول کاملاً باز می‌گذارد.
  • قابلیت شست‌وشو: تقریباً همه انواع کاغذ دیواری با دارا بودن قابلیت تمیز شدن با دستمال مرطوب خیال مشتری را در این مورد راحت می‌کنند. برخی از انواع کاغذ دیواری PVC هم مقاومت عالی در برابر شست‌وشو دارند.
  • فضاسازی مناسب: امروزه استفاده از کاغذ دیواری لزوماً برای پوشاندن عیوب دیوار نیست بلکه بهبود فضاسازی یا اکسنت وال محیط مخصوصاً ساختمان‌های غیرمسکونی ( ادارات، مراکز خدماتی، تفریحی، سالن‌های زیبایی، سالن‌های ورزشی) اهمیت دارد.

استفاده از کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون یا بخشی از دیوار سالن مدیتیشن با همین هدف است. درصورتی‌که مایل هستید فضاسازی بهتری با کاغذ دیواری خود داشته باشید، مجموعه آسام، کلکسیونی از بهترین برندهای ترک و اروپایی را تقدیم شما خواهد کرد تا متناسب با نیاز خود، انتخاب کنید.

  • افزایش هماهنگی: یکی از دغدغه‌های مهم طراحان داخلی، بهبود هارمونی در دکوراسیون داخلی است. با نصب انواع کاغذی دیواری می‌توانید به‌راحتی با همه یا بخشی از چیدمان داخلی خود هارمونی ایجاد کنید.
  • پوشش اجسام: کاغذ دیواری لزوماً برای پوشاندن دیوار کاربرد ندارد بلکه می‌توانید از آن برای کاور برخی وسایل مانند کمد دیواری، قفسه‌های کتاب و انواع دیگر اسباب منزل استفاده کنید. انواعی از کاغذ دیواری پشت چسب‌دار به همین منظور وارد بازار مصرف شده‌اند.

معایب کاغذ دیواری

  • مواد مضر: انتشار مواد سمی ناشی از افزایش حرارت محیط از معایب استفاده از کاغذ دیواری است. آن دسته از محصولاتی که با مواد PVC یا اصطلاحاً پلاستیک ساخته می‌شوند چنین خطری دارند.
  • تغییر رنگ: درصورتی‌که دقت و هزینه کافی برای خرید محصول موردنظرتان صرف نکنید، یک کاغذ دیواری نامرغوب خواهید داشت که به‌مرورزمان و بر اثر تابش نور خورشید، تغییر رنگ می‌دهد.
  • عدم مقاومت در مقابل خراش و پارگی: ازآنجایی ماده اصلی و اولیه کاغذ دیواری، کاغذ است، هرلحظه امکان پارگی یا خراش خوردگی آن وجود دارد.

مزایای پوستر دیواری

  • زیبایی و جذابیت: همان‌طور که توضیح دادیم مهم‌ترین تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری، تک بودن تصویر یا طرح در پوستر برخلاف کاغذ دیواری است. این ویژگی باعث می‌شود عنصر زیبایی و جلوه آن روی دیوار به‌مراتب بهتر باشد.
  • هویت بخشی: تکی بودن تصویر پوستر به القای حس موردنظر کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال نصب پوستر دیواری با طرح کهکشان دقیقاً همان فضایی را القا می‌کند که با تماشای عظمت کهکشان دچار آن می‌شوید.
  • قیمت مناسب: خوب است بدانید که قیمت پوستر دیواری در مقایسه با کاغذ دیواری به‌مراتب کمتر است. بنابراین شما می‌توانید بخشی از زیبایی فضای موردنظر خود را با اختصاص بودجه کمتر، به نصب این نوع دیوارپوش اختصاص بدهید.
  • نصب ساده و سریع: اگرچه نصب پوستر دیواری در مقایسه با کاغذ دیواری ساده‌تر است ولی این، دلیل نمی‌شود که برای نصب آن یک دستورالعمل مشخص را پیروی نکنید یا بدون کمک گرفتن از کارشناس نصب باتجربه پیش بروید.
  • دوام بالا: این محصول به‌شرط انتخاب نوع و جنس باکیفیت و نصب اصولی به‌اندازه کاغذ دیواری می‌تواند عمر مفید طولانی داشته باشد.

معایب پوستر دیواری

  • سختی دکوراسیون و ست کردن: ازآنجایی‌که پوستر دیواری شامل یک طرح واحد و کامل می‌شود این نگرانی وجود دارد که برای ست کردن آن با چیدمان محیط به مشکل بربخورید.
  • نگهداری و مراقبت: انتخاب رنگ روشن به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم به سراغ انواعی بروید که قابل‌شست‌وشو باشند یا با دستمال مرطوب تمیز شوند.

کدام بهتر است؛ پوستر دیواری یا کاغذ دیواری؟

با بررسی تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری متوجه شده‌اید که هر محصول چه ویژگی‌ها، مزایا و معایبی دارد. این نکات دست شما را برای انتخاب محصولی که در نظر دارید، کاملاً باز می‌گذارد. اینکه بخواهید مقایسه کنید پوستر بهتر است یا کاغذ دیواری کاملاً به نیاز، فضای اختصاص‌یافته برای طراحی با دیوارپوش و بودجه‌بندی شما بستگی دارد.

شرکت هنر و تجارت آسام با در اختیار داشتن مجموعه کاملی از انواع کاغذ دیواری و پوستر دیواری، گنجینه‌ای را در اختیار مشتریان سخت سلیقه خود می‌گذارد تا بتوانند پس از بررسی تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری، با دید بهتر و حق انتخاب بیشتری، برای زیباسازی هرچه بیشتر فضای داخلی خود اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات