۶ علت علت چروک شدن کاغذ دیواری + رفع حباب‌ها

حباب افتادن زیر کاغذ دیواری

فهرست مطالب

به‌تازگی از نصب کاغذ دیواری دلخواهتان فارغ شده‌اید و از تماشای جلوه و هنر آمیخته با صنعت لذت می‌برید؟ اما همه‌چیز در این زیبایی چشم‌نواز خلاصه نمی‌شود! بعد از مدتی ممکن است با مشکلات کاغذ دیواری روبه‌رو شوید و لازم باشد شخصاً وارد عمل شوید یا از یک متخصص نصب کمک بگیرید. یکی از همین مشکلات، حباب افتادن زیر کاغذ دیواری است که ازجمله دردسرهای رایج پس از سپری شدن مدت‌زمانی از نصب آن به شمار می‌رود. اما برای این مشکل پرتکرار هم راه‌حل‌هایی وجود دارد و در قدم اول، لازم است آگاهی بیشتری در مورد علت حباب زیر کاغذ دیواری بیشتر بدانید. در مقاله امروز آسام آرت به نکات خواندنی و مفیدی می‌پردازیم و اگر مدتی است برای یافتن علت چروک شدن کاغذ دیواری و از بین بردن حباب کاغذ دیواری به دنبال راه‌حل هستید، از خواندن این راهنما غافل نشوید!

علت چروک شدن کاغذ دیواری پس از نصب چیست؟

علت ظاهر شدن حباب زیر کاغذ دیواری ازنظر فنی و در درجه اول به نصب نادرست آن مربوط می‌شود. یعنی زمانی که فرد یا نصاب دقت و تسلط کافی برای نصب کاغذ دیواری نداشته باشد. باید اضافه کنیم که علت چروک شدن کاغذ دیواری فقط نصب نامناسب نیست، بلکه پای جنس دیوارپوش کاغذی هم به میان می‌آید؛ برای مثال کاغذ دیواری پی‌وی‌سی جنس ضخیمی دارد و فرایند خشک شدن چسب زیر آن بیشتر طول می‌کشد. همین، باعث ظاهر شدن حباب‌های بیشتری خواهد شد.

ظاهر شدن حباب زیر کاغذ دیواری در ابتدای نصب یک اتفاق شایع است. این حباب‌های هوایی پس از سپری شدن مدت‌زمان خشک شدن کاغذ دیواری، ۲-۳ روز، به‌صورت طبیعی از بین می‌روند. اما ناپدید شدن حباب‌ها به نصب درست کاغذ دیواری بستگی دارد.

به‌طورکلی علت حباب زیر کاغذ دیواری شامل موارد زیر می‌شود:

  • تأثیر دمای هوای داخل محیط در ارتباط با دیوارهای محیط خارجی
  • تأثیر دمای خارج از محیط
  • زیرسازی غیرحرفه‌ای کاغذ دیواری
  • جمع شدن چسب کاغذ دیواری در یک نقطه زیر آن

چگونه حباب پشت کاغذ دیواری را از بین ببرم؟

چگونه حباب پشت کاغذ دیواری را از بین ببرم؟

اجازه بدهید در ابتدا ابزارهای موردنیاز را برای از بین بردن حباب کاغذ دیواری معرفی کنیم:

  • کاتر بسیار تیز
  • چسب کاغذ دیواری
  • یک غلتک تمیز
  • سرنگ تزریقات
  • یک اسفنج خیس

در ادامه و پس از آشنایی با علت حباب زیر کاغذ دیواری، برای شما توضیح خواهیم داد که چگونه در چهار مرحله، حباب‌های کاغذ دیواری را از بین ببرید:

  • مرحله اول- برش دادن حباب با استفاده از کاتر
  • مرحله دوم- تخلیه هوا و بیرون کشیدن خاک یا تراشه‌های رنگ از داخل حباب
  • مرحله سوم- اکنون می‌توانید با کمک سرنگ، مقدار چسب موردنیاز را به آن قسمت خالی از چسب کاغذ دیواری تزریق کنید. مراقب باشید که از چسب، بیش‌ازاندازه استفاده نکنید.
  • مرحله چهارم- صاف کردن حباب با غلتک و استفاده از اسفنج مرطوب.

سایر روش‌ها برای از بین بردن حباب‌های کاغذ دیواری

توجه داشته باشید که دو روش زیر نیز به‌تنهایی برای از بین بردن حباب‌های کاغذ دیواری مناسب هستند:

هواگیری کاغذ دیواری

پس از شناسایی علت حباب زیر کاغذ دیواری می‌توانید با کمک سرنگ، برای رفع حباب‌های زیر کاغذ دیواری دست‌به‌کار شوید. این روش، ازجمله روش‌های ساده برای هواگیری زیر کاغذ دیواری است. البته توجه داشته باشید که اگر به‌تازگی کاغذ دیواری را نصب کرده‌اید، باید تا خشک شدن کامل چسب کاغذ دیواری منتظر بمانید.

فراموش نکنید که از فشردن کاغذ دیواری با دست یا هر وسیله خارجی دیگری خودداری کنید. این کار نه تنها چروک شدن کاغذ دیواری را از بین نمی‌برد، بلکه خطر پارگی کاغذ یا حتی جمع شدگی و بدشکل شدن ظاهر آن را به دنبال دارد.

تنظیم تهویه اتاق

توجه داشته باشید که علت حباب زیر کاغذ دیواری ممکن است به تغییرات دمایی زیاد مربوط باشد. اتاق یا فضای بیش‌ازاندازه سرد یا گرم با خطر باد کردن کاغذ دیواری و برآمده شدن درزهای آن همراه است. توصیه می‌کنیم از تعادل دمایی بین ۱۵-۲۵ درجه سانتی‌گراد در فضا، پیش از نصب کاغذ دیواری، حتماً مطمئن شوید.

سایر مشکلات پس از نصب کاغذ دیواری کدام‌اند؟

سایر مشکلات پس از نصب کاغذ دیواری کدام‌اند؟

مشکلات کاغذ دیواری فقط در حباب افتادن زیر کاغذ دیواری خلاصه نمی‌شود. موارد زیر از دیگر مشکلات رایج پس از نصب دیوارپوش کاغذی هستند:

وجود درز بین رول کاغذ دیواری

یکی از دلایلی که افراد از کاغذ دیواری برای فضای خود استفاده می‌کنند، بهره بردن از زیبایی گیرای این محصول است. اما در صورت ایجاد درز بین رول‌ها، این زیبایی خدشه‌دار می‌شود. اگر شخصاً تجربه و دقت کافی برای نصب کاغذ دیواری ندارید، حتماً از یک نصاب حرفه‌ای برای نصب یکپارچه کاغذ دیواری کمک بگیرید.

جدا شدن کاغذ دیواری

یکی دیگر از مشکلات کاغذ دیواری پس از نصب، کنده شدن آن از دیوار است. این مورد پس از مدت کوتاهی اتفاق می‌افتد و ناشی از دقت کم نصاب و مقدار چسب مصرفی است. استفاده نادرست از چسب باعث می‌شود علاوه بر اینکه علت حباب زیر کاغذ دیواری باشد، به‌مرورزمان باعث کنده شدن آن از دیوار شود. در صورتی که به چسب مخصوص کاغذ دیواری دسترسی ندارید، می‌توانید از جایگزین چسب کاغذ دیواری با اطلاع از نحوه تهیه آن در منزل نیز، برای رفع این مشکل استفاده کنید.

زمان‌بندی نامناسب برای نصب

چه ریتم کار نصب کند باشد و چه تند، درهرصورت مشکلاتی برای فرایند نصب ایجاد خواهد شد. بنابراین، توصیه می‌کنیم برای نصب اصولی، حتماً از یک نصاب متخصص و مسلط کمک بگیرید.

نصب کاغذ دیواری طرح دار

کاغذ دیواری طرح‌دار ازجمله مدل‌هایی است که برای نصب آن، دقت و تسلط زیادی لازم است. اصل مهم در نصب طرح‌های کاغذ دیواری مختلف، قرار گرفتن هر رول در امتداد رول دیگر است. اما اگر کار به کاردان سپرده نشود، ضعف دقت و نصب عجولانه باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.

سیاه شدن زیر کاغذ دیواری

اگر در نقطه‌ای از زیر کاغذ دیواری، چسب بیشتری استفاده شده باشد، علت حباب زیر کاغذ دیواری و علت سیاه شدن زیر کاغذ دیواری، همین مورد خواهد بود. توصیه می‌کنیم هیچ تلاشی برای رفع سیاهی نکنید و اجازه بدهید چند روز سپری شود. پس از خشک شدن دیوار و چسب، این تیرگی از بین می‌رود.

چروک شدن کاغذ دیواری

یکی دیگر از مشکلات رایج پس از نصب دیوارپوش، چروک شدن آن است. علت چروک شدن کاغذ دیواری می‌تواند یکی از دلایل زیر باشد:

  • صاف نبودن سطح دیوار
  • نبود تجهیزات کافی برای نصب کاغذ دیواری
  • زیرسازی نکردن کاغذ دیواری
  • نصب عجولانه بدون رعایت اصول و ظرایف
  • استفاده از خمیر نامناسب که باعث تأثیر نمک موجود در خمیر روی کاغذ دیواری می‌شود.

نکته: از آنجایی که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلاتی، درباره تمام این موارد مانند زیرسازی دیوار برای کاغذ دیواری، پیش از نصب، اطلاعات کافی کسب کنید.

بنابراین، با خواندن این مشکلات متوجه شده‌اید که نصب دیوارپوش کاغذی صرفاً یک کار ساده که ظرف چند ساعت انجام می‌شود، نیست. بلکه پروسه‌ای انرژی بر، بسیار حساس و نیازمند تخصص و مهارت بالاست.

و در پایان…

مشکلات کاغذ دیواری یکی دو مورد نیست! این مشکلات زمانی خود را نشان می‌دهند که دیوارپوش به روش اصولی و با صبر و حوصله کافی، نصب نشده باشد. یکی از این مشکلات، ظاهر شدن حباب زیر کاغذ دیواری است. خوشبختانه برای رفع علت حباب زیر کاغذ دیواری فقط کافی است تا خشک شدن کامل چسب زیر کاغذ صبر کنید، سپس می‌توانید با دنبال کردن توصیه‌های این راهنما، از رفع کامل و تدریجی حباب‌ها و بهبود ظاهر کاغذ دیواری خود مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات