دکوراسیون محل کار

دکوراسیون محل کار

فهرست مطالب

 ایده های تزئینی دکوراسیون محل کار برای شروع شنبه با لبخند!

از آنجایی که حداقل یک سوم از روز خود را در محل کار می گذرانیم، سعی می کنیم تا حد امکان، آرامش و رفاه خود را در اداره افزایش دهیم. اما چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم؟ در این پست، ما ایده های زیادی را که هم سریع هستند و هم کمی چالش برانگیز، برای دکوراسیون محل کار ارائه خواهیم داد.

ایجاد یک دکوراسیون الهام بخش در محل کار حول محور ادغام زیبایی شناسی با بهره وری می چرخد. رنگ‌های خنثی همراه با رنگ‌های پرانرژی، لحن متعادلی را ایجاد می‌کنند، در حالی که سبزی با قرارگیری استراتژیک و تزریق نور طبیعی به فضا روح می‌بخشد. آثار هنری و نقل قول‌های انگیزشی که با دقت انتخاب شده‌اند، دیوارها را زینت می‌دهند، خلاقیت را پرورش می‌دهند و فضای مثبتی را ایجاد می‌کنند. چیدمان‌های ارگونومیک مبلمان راحتی و کارایی را افزایش می‌دهند، با میزهای ایستاده قابل تنظیم و مناطق دنج که سبک‌های کاری پویا را تشویق می‌کنند. فناوری‌های هوشمند مانند ایستگاه‌های شارژ یکپارچه و سیستم‌های روشنایی هوشمند، عملکرد را افزایش می‌دهند. به طور کلی، دکوراسیون محل کار عناصر راحتی، نوآوری و جذابیت بصری را در هم می آمیزد و محیطی را پرورش می دهد که تمرکز، همکاری و حس هدف را پرورش می دهد.

یک چیز مسلم است! اینکه حتی یک تغییر کوچک باعث می شود ساعت هایی که پشت میز سپری می کنیم لذت بخش تر شوند.

۷ راه برای افزایش رفاه در فضای کار و موثرتر کردن محیط اداری با دکوراسیون محل کار

۱. کشوی میز با محتویات مرموز!

میز ها اغلب دارای کشو هایی هستند که معمولاً به خاطر وجود نداشتن ایده های دیگر، اسناد و کاغذهای قدیمی در آن ها انباشته می شود که شاید حتی باید از بین می رفتند و بازیافت می شدند!
به جای ذخیره کردن کاغذهای بیخود، سعی کنید حداقل یک کشو مخصوص خوراکی های محبوبتان و یا میان وعده های سالم بسازید که در مواقع بحران گرسنگی و یا افت فشار، جان شما را نجات دهد!
حتی اگر میز شما کشو ندارد، می توانید یک جعبه کاغذی ساده بخرید و آن را زیباتر کنید و سپس فقط باید آن را با خوراکی ها و تنقلات مورد علاقه خود پر کنید. به غیر از آن می توانید کشوی خود را مرتب کرده و آن را با لوازم تحریر فانتزی و جذاب، مثل استیک نوت های رنگی، انواع روان نویس ها، هایلایترها و غیره پر کنید!

۲. عکس

خیلی اوقات به دلیل کارمان ساعت ها عزیزانمان را نمی بینیم. درست است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، می توانیم هر زمانی که دلتنگ عزیزانمان شدیم با آن ها تماس تصویری بگیریم و یا عکس و ویدیوی آن ها را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ببینیم، اما ایده ی قرار دادن عکس های عزیزان خود روی میز کار، خالی از لطف نیست و به این شکل خواهید دید که وقت شما در دفتر بسیار لذت بخش تر خواهد بود. با این حال یادتان باشد که عکس ها را با دقت انتخاب کنید. مثلا یک سلفی گرفته شده در یکی از مهمانی های دیوانه کننده ایده خوبی نخواهد بود!
علاوه بر عکس، می توانید میز خود را با المان های کوچکی تزئین کنید که به شما یادآوری می کند که چه چیزی شما را تشویق می کند تا هر روز سر کار بیایید. مثلا یک دفترچه ی کوچک رومیزی با جملات انگیزشی. یا یک تقویم شیک که نه تنها به کارهای شما بر اساس تاریخشان نظم می دهد، بلکه تعطیلات آینده را نیز به شما یادآوری می کند!

۳. مبلمان ارگونومیک

هر نوع کاری، چه کار ذهنی و چه فیزیکی، برای سلامتی ما عوامل خطری به همراه دارد. علیرغم آگاهی رسانی های روز افزون، بسیاری از کارفرمایان هنوز نیاز به صندلی های ارگونومیک برای کارمندان را ضروری نمی دانند. صرف ۸ ساعت از روز در وضعیت نشسته اغلب منجر به کمر درد می شود و سلامت کارمندان را به خطر می اندازد. برای جلوگیری از این امر و بهینه سازی محل کار خود،اگر صندلی ارگونومیک ندارید می توانید حداقل از یک زیرپایی (مخصوصاً برای افراد کوتاه قد) یا یک بالشتک صندلی ارتوپدی برای پشت کمر استفاده کنید.

۴. استفاده از گیاهان

مدتی است که در رسانه های اجتماعی به اهمیت ترکیبات گیاهانی که ظاهری دل انگیز به خانه می بخشند پرداخته می شود. آن ها نه تنها به دلیل ارزش زیبایی شناختی بلکه به دلیل خواص مفیدشان به طور فزاینده ای با ارزش هستند. به عنوان مثال می توان به محبوبیت روزافزون گیاهانی مثل برگ انجیری، سانسوریا برای دفاتر کاری اشاره کرد که بسیار هم تاثیر گذار هستند. زیرا نیازی به آبیاری مکرر ندارند.

۵. خداحافظی با دیوارهای سفید!

متأسفانه دیوارهای سفید در خیلی از دفاتر دیده می شوند. و این به این خاطر است که یا کارفرمایان کمبود بودجه برای زیباسازی آن ها دارند یا اغلب تأثیر محیط کار بر عملکرد تجاری کارمندان را درک نمی کنند! در نتیجه، رنگی به سادگی سفید در فضاهای کاری حاکم است، که ما را به یاد بیمارستان ها یا هر فضای داخلی با ظاهری ناخوشایند می اندازد. یک راه حل خوب این است که تزئیناتی برای دیوار را انتخاب کنید، که بسیار ارزان هستند، اما می توانند شخصیت هر کارمندی را برجسته کنند. این ایده تزئینی کوچک همچنین خلاقیت کارکنان را افزایش می دهد.

۶. استفاده از پوسترهای انگیزشی

اگر بخواهیم کارکنان را تشویق کنیم که کارآمد باشند، استفاده از پوسترهای انگیزشی در دفتر راه حلی خلاقانه و مطمئن هستند. پوسترهای انگیزشی انرژی مثبت تراوش می کنند، پر از خوش بینی هستند، مردم را تشویق می کنند تا بهترین های خود را ارائه دهند و اغلب ارزش های مهم را به شکلی زیبا و سرگرم کننده منتقل می کنند. می توان از این پوستر ها در قاب های شیک ومینیمالی استفاده کرد که جلوه ی زیبایی به دیوار می بخشد.

۷. استفاده از کاغذ دیواری اداری در دکوراسیون محل کار

دکوراسیون دفتر همچنین می تواند بر ماهیت حرفه ما تأکید کند. برای به دست آوردن یک جلوه بصری جالب، رنگ آمیزی دیوار گزینه خوبی است اما در دنیای مدرن امروز بهتر این است که روی کاغذ دیواری تمرکز کنید. مثلا در دفتر روزنامه نگاری، کاغذ دیواری قدیمی با جلد کتاب های کلاسیک یا کاغذ دیواری با حروف نوشتاری مدرن یا آنتیک، و همچنین کاغذ دیواری با راه راه های رنگارنگ، یا دیگر نقوش تخیلی، ظاهر خوبی خواهند داشت.
کارمندان در شرکت هایی که حوزه فعالیتشان مربوط به خلاقیت می باشد، مطمئناً از بازی رنگ ها که تخیل آنها را به جرقه زدن وا می دارد قدردانی می‌کنند.
یا مثلا سبک اکو، که برای مدتی در فضای داخلی نیز یک ترند بوده است، شما را به انتخاب عناصر تزئینی دعوت می کند که به پیدا کردن تعادل و آرامش کمک می کند. این سبک معمولا با استفاده از طرح هایی مثل درختان جنگل، غروب خورشید یا کوه های پوشیده از برف ایجاد می شود و به ویژه برای افرادی که حرفه آنها به تمرکز خاصی نیاز دارد مثل کارمندان مرکز تماس، آزمایش کنندگان نرم افزار یا بانکداران و در معرض استرس بیشتری قرار دارند تأثیر مثبت خواهد داشت.
نوع دیگری از دکوراسیون که تمرکز را بهبود می بخشد و آرامش را افزایش می دهد، کاغذ دیواری با نقوش تک رنگ و در رنگ های ملایم است، اما مراقب باشیم که با رنگ های خیلی تیره زیاده روی نکنیم که تأثیر منفی بر رفاه ما خواهد داشت.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای محل کار، دقت و حساسیت بسیاری لازم دارد. علاوه بر انتخاب طرح و رنگ دلخواه، کیفیت کاغذ مورد استفاده بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است سراغ حرفه ای ها بروید. شما می توانید به سادگی با مراجعه به کالکشن های شرکت آسام آرت، که تنوع زیادی در طرح و رنگ و جنس در کاغذ دیواری دارند، انتخاب مناسبی برای دفتر کار خود داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوران ما در آسام ارتباط باشید تا شما را در انتخاب کاغذ دیواری مناسبتان، راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات