انتخاب بهترین کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی با جدیدترین مدلها

انتخاب بهترین کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی با جدیدترین مدلها

فهرست مطالب

شاید کمی عجیب باشد ولی حتی یک کاغذ دیواری معنی‌دار جذاب هم می‌تواند روی کنترل استرس بیمار تأثیر مثبت بگذارد. پس کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی را دست‌کم نگیرید! در مقاله امروز آسام آرت، سفر کوتاه اما مفصلی به دنیای جدیدترین مدل‌های کاغذ دیواری دندانپزشکی خواهیم داشت و شما را با برندهای معتبر ترک و اروپایی بیشتر آشنا می‌کنیم. همچنین به جزئیات مفیدی شامل طرح‌های متنوع و روانشناسی رنگ‌ها برای این نوع کاغذ دیواری می‌پردازیم.

چطور کاغذ دیواری مناسب دندانپزشکی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری مخصوص مطب دندانپزشکی لازم است سه فاکتور مهم زیر را در نظر داشته باشید:

بهترین رنگ برای کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی

بهترین رنگ برای کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی

وزنه رنگ در فضاهای کاری مانند دندانپزشکی یکی از وزنه‌های قدرتمند است. بنابراین باید به سراغ رنگ‌هایی بروید که به‌تناسب بخش مخصوص بزرگسال و کودک، تأثیر روانی مناسبی روی بیمار داشته باشد. همچنین ناگفته نماند که انتخاب رنگ مناسب به القای حس صمیمیت و ارتباط بهتر بیمار با کادر درمان کمک می‌کند. در ادامه مقاله حتماً به‌طور مفصل این فاکتور را بررسی خواهیم کرد.

جنس مناسب برای کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی

محیط‌هایی مانند دندانپزشکی به دلیل اینکه همیشه باید استرلیزه باشد، به دکوراسیونی نیاز دارند که رسیدگی و تمیزکاری آن‌ها با کمترین صرف زمان و بهترین خروجی انجام شود. همچنین ضخامت و جنس کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی مهم است.

بنا بر توصیه کارشناسان ما در شرکت هنر و تجارت آسام، انتخاب از میان طرح‌های کاغذ دیواری قابل شستشو می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین ناگفته نماند که بخش کودکان به کاغذ دیواری ضخیم‌تری نیاز دارد تا در اثر بازیگوشی کودک یا برخورد ابزار، به‌سادگی پاره نشود.

بهترین طرح برای کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی

انتخاب طرح مناسب ارتباط مستقیم با متراژ دندانپزشکی دارد. در نظر داشته باشید، فضایی با متراژ بیشتر از ۱۰۰ متر به طرح‌های درشت روی زمینه کاغذ دیواری نیاز دارد. اما برعکس، در فضای کوچک‌تر، ما طرح‌های ساهده‌تر را توصیه می‌کنیم.

توجه به سن غالب بیماران ضروری است. اگر بیشتر بیماران کم سن و سال باشند، بهترین کاغذ دیواری برای مطب دندانپزشکی، طرح‌های کودکانه است. این انتخاب هوشمندانه به جلب نظر و اعتماد بیمار و حضور طولانی‌تر او کمک می‌کند. مورد طرح برای بیماران بزرگ‌سال هم با ویژگی‌های خاص و سلیقه این گروه سنی در نظر گرفته می‌شود.

تأثیر روانشناسی رنگ‌ها در کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی

رنگ همیشه در زندگی روزمره ما تأثیرگذار است. این مورد قطعاً در فضاهای پراسترسی مانند دندانپزشکی چشمگیرتر خواهد بود. در ادامه به بررسی ۶ رنگ جذاب و تأثیرگذار برای کاغذ دیواری مخصوص دندانپزشکی می‌پردازیم:

رنگ آبی

روانشناسی رنگ آبی در کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی

آبی نماد آرامش و آسودگی است و اتفاقاً تمامی تنالیته رنگ آبی دل‌نشین و زیباست. شما می‌توانید این رنگ را برای همه بخش‌های دندانپزشکی انتخاب کنید و با این سلیقه به‌جا، استرس زدایی به موقعی انجام دهید. ما دو رنگ آبی تیفانی و آبی درباری را برای دیوارپوش کاغذی مطب پیشنهاد می‌دهیم!

رنگ قهوه‌ای

روانشناسی رنگ قهوه‌ای در کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی

رنگ قهوه‌ای، به‌عنوان نماد خاک و عنصر اصلی کره زمین شناخته می‌شود. ذات خنثای این رنگ به القای حس آرامش در بیماران کمک قابل‌توجهی می‌کند. همچنین می‌توانید از رنگ قهوه‌ای تیره برای کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی کمک بگیرید. ترکیب قهوه‌ای و سفید یا قهوه‌ای و قرمز (رنگ دوم، کمتر) هارمونی بینهایت خیره‌کننده‌ای به فضای کار شما می‌بخشد.

رنگ سبز

روانشناسی رنگ سبز در کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی

رنگ سبز، القاکننده طبیعت و سرزندگی است. اگر بخش‌هایی از دندانپزشکی به جراحی اختصاص پیدا کرده است، می‌توانید با اجرای کاغذ دیواری سبزرنگ تأثیر فوق‌العاده‌ای بر ذهن بیمار و کاهش ترس او داشته باشید. البته که تمامی تنالیته های این رنگ، مناسب و مسحورکننده هستند. همچنین می‌توانید دیوارپوش کاغذی سبز تیره با طرح کودکانه را برای بخش کودک در نظر بگیرید.

رنگ نارنجی

روانشناسی رنگ نارنجی در کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی

رنگ نارنجی، هیجان بخش است و توصیه می‌کنیم استفاده‌ زیادی از این رنگ نکنید. بلکه می‌توانید در بخش‌هایی از سالن ورودی در کنار رنگ سفید از آن کمک بگیرید.

رنگ زرد

روانشناسی رنگ زرد در کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی

رنگ زرد، روحی انرژی‌بخش و جذاب به فضای کار شما می‌بخشد و در انتقال صمیمیت تأثیر ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید از این رنگ دوست‌داشتنی و پرطرفدار برای زمینه کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی کمک بگیرید. پیشنهاد ما، اختصاص ست میز و صندلی به این رنگ است.

دانستنی‌ها در مورد کاغذ دیواری سقف مطب

احتمالاً با خواندن این عنوان کمی متعجب شده‌اید. چون انتظار ندارید سقف دندانپزشکی هم رسیدگی بخواهد! درحالی‌که این فرض اشتباه است. از آن‌جایی که بیمار قرار است مدتی طولانی با دهان باز به سقف زل بزند، چه فرصتی بهتر از آنکه بتوانید از طرح‌های متنوع روی سقف استفاده کنید.

انتخاب از میان طرح‌های کاغذ دیواری سقف برای مطب بیش از هر بخش دیگری برای بخش کودکان، معجزه می‌کند. کودک درحالی‌که حواسش حسابی گرم نقاشی‌ها و احتمالاً تصاویر روز سه‌بعدی روی سقف است، دندانپزشک بدون دغدغه بازیگوشی او، می‌تواند کار خود را انجام بدهد.

معرفی بهترین طرح‌های کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی

انتخاب بهترین طرح کاغذ دیواری یکی دیگر از کارهای مهم برای تزئین دیوارهای مطب است. به‌طورکلی پنج نوع طرح برای کاغذ دیواری این محیط می‌توانید در نظر بگیرید:

  • طرح ساده
  • طرح رسمی
  • طرح سه‌بعدی
  • طرح کودکانه
  • پوستر دیواری

طرح ساده کاغذ دیواری

طرح‌های کاغذ دیواری ساده همه‌جا طرفدار دارند. اجرای کاغذ دیواری ساده به‌راحتی به افزایش نظم و هارمونی فضای کاری شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید در کنار طرح ساده از عناصر مکمل، چه در چیدمان چه در رنگ‌بندی کاغذ دیواری، استفاده کنید.

طرح رسمی کاغذ دیواری

اگر طرفدار کاغذ دیواری ساده نیستید، می‌توانید به سراغ طرح‌های هندسی یا الگوهای غیرتکراری بروید؛ مانند طرح‌های کاغذ دیواری راه‌راه. البته فراموش نکنید که طرح انتخابی شما باید بیشترین هماهنگی را با فضای کلی مطب داشته باشد.

کاغذ دیواری سه‌بعدی دندانپزشکی

طرح‌های کاغذ دیواری سه‌بعدی حال و هوای منحصربه‌فردی به دندانپزشکی می‌بخشد. با توجه به تمایز تصویری ویژه این طرح، بهتر است فقط یک دیوار را برای اجرای این نوع کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی انتخاب کنید. دیوار شاخص عموماً برای نصب این نوع کاغذ دیواری مناسب است.

طرح کودکانه برای دیوار دندانپزشکی کودکان

طرح کودکانه برای دیوار دندانپزشکی کودکان

طرح کودکانه کاغذ دیواری به ارتباط صمیمانه کودک با پزشک کمک بسیار زیادی می‌کند. با توجه به تنوع بسیار بالا و طرح‌های خیره‌کننده، شما می‌توانید با توجه به پالت رنگی بخش کودک، طرح موردنظرتان را انتخاب کنید.

پوستر دیواری برای مطب دندانپزشکی

یکی دیگر از انواع طرح‌های کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی، پوستر دیواری است. شما می‌توانید با انتخاب یک تصویر سفارشی، طرح موردنظرتان را برای چاپ سفارش بدهید. این کار دست شما را برای مدیریت بهتر فضا با تصویر انتخابی باز می‌گذارد. همچنین پوستر دیواری عموماً برای یکی از دیوارها که دیوار شاخص است، در نظر گرفته می‌شود.

نقش کاغذ دیواری در دکوراسیون دندانپزشکی

مطب دندانپزشکی یکی از محیط‌هایی است که دکوراسیون داخلی مخصوصاً تزئینات دیواری بیش از هر عنصر دیگری روی ذهن و حضور طولانی‌مدت بیمار تأثیر می‌گذارد. شما می‌توانید پس از تماس با تیم مشاوران مجموعه آسام، بهترین و هماهنگ‌ترین طرح و رنگ کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی را انتخاب و برای خرید کاغذ دیواری اقدام کنید.

روش نگهداری از کاغذ دیواری مخصوص دندانپزشکی

توجه داشته باشید که روش‌ها و نحوه مراقبت از کاغذ دیواری نصب‌شده برای فضای مطب با یک فضای عادی مانند اتاق‌های خانه متفاوت است. در محیط دندانپزشکی به دلیل اهمیت استرلیزه بودن همه‌چیز و همچنین وجود بخش کودک و احتمال آسیب دیدن دیوارها، شما باید به سراغ جنسی از کاغذ دیواری بروید که دارای قابلیت شستشو است و ضخامت بیشتری هم دارد.

در مورد نحوه انتخاب کاغذ دیواری برای مطب دندانپزشکی توصیه می‌کنیم، کاغذ دیواری وینیل را که در برابر رطوبت و خراشیدگی مقاوم است، انتخاب کنید. برای نگهداری از این نوع کاغذ دیواری هم کافی است از یک دستمال‌کاغذی نمدار کمک بگیرید. مطمئن باشید که کاغذ دیواری وینیل به‌هیچ‌عنوان به گردوغبار آلوده نمی‌شود.

سخن پایانی

از بین دنیای متنوع کاغذ دیواری‌ها، کاغذ دیواری مخصوص مطب دندانپزشکی باید با دقت و ظرافت بیشتری انتخاب شود. در خرید کاغذ دیواری مناسب چنین محیطی، توجه به رنگ، جنس و طرح اهمیت به‌مراتب بیشتری دارد. تا آنجا که روانشناسی رنگ برای کاغذ دیواری مخصوص دندانپزشکی مهم است و از اهمیت رنگ‌ها در ارتباط با بیمار و کاهش استرس و درد او سخن می‌گوید.

درصورتی‌که هنوز برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی تردید دارید، پیشنهاد ما به شما این است که نگاهی به آلبوم انواع کاغذ دیواری برای مطب داشته باشید. این مجموعه از برندهای معتبر ترک و اروپایی گردآوری‌شده است و دید شما را برای آنچه در نظر دارید، کاملاً باز می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات