چگونه بهترین کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک انتخاب کنیم؟

بهترین کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک

فهرست مطالب

کاغذ دیواری یکی از راه‌های زیباسازی و تغییر دکوراسیون داخلی خانه است که می‌تواند فضای خانه را دچار تغییر کند. اما انتخاب کاغذ دیواری برای خانه کوچک با توجه به فضای کمی که دارد، نیازمند توجه و دقت بسیاری است. چرا که کاغذ دیواری نه تنها بر روی زیبایی و جذابیت فضا تاثیر دارد، بلکه بر روی اندازه و حجم آن نیز اثرگذار است. بنابراین باید دیوار پوشی را انتخاب کنیم که باعث شود فضای کوچک خانه بزرگ‌تر و وسیع‌تر به نظر برسد. در این مقاله از آسام آرت به بررسی مهم‌ترین نکات برای خرید کاغذ دیواری مناسب آپارتمان کوچک خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای خانه کوچک چیست؟

برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری مناسب خانه‌هایی با ابعاد کوچک باید به نکات بسیار مهم و ظریفی توجه داشت. از این رو در ادامه به بررسی برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

  • رنگ دیوار پوش: رنگ کاغذ دیواری بر روی احساس فضا و اندازه آن تاثیر زیادی دارد. به طور کلی رنگ‌های روشن و سرد مانند آبی، سبز، بنفش و صورتی باعث می‌شوند که فضا، بزرگ و دلنشین‌تر به نظر برسد. در حالی که رنگ‌های تیره و گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد و باعث کوچک و تنگ‌تر شدن فضا خواهند شد. بنابراین برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب فضای کوچک ترجیحاً از رنگ‌های روشن و سرد استفاده کنید.
  • طرح دیوار پوش: انتخاب طرح کاغذ دیواری برای خانه کوچک امری بسیار مهم است. چرا که طرح دیوار پوش نیز روی احساس فضا و اندازه آن تاثیر دارد. به طور کلی طرح‌های ساده و یکنواخت مانند رنگ‌های یکدست، خطوط عمودی و افقی و نقطه‌های کوچک باعث می‌شوند که فضا، بزرگ‌تر به نظر برسد. در حالی که طرح‌های پیچیده و شلوغ مانند گل‌های بزرگ، چهره‌ها، حیوانات و مناظر طبیعی سبب خواهند شد که فضا، کوچک و شلوغ‌تر نمایان شود. بنابراین برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب خانه‌های کوچک ترجیحاً از طرح‌های ساده و یکنواخت استفاده کنید.
  • نور و روشنایی: نور و روشنایی نیز تاثیر بسازایی بر احساس فضا و اندازه آن دارد. به طور کلی نور و روشنایی زیاد سبب آن است که فضا، بزرگ و شاداب به نظر برسد. در حالی که نور و روشنایی کم باعث می‌شود که فضا کوچک و کدر نمایان شود. نکته حائز اهمیت آن است که برای خانه‌های کوچک ترجیحاً از نور و روشنایی زیاد استفاده کنید و از کاغذ دیواری‌هایی که نور را منعکس می‌کنند مانند کاغذ دیواری‌های براق و مات بهره ببرید.

چگونه بهترین کاغذ دیواری را برای محیط‌های کوچک خانه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب و خرید بهترین کاغذ دیواری مناسب محیط‌های کوچک خانه، هتل و تالار مانند اتاق کار، آشپزخانه و پذیرایی باید به برخی نکات بسیار مهم توجه داشت. از این رو در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

پذیرایی

طرح کاغذ دیواری پذیرایی می‌تواند از الگوهای ظریف، اشکال بزرگ هندسی و مناظر طبیعی باشد. هر کدام از طرح‌ها و الگوهای کاغذ دیواری، برای استفاده در محیط پذیرایی نیاز به قوانین و قواعد خاصی دارند. برای انتخاب طرح کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی کوچک، باید به چند نکته توجه کنید:

  • اندازه و طرح: توصیه می‌شود برای انتخاب دیوار پوش پذیرایی کوچک، ترجیحاً از طرح‌های کوچک و متناسب استفاده کنید. چرا که این طرح‌ها سبب خواهند شد محیط، بزرگ‌تر از حالت عادی دیده شود.
  • رنگ پس زمینه: بهتر است برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری برای خانه کوچک از رنگ‌های سرد استفاده کنید. رنگ‌های سرد محیط را عمیق و بزرگ نشان خواهند داد.
  • تناسب با مبلمان: تناسب کاغذ دیواری با مبلمان و لوازم دکوری پذیرایی نیز روی زیبایی و جذابیت فضا تاثیر دارد. به طور کلی کاغذ دیواری باید با رنگ و سبک مبلمان و لوازم دکوری هماهنگ باشد و یا با آنها تضاد جذابی ایجاد کند. بنابراین برای پذیرایی کوچک ترجیحاً از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که با مبلمان و لوازم دکوری شما همخوانی یا با آنها تفاوت جالبی داشته باشد.

اتاق کار

اتاق کار یکی از فضا‌هایی‌ست که طراحی آن باید به گونه‌ای باشد تا افزایش تمرکز و خلاقیت را محقق کند. برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق کار کوچک، باید به چند نکته توجه کنید:

  • رنگ دیوار پوش: برای اتاق کار کوچک، بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که باعث شادابی و انرژی‌زایی می‌شوند. رنگ‌هایی مانند زرد، نارنجی، سبز و آبی می‌توانند این اثر را داشته باشند.
  • طرح دیوار پوش: برای اتاق کار کوچک، بهتر است از طرح‌هایی استفاده کنید که باعث ایجاد حواس پرتی نشوند. طرح‌هایی مانند خطوط ساده، نقشه‌ها، نوشته‌ها و اشکال هندسی می‌توانند این اثر را داشته باشند.
  • نور و روشنایی: نکته حائز اهمیت درباره نور و روشنایی اتاق آن است که هر چه نور و روشنایی در محیط بیشتر باشد، سطح انرژی افراد بالا‌تر خواهد بود. همچنین محیط بزرگ‌تر نمایان خواهد شد.

آشپزخانه

آشپزخانه نیز یکی از فضاهایی‌ست که طراحی آن باید سبب افزایش راحتی و کارایی شود. برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای آشپزخانه کوچک، باید به چند نکته توجه کنید:

  • اندازه و طرح: هر چه طرح کاغذ دیواری‌ها در آشپزخانه کوچک‌تر باشد، محیط بزرگ‌تر نمایان خواهد شد. با توجه به این نکته بهتر است از طرح‌های کوچک در آشپزخانه استفاده کنید.
  • رنگ زمینه: همانطور که بیان شد بهتر است برای محیطی چون آشپزخانه کوچک ترجیحاً از رنگ زمینه روشن و سرد استفاده کنید.
  • تناسب با لوازم آشپزخانه: تناسب کاغذ دیواری با وسایل آشپزخانه نیز بر روی زیبایی و جذابیت فضا تاثیر دارد. به طور کلی کاغذ دیواری باید با رنگ و سبک وسایل آشپزخانه هماهنگ باشد. بنابراین برای آشپزخانه کوچک ترجیحاً از دیوار پوشی استفاده کنید که با وسایل آشپزخانه شما هم‌خوانی دارد یا با آنها تفاوت جالبی ایجاد می‌کند.

بهترین رنگ‌های کاغذ دیواری مناسب خانه کوچک کدام خواهند بود؟

همانطور که بیان شد رنگ‌ها می‌توانند تاثیر بسیاری در جذابیت خانه داشته باشند، از این رو در ادامه به بررسی بهترین رنگ‌های مناسب خانه‌هایی با ابعاد کوچک می‌پردازیم.

  • رنگ‌های روشن و سرد: رنگ‌های سرد و روشن سبب خواهند شد که فضا بزرگ و دلنشین به نظر برسد. برای مثال رنگ‌های سفید، آبی، سبز و بنفش را می‌توانید انتخاب کنید. این رنگ‌ها با اغلب سبک‌های دکوراسیون هماهنگ خواهند شد.
  • رنگ‌های خنثی: این رنگ‌ها نیز فضا را روشن و آرام نمایان خواهند کرد. به عنوان مثال رنگ‌های کرم، شیری، بژ و طوسی را می‌توانید انتخاب کنید. این رنگ‌ها با انواع وسایل و طرح‌های کاغذ دیواری به سادگی هماهنگ می‌شوند.

بهترین طرح‌های مناسب کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک چیست؟

طرح کاغذ دیواری تاثیر بسیاری در زیبایی و شکوه محیط خواهد داشت. افراد باید در انتخاب طرح‌ها دقت فراوانی داشته باشد. در ادامه به بررسی محبوب‌ترین طرح‌های بازار ایران خواهیم پرداخت.

  • طرح‌های عمودی: این طرح‌ها باعث می‌شوند که دیوارها بلندتر به نظر برسند. به عنوان مثال شما می‌توانید از طرح‌های راه راه و داماسک برای این کار استفاده کنید. این طرح‌ها با سبک‌های سنتی و کلاسیک هماهنگ می‌شوند.
  • طرح‌های هندسی: این طرح‌ها باعث خواهند شد که فضا، جذاب و فانتزی به نظر برسد. مثلاً طرح‌های مثلث، چهارگوش، دایره، قواره‌ای و سه بعدی را می‌توانید انتخاب کنید. این طرح‌ها با سبک‌های مدرن و پست مدرن هماهنگ می‌شوند.

چگونه بهترین دیوار پوش را خریداری کنیم؟

برای انتخاب بهترین طرح و رنگ کاغذ دیواری مناسب خانه‌های کوچک می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. شرکت هنر و تجارت آسام تضمین کننده بالاترین استاندارد کیفیت از تامین کنندگان اروپایی است. همچنین امکان تامین مستقیم سفارشات پروژه‌های بزرگ از اروپا را خواهد داشت. نکته حائز اهمیت آن است که محصولات تنها ظرف ۲۴ ساعت به دست مشتریان می‌رسد.

دیگر نگران خرید کاغذ دیواری برای خانه کوچک نباشید؛ کارشناسان ما ضمن پاسخ‌گویی به سوالات می‌توانند شما را در زمینه انتخاب طرح مناسب با فضا و حتی دکوراسیون راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات