آموزش رموز ست کردن کاغذ دیواری و مبلمان در پنج دقیقه!

ست کاغذ دیواری و مبلمان

فهرست مطالب

شاید در نگاه اول کاغذ دیواری تنها جزء کم‌اهمیتی از یک کل به‌حساب بیاید. درحالی‌که باکمی سلیقه به خرج دادن و روحیه زیباشناسی متوجه می‌شوید که این آیتم تزئینی باید با سایر اجزای چیدمان همخوانی داشته باشد. این موضوع در دنیای دکوراسیون داخلی تحت عنوان ست کردن کاغذ دیواری و مبلمان شناخته می‌شود. نظر شما چیست؟ آیا ست کاغذ دیواری با مبلمان نکته مهمی است؟ در مقاله امروز مجموعه آسام قصد داریم به ظرایف خواندنی و مفیدی در مورد نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبل و ریزه‌کاری‌های ست کاغذ دیواری با پرده و ست کاغذ دیواری و پارچه مبلی به‌طور مفصل بپردازیم.

کدام عناصر برای ست کردن در دکوراسیون مهم هستند؟

در دکوراسیون داخلی هر ساختمانی باید به پنج عنصر زیر توجه داشته باشید:

  • سبک چیدمان
  • اندازه فضا
  • رنگ
  • چیدمان فضا
  • نورپردازی

ست کردن بر اساس سبک چیدمان

اینکه سبک دکوراسیون داخلی ساختمان شما چگونه باشد، کاملاً به سلیقه شخصی و البته نظر یک طراح داخلی بستگی دارد. هر سبک به نحوی تابلوی روحیه و حال و هوای فضای شماست و المان‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارد که باید پس از مشورت با طراح داخلی یا مطالعه بیشتر آن‌ها را پیاده کنید.

به‌عنوان‌مثال وقتی صحبت از کاغذ دیواری ست با مبل می‌شود، در نظر گرفتن سبک و مدل مبلمان برای انتخاب بهترین نوع و طرح پارچه مبلی و کاغذ دیواری برای انتخاب و خرید پارچه مبلی و کاغذ دیواری مهم است.

توجه به اندازه فضا

توجه داشته باشید محدودیت فضایی دست شما را برای طراحی‌های بلندپروازانه می‌بندد. در قدم اول اصول ست کاغذ دیواری با مبلمان، لازم است روی کاربری فضای موردنظرتان اشراف کامل داشته باشید؛ اتاق‌خواب، اتاق کار، سالن پذیرایی یا راهروها؟ با دقت به این نکته می‌توانید یک تقسیم‌بندی متناسب و هنرمندانه داشته باشید. به‌عنوان مثال، در مورد ست کاغذ دیواری و پارچه مبلی و با در نظر گرفتن فضای سالن پذیرایی، لازم است ظرافت عمل بیشتری به خرج دهید و به سراغ طرح‌های کاغذ دیواری بروید که مشخصاً به عمق بخشیدن و بزرگ‌تر کردن فضای شما کمک می‌کنند.

تعیین رنگ مناسب

رنگ، همه‌چیز است! با انتخاب رنگ مناسب می‌توانید تأثیر چشمگیری بر حال و هوای فضای موردنظرتان ایجاد کنید. رنگ‌های گرم القاکننده حس حرارت و صمیمیت و رنگ‌های سرد بازتابی از آرامش درونی، خنکی و استراحت هستند

اگر می‌خواهید مبلمانی با رنگ گرم را با کاغذ دیواری جدیدی ست کنید، می‌توانید به سراغ رنگ‌بندی‌های کاغذ دیواری با تنالیته رنگ‌های گرم بروید که هارمونی دل‌نشینی را ایجاد می‌کنند. در نقطه مقابل، برای ست کردن کاغذ دیواری و مبلمان در فضاهایی که رنگ‌آمیزی سرد دارند، تنالیته رنگ‌های سرد به کمک شما می‌آیند و به‌خوبی در خلق یک سمفونی هماهنگ نقش خود را ایفا می‌کنند.

چیدمان فضا

در مورد نحوه چیدمان در دکوراسیون داخلی خود حساس باشید و دقت نظر بیشتری نشان بدهید! این نکته ظریف در نمایش درست عمق و ابعاد فضا، آن‌طور که می‌خواهید، تأثیرگذار است. برای نمونه اگر برنامه‌هایی برای چیدمان اتاق کار خود دارید، فضای میز کار، منطقه تراز و منطقه استراحت را مشخص کنید. همچنین تعداد و اندازه مبلمان، میز و صندلی‌ها، فضاهای ذخیره‌سازی و مسیر عبور مهم هستند.

وقتی در چنین چیدمانی نوبت به ست کاغذ دیواری با مبلمان می‌رسد، شما دیگر دغدغه مدیریت فضا را ندارید بلکه از قبل قدم‌های اصولی را برداشته‌اید و حالا می‌توانید به‌عنوان‌مثال توجه اصلی خود را صرف دیوارپوش کاغذی اتاق کارتان کنید و دغدغه ست کردن کاغذی دیواری و مبلمان اتاق کار خود را داشته باشید.

نورپردازی

نور به‌نوعی روح فضای شماست! هرچه به نورپردازی فضای خود بیشتر دقت کنید، جلوه بصری به‌مراتب چشمگیری‌تری خواهید داشت. نور، ظاهر کلی فضای شما را بهبود می‌دهد. با این اوصاف اگر نورپردازی درستی نداشته باشید، تمام چیدمان و فضای در نظر گرفته‌شده به‌خوبی نمایش داده نمی‌شود.

برای شروع به سراغ پرده‌های نازک برای دعوت از نور طبیعی خورشید به داخل ساختمان بروید. اگر پرده‌ها بیش از هر عنصر دیگری برایتان جذابیت دارند، در زمان ست کاغذ دیواری با پرده، اتفاقات جالبی می‌افتد. پرده‌های توری حریر به زیبایی تصویر هنرمندانه کاغذ دیواری را جلوه می‌بخشند. بنابراین طرح‌هایی را برای کاغذ دیواری انتخاب کنید که در پس لطافت پرده‌ها، به‌خوبی دیده می‌شوند. به سراغ الگوهای تصویری، عکس‌های بزرگ یا نقش‌های هندسی درشت بروید.

◄ مهم: البته فراموش نکنید که همه‌چیز در پرده‌ها نباید خلاصه شود. در این مسیر حتماً ست مبلمان و کاغذ دیواری را باید در نظر بگیرید و از هارمونی اجزای چیدمان باهم مطمئن شوید. در ادامه ایده کاغذ دیواری با طرح‌های درشت، بهتر است مبلمانی با سبک مینی مالیسیتی، با رنگ‌بندی ساده، انتخاب کنید.

انواع سبک ست کردن را بشناسید

به‌طورکلی سبک‌های ست کردن کاغذ دیواری و مبلمان سه نوع هستند که در ادامه می‌خوانید:

  • ست کردن بر اساس همخوانی رنگ‌ها– یکی از ساده‌ترین روش‌ها، پیدا کردن رنگ‌های مشابه یا انتخاب یک پالت رنگ نزدیک به هم است. با این کار می‌توانید فضای یکدست و دل‌نشینی را برای خود و عزیزانتان خلق کنید.
  • ست کردن بر اساس رنگ‌های متضاد– تضاد یکی از خصلت‌های رفتاری انسان است. بنابراین به‌خوبی با تضاد در زندگی و طبیعت کنار می‌آید و ازقضا از دید او جذابیت قابل‌توجهی هم دارد. اگر علاقه‌مند به این سبک ست کاغذ دیواری با مبلمان هستید، بهتر است بدانید که برای در نظر گرفتن تضاد در چیدمان، انتخاب رنگ‌های سرد و گرم، یا تضاد در ابعاد و اندازه، بهترین گزینه برای جذابیت هرچه بیشتر ست شماست.
  • بر اساس سبک و استایل مبلمان– این مورد ممکن است چالش‌برانگیزتر از موارد قبلی باشد. چون لازم است اشراف کاملی روی استایل مبلمان خود داشته باشید و بدانید هر سبک مبلمان با کدام طرح کاغذ دیواری قابلیت ست کردن دارد. در ادامه به‌طور مفصل به این مورد می‌پردازیم.

نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبل

نوبت آن رسیده است که تمرکز بیشتری روی موضوع ست کردن با چیدمان مبلمان داشته باشیم. نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبل را در سه دسته‌بندی توضیح خواهیم داد:

ست کردن بر اساس رنگ مبلمان

  • ست کاغذ دیواری با مبلمان قهوه‌ای- در صورت داشتن مبلمان قهوه‌ای بهترین انتخاب برای رنگ کاغذ دیواری، رنگ‌های طلایی، قهوه‌ای و زرد برای سبک کلاسیک و رنگ‌های نارنجی و فیروزه‌ای برای سبک مدرن است.
  • ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان قرمز- برای تعدیل انرژی و حرارت رنگ قرمز مبلمان، به سراغ رنگ‌های خاکستری با ترکیبی از کاغذ دیواری مشکی و قرمز بروید. همچنین ترکیب آبی را با قرمز پیشنهاد می‌دهیم که مکمل هم هستند. در مورد مبلمان استیل بهترین کار انتخاب کاغذ دیواری کرم‌رنگ با طرح‌های کوچک قرمز است.
  • ست دیوارپوش کاغذی با مبلمان زرشکی-رنگ زرشکی یک رنگ شیک است. بنابراین باید به سراغ ترکیبی بروید که بر شکوه مبلمان زرشکی شما اضافه کند؛ کاغذ دیواری آبی، نقره‌ای یا طوسی بسیار مناسب است.
  • ست کاغذ دیواری و مبلمان بنفش- زرد، رنگ مکمل بنفش است. برای داشتن یک دکوراسیون کلاسیک، به سراغ طیف رنگ‌های بنفش مانند یاسی بروید.
  • ست کردن با مبلمان صورتی- با توجه به اینکه صورتی یک رنگ ملایم است بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با این رنگ ست نمی‌شوند؛ بنفش، لیمویی، خاکستری، آبی روشن و سبزآبی.
  • ست کاغذ دیواری با مبلمان سبز- اگر مبلمان شما سبزرنگ است توصیه می‌کنیم رنگ‌های شیری، لیمویی یا رنگ‌های مکمل قرمز را برای ست کردن کاغذ دیواری و مبلمان سبز انتخاب کنید.

ست کردن بر اساس طرح

طرح، چه در کاغذ دیواری و چه مبلمان ممکن است باعث سردرگمی شما در زمان ست کردن کاغذ دیواری و مبلمان شود. توجه داشته باشید که اگر طرح پارچه مبلمان شما طرح‌های خاص یا الگوهای هندسی دارد، نباید به سراغ کاغذ دیواری گل‌دار یا هندسی بروید. بلکه بهترین گزینه، کاغذ دیواری با رنگ ساده یا طرح‌های کاملاً ساده و بدون پیچیدگی است. از طرفی انتخاب طرحی نزدیک به طرح روکش مبلمان هوشمندانه نیست؛ چون هردو جلوه خود را از دست می‌دهند.

بر اساس سبک کاغذ دیواری یا استایل مبلمان

یکی دیگر از ترفندهای ست کردن کاغذ دیواری و مبلمان، توجه به استایل مبلمان است. لازم است نکات زیر را به خاطر بسپارید:

مبلمان سبک مدرن

برای ست کاغذ دیواری با مبلمان مدرن بهتر است کاغذ دیواری ساده با رنگ‌های شاد را انتخاب کنید. با انتخاب چنین دیوارپوشی به زیبایی می‌توانید از فضاسازی دلخواهتان لذت ببرید. می‌توانید در ابتدا برای خرید کاغذ دیواری سفید با رگه‌های رنگی را انتخاب کنید.

مبلمان سبک سلطنتی

ازآنجایی‌که سبک مبلمان سلطنتی زرق‌وبرق بیشتری دارد، شما به کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ نیازی نخواهید داشت. دیوارپوش های تک‌رنگ ساده مثل رنگ بنفش که همخوان با شکوه چنین سبکی است را انتخاب کنید.

مبلمان سبک کلاسیک

انتخاب و ست کردن کاغذ دیواری و مبلمان کلاسیک کار چندان سختی نیست. طرح گل بته‌جقه‌ای بزرگ بهترین گزینه است. چون کمک تأثیرگذاری در القای روحیه کلاسیک پسند شما می‌کند. همچنین می‌توانید به سراغ رنگ‌های کرم، سفید، قهوه‌ای روشن، بژ و مسی برای رنگ کاغذ دیواری خود بروید.

نکاتی در مورد ست کاغذ دیواری با پرده و فرش

در کنار خلاقیت برای ست کاغذ دیواری با مبلمان، لازم است به نکاتی برای ست کاغذ دیواری با فرش و پرده هم توجه داشته باشید.

  • اگر تنالیته نقوش فرش خانه یکی از رنگ‌های گرم است، دیوارپوش کاغذی را از تنالیته رنگ‌های سرد و خنثی انتخاب کنید.
  • فرش‌های پرنقش‌ونگار قابلیت هارمونی بیشتری با کاغذ دیواری طرح‌های ساده با رنگ‌های روشن دارند.
  • فراموش نکنید که ترکیب رنگ هردو مهم است. اگر طرح‌های پارچه پرده‌ای شما ساده یا بدون رنگ است، بهتر است کاغذدیواری‌های طرح گل رز، گل‌دار یا دارای رنگ‌بندی گرم را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات