بهترین جایگزین کاغذ دیواری: چگونه خانه زیباتری داشته باشم!

بهترین جایگزین کاغذ دیواری

فهرست مطالب

کاغذ دیواری همواره یکی از آیتم‌های ثابت و البته جذاب دکوراسیون داخلی به شمار رفته و می‌رود. اما امروزه با انقلابی که در صنعت طراحی و تولید انواع دیوارپوش اتفاق افتاده و تغییرات چشمگیری که در سطح سلیقه مشتری ایجاد شده است، بسیاری از طراحان داخلی و کسب‌وکارهای مرتبط با تولید و واردات کاغذ دیواری، در تلاش هستند تا بهترین جایگزین کاغذ دیواری را شناسایی و مطابق با نیاز مشتری وارد بازار مصرف کنند. طرفداران این محصول می‌توانند ضمن آشنایی با انواع جذابی از جدیدترین جایگزین دیوارپوش‌ها، به‌راحتی جایگزین موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنند.

معرفی جدیدترین جایگزین دیوارپوش

آشنایی با فهرست زیر که شامل معرفی ۷ مورد از به‌روزترین جایگزین‌های کاغذ دیواری است، دست شما را برای انتخاب آنچه برای فضای موردنظرتان مناسب است، باز می‌گذارد.

پوستر دیواری

انواع پوسترهای دیواری شبیه به کاغذ دیواری هستند با این تفاوت مهم که به‌راحتی نصب می‌شوند. طرح‌های از پیش آماده و همچنین شخصی‌سازی طرح دلخواه روی پوستر دیواری از دیگر دلایل جذابیت این دیوارپوش است. درواقع طراحان، تولیدکنندگان و فروشندگان این محصول، از پوستر دیواری به‌عنوان محصولی که به‌سادگی نصب می‌شود یاد می‌کنند.

مزایا و معایب اجرای پوستر دیواری

مزایامعایب
ماندگاری بالاعدم تطابق رنگ پوستر با تصویر چاپی
دارای رنگ ثابتآسیب‌های بالای محیط زیستی پوستر
قابلیت شست‌وشوپس دادن رنگ پستر
نصب سریع و آسان/ جداسازی بدون آسیب دیواربالا بودن هزینه نصب و اجرا
مقرون‌به‌صرفهنشان دادن برجستگی‌های دیوار
چاپ طرح و مدل دلخواه

رنگ

اگر موضوع هزینه و به‌هم‌ریختگی محیط در زمان رنگ کردن برایتان چندان اهمیتی ندارد و مایل هستید فضای داخلی ساختمان خود را با رنگ، زنده کنید، این نوع دیوارپوش می‌تواند بهترین جایگزین کاغذ دیواری باشد.

مزایا و معایب رنگ‌کاری ساختمان

مزایامعایب
  ترک‌خوردگی ناشی از رطوبت یا نفوذ هوا    محافظت از دیوار و سقف
رنگ‌پریدگی ناشی از تابش نور خورشید    افزایش زیبایی و جلوه محیط
پوسته‌پوسته شدن ناشی از درست اجرا نشدن   مقاومت در برابر آب

پتینه کردن دیوار

طرفداران سبک‌های قدیمی دیوارپوش به‌راحتی با پتینه روی دیوار ارتباط برقرار می‌کنند. این نوع دیوارپوش در دو نوع ساده و برجسته بهترین گزینه برای خانه‌هایی با دیوارهای قدیمی است. بنابراین برای پوشاندن خرابی و عیوب دیوارها، این محصول را پیشنهاد می‌دهیم.

جالب است بدانید که امروزه در دکوراسیون داخلی هم سبک پتینه به‌عنوان یک روش مدرن برای زیباسازی فضای داخلی استفاده می‌شود. بنابراین اگر روح کلاسیک پسندی دارید، پتینه نیاز شما را برآورده می‌کند.

مزایا و معایب اجرای پتینه روی دیوار

مزایامعایب
ماندگاری و دوام بالانیاز به مرمت ناشی از کنده شدن
نصب و اجرا در کوتاه‌ترین زمان ممکنعدم امکان شست‌وشو
مناسب برای تمام سطوح (برخلاف رنگ و کاغذ دیواری)در آب حل می‌شود بنابراین فقط برای فضای داخلی مناسب است.

میکروسمنت microcement

میکروسمنت، دیوارپوش مقاوم در دو نوع ساده و برجسته است که طراحان داخلی مخصوصاً برای مرحله بازسازی فضاهایی مانند محیط اداری و تجاری، آن را پیشنهاد می‌دهند. این محصول بر پایه سیمان تولید می‌شود و ترکیبی از سیمان، رزین و چند ماده شیمیایی دیگر است.

مزایا و معایب اجرای میکروسمنت

مزایامعایب
سادگی و زیبایی منحصربه‌فردآسیب‌پذیری بالا
مناسب برای انواع دکوراسیون داخلینصب و اجرای پیچیده
تنوع رنگ و بافت بالاحساسیت به تغییرات دما
قابل‌شست‌وشوضخامت کم
مقاومت و ماندگاری بالا
مناسب برای انواع سطوح شیشه، چوب، آهن و کاشی

پارچه دیواری

دیوارپوش پارچه‌ای یکی دیگر از انواع جایگزین برای کاغذ دیواری است که به دلیل دو ویژگی برجسته لوکس و گران‌قیمت بودن، مشتریان کاملاً متفاوتی دارد. درصورتی‌که مایل باشید یک فضای کاملاً سلطنتی، مجلل و چشمگیر برای فضای داخلی خود خلق کنید، پارچه دیواری بهترین انتخاب خواهد بود. این محصول بیشتر برای سالن‌های تشریفات و مراکزی که خدمات vip به مهمانان و مشتریان خود ارائه می‌دهند توصیه می‌شود.

مزایا و معایب اجرای پارچه دیواری

مزایامعایب
طرح‌های منحصربه‌فرد و زیبایک محصول گران‌قیمت و اشرافی
امکان ست کردن با پرده و مبلتنوع طرح کمتر نسبت به کاغذ دیواری
دوام بالا
قابلیت استفاده در ستون‌های انحنادار
قابلیت صداگیری
پوشاندن لبه‌های دیوار با دقت و کیفیت بالا

پنل گچی

ازآنجایی‌که دنیای دکوراسیون داخلی و متریال مصرفی برای زیباسازی دیوارپوش ها دستخوش تحولات جذاب و چشمگیری شده است، طراحان داخلی منتظر جلوه پنل گچی به‌عنوان دیوارپوش بودند. این جایگزین که به دیوار گچی معروف است یکی از انواع متریال ساخت‌وساز خشک شناخته می‌شود و بسیاری از دیوارهای ساختمانی بلند و بزرگ برای این نوع دیوارپوش مناسب هستند.

مزایا و معایب اجرای پنل گچی

مزایامعایب
نصب و اجرای آسانوزن بسیار بالا
قابلیت رنگ‌پذیری و پتینهبرابر نبودن پنل ها با هم
برجستگی و زیبایی منحصربه‌فردشکنندگی زیاد
راحت خرد شدن و ترمیم‌ناپذیر بودن

آجر دکوراتیو

آجر دکوراتیو یکی دیگر از انواع جدیدترین جایگزین‌های کاغذ دیواری است که طرفداران خاص خود را دارد. این دیوارپوش سبک است و طرح برجسته‌ای دارد که با دو رنگ محبوب سفید و طوسی، به‌خوبی پاسخگوی سلیقه افرادی است که به نمای آجری در دکوراسیون داخلی علاقه‌ دارند. البته که می‌توان آجر دکوراتیو را برای نمای بیرونی ساختمان‌ها هم اجرا کرد. این نوع دیوارپوش برای فضاهایی مانند دیوار پشت تلویزیون، دیوار پذیرایی و راهروها پیشنهاد می‌شود.

مزایا و معایب اجرای آجر دکوراتیو

مزایامعایب
نسوزهزینه نصب و اجرای بالای
ضد باکتری و سایشکوچک‌تر شدن فضا پس از اجرا
مقاوم در برابر سرماعایق نبودن در برابر گرما و سرما
قابلیت رنگ‌پذیریوزن بالا
سایزبندی متنوع
قابلیت نصب با ملات

بهترین جایگزین کاغذ دیواری کدام است؟

به‌طورکلی توصیف بهترین برای انواع دیوارپوش چندان درست نیست. بلکه زمانی می‌توان این صفت را به کار برد که طراح داخلی یا عرضه‌کننده محصول با مشتری ارتباط برقرار کند و پس از بررسی فضای در نظر گرفته‌شده، بهترین دیوارپوش جایگزین را متناسب با همان فضا پیشنهاد بدهد.

پارچه دیواری

این محصول یک دیوارپوش تماماً لاکچری و اشرافی است. بنابراین آن دسته از مشتریانی که اهل دکوراسیون داخلی سلطنتی هستند یا می‌خواهند جلوه چشم‌نوازی به سالن تشریفات مراکز خدماتی خود ببخشند، با انتخاب پارچه دیواری، بهترین را جایگزین کرده‌اند.

پارچه دیواری را برای سالن پذیرایی خانه، سالن تشریفات، سالن‌های جلسات اداری و در کل فضاهای تشریفاتی پیشنهاد می‌دهیم.

پوستر دیواری

پوستر دیواری به‌عنوان جدیدترین جایگزین کاغذ دیواری می‌تواند نیاز و سلیقه افراد سخت پسند را به‌خوبی برآورده کند. این نوع دیوارپوش به دلیل نصب و اجرای آسان و همچنین امکان شخصی‌سازی کردن طراحی روی پوستر، برای آن دسته از افرادی که عاشق تنوع طرح و تأثیرگذاری بیشتر بر حاضرین در محیط هستند، بسیار مناسب است.

پوستر دیواری انعطاف زیادی برای انتخاب فضا دارد. بنابراین برای اتاق‌خواب، اتاق کار، سالن پذیرایی و همچنین سالن یوگا و مدیتیشن بسیار مناسب است.

پتینه

اگر علاقه‌مند به فضاسازی کلاسیک یا قدیمی هستید، پتینه روی دیوار بهترین پیشنهاد ما برای شماست. این نوع دیوارپوش در دو سبک ساده و برجسته قابلیت خلق فضایی صمیمی، دوست‌داشتنی و گاهی روستایی دارد و در القای یک حس آشنا از گذشته کمک می‌کند.

پتینه یک جایگزین کاغذ دیواری عالی برای دیوار پشت تلویزیون، سالن پذیرایی، راهروهای خانه یا هتل‌هاست.

خرید انواع دیوارپوش از مجموعه آسام

پس از آشنایی با انواع دیوارپوش جایگزین کاغذ دیواری اکنون می‌توانید به‌راحتی و به‌تناسب فضای موردنظرتان، محصول دلخواه را انتخاب کنید. مجموعه آسام با در اختیار داشتن گنجینه قابل‌توجهی از انواع جایگزین کاغذ دیواری، از پوستر دیواری تا پارچه دیواری، مفتخر است که بتواند در این مسیر راهنمای مشتری باشد و بهترین را در سبد خرید او قرار دهد. پیشنهاد ما به شما، دریافت مشاوره پیش از انتخاب و خرید دیوارپوش دلخواه و نهایی کردن تصمیمتان است. خرید رضایت بخشی را برایتان آزرومندیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات