تسخیر قلب مهمانان با بهترین طراحی لابی هتل

بهترین طراحی لابی هتل

فهرست مطالب

طراحی لابی هتل یکی از مهم‌ترین بخش‌های معماری داخلی هتل‌ها است؛ لابی اولین فضایی به شمار می‌رود که میهمانان هنگام ورود به هتل در آن فضا قرار می‌گیرند. بنابراین تأثیر به سزایی در اولین برداشت آن‌ها در هتل انتخابی‌شان دارد. اگر این روزها به فکر تغییرات جدی در هتل خود هستید بهتر است در نظر داشته باشید که لابی قلب هتل شماست و اغلب بیش از یک کارکرد دارد. درنتیجه، فضای آن باید به شکلی خلاقانه اجرا شود که قلب هر مهمانی را تسخیر کند. در مقاله امروز آسام آرت شما را با شگفتی‌های دکوراسیون داخلی لابی هتل بیشتر‌ آشنا خواهیم کرد. همچنین فهرستی از اصول طراحی یک لابی مدرن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چرا لابی در هتل‌ها اهمیت دارد؟

بهترین لابی‌ها و مناطق پذیرایی، فضاهایی هستند که به نیاز مهمانان خود اهمیت می‌دهند و نه‌تنها پاسخگوی خوبی هستند، بلکه خدمات اضافه‌تری را هم برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند. لابی را اصطلاحاً قلب تپنده هتل می‌دانند که مهمانان با ورود به آن می‌توانند با فضای کلی هتل ارتباط برقرار کنند و مطمئن شوند که جای درستی را برای استراحت و تجدیدقوا انتخاب کرده‌اند.

یک لابی با دکوراسیون داخلی مناسب، به عناصر ویژه‌ای توجه می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها سبک کلی طراحی لابی هتل، سبک مبلمان (ازنظر راحت بودن و تناسب با دکوراسیون)، نوع و زاویه چیدمان، انتخاب پرده‌های مناسب، انتخاب عناصر تزئینی مناسب و کافی و رعایت پالت رنگی است.

چه ضوابطی در طراحی لابی هتل باید رعایت شود؟

مطالعه این بخش دید بهتری برای طراحی لابی هتل به شکل حرفه‌ای می‌دهد:

نیازمندی‌های مسافران در لابی هتل

درست است که زیبایی‌شناسی نقش مهمی در طراحی ایفا می‌کند، اما عملکرد لابی هتل شما برای مهمانان خیلی مهم‌تر خواهد بود. مهم نیست که لابی شما چقدر چشمگیر به نظر می‌رسد، اگر مهمانان شما پس از صرف یک روز کامل در سفر، وارد لابی هتلی شوند که حتی نمی‌دانند وسایلشان را کجا بگدارند، تمام آن زیبایی ظاهری از چشم می‌افتد.

اکثر لابی‌ها امروزه چندکاره هستند و طیف وسیعی از خدمات و کاربردها را ارائه می‌دهند، مانند:

  • بخش ورودی و خروجی
  • بخشی برای دیدوبازدید
  • منطقه انتظار
  • پاتوق اجتماعی
  • بخشی به‌عنوان مرکز اطلاعات

بهترین راه برای نزدیک کردن لابی یک هتل به لابی‌های چندمنظوره، استفاده از مناطق تقسیم‌بندی شده خلاقانه است. به‌عنوان‌مثال، ممکن است بخواهید یک منطقه انتظار داشته باشید که در نزدیکی میز پذیرش، با صندلی راحتی و وسایل سرگرمی (تلویزیون، مجلات، و غیره) باشد. یا می‌توانید از میزهای قهوه‌خوری و مبل‌ برای ایجاد یک فضای اجتماعی‌تر برای دیدار و معاشرت با بازدیدکنندگان و مهمانان استفاده کنید.

مبلمان و صندلی‌های مخصوص لابی هتل

مبلمان و صندلی‌های مخصوص لابی هتل

از تأثیر مبلمان و صندلی بر جلوه دوچندان دکوراسیون داخلی لابی هتل غافل نمانید! صحبت از چند ستاره بودن هتل نیست، چیزی که اهمیت دارد انتخاب یکی از سه نوع مبلمان زیر است:

  • مبلمان راحتی- فراهم کردن محیطی آرام و صمیمی که از مهمانان استقبال می‌کند.
  • مبلمان سلطنتی- مناسب برای هتل‌های تجاری. رنگ و مدل این نوع مبلمان بسیار مهم است. رسمی بودن مبلمان فراموش نشود.
  • مبلمان ساده- با توجه به طولانی شدن احتمالی زمان انتظار مهمانان، این نوع مبلمان پاسخگوی نیاز لابی هتل است.

دیوارهای لابی هتل

یکی از بخش‌های هر ساختمانی قطعاً دیوارهاست که در بدو ورود نظر افراد را جلب می‌کند. کارشناسان ما در مجموعه آسام برای هرچه دیدنی‌تر شدن دیوارها انتخاب انواع کاغذ دیواری و پارچه‌های دیواری لوکس هتلی را پیشنهاد می‌دهند.

رنگ لابی هتل

رنگ‌آمیزی در طراحی لابی هتل واقعاً مهم است. ازآنجایی‌که این فضا با انتظار کشیدن طولانی یا کوتاه‌مدت مهمانان همراه است، انتخاب رنگ‌های گرم و اشرافی را توصیه می‌کنیم. البته در نظر داشته باشید که رنگ‌بندی‌ها باید با سبک دکوراسیون لابی هتل همخوانی داشته باشد.

 نورپردازی‌های مخصوص

نورپردازی مخصوص لابی هتل

از سبک‌های متنوع نورپردازی، زیاد یا کم، با رنگ‌های متفاوت برای القای حس آرامش به مهمانان حاضر در لابی کمک بگیرید.

تلفن در طراحی لابی مدرن

در کنار کاربردی بودن عناصر دکوراسیون داخلی لابی هتلی، بهتر است به سراغ آیتم‌های خیره‌کننده سلطنتی هم بروید که صرفاً جنبه تزئینی دارند. ما تلفن‌های اشرافی را پیشنهاد می‌دهیم که در سه‌کنج‌های لابی هتل، نگاه مهمانان خوش‌سلیقه را می‌دزدد.

آباژور و زیبایی بینهایت

مدیران هتل‌ها به‌تناسب سلیقه و نیاز فضای لابی می‌توانند از انواع لوسترهای بزرگ یا برعکس، انواع مدل‌های منحصربه‌فرد آباژور برای نقاط مختلف لابی استفاده کنند. در کنار نورپردازی، این آیتم به‌خوبی نیاز نور لابی را تأمین می‌کند.

انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی لابی هتلی

برای ایجاد تغییرات نوآورانه در لابی هتل، بهتر دانستیم به ۵ سبک دکوراسیون لابی هتل بپردازیم:

سبک مدیترانه‌ای – اسپانیایی

سبک دکوراسیون داخلی مدیترانه ای برای لابی هتل

اگر هتل شما نزدیک به ساحل است، این سبک دکوراسیون همخوانی مناسبی با فضای طبیعی خواهد داشت. غلبه معماری یونانی، اسپانیایی و ایتالیایی به‌صورت سقف‌های سفالی یا آجری در کنار رنگ‌های فیروزه‌ای، آجری یا قهوه‌ای روشن، فضای لابی را دل‌نشین می‌کند.

سبک مبلمان متناسب با این معماری متفاوت است و عموماً راحتی و مدرن خواهد بود. نصب موکت‌هایی با رنگ روشن و طرح‌های هندسی، جلوه طراحی را دوچندان می‌کند.

سبک آرت دکو

سبک آرت دکو در طراحی لابی هتل نوعی دکوراسیون مجلل و کلاسیک است. تقارن رنگ‌ها، طرح‌ها و اندازه نقوش چشمگیر است. استفاده از رنگ‌های جسورانه و طرح‌های متنوع، فضای لابی را دیدنی‌تر می‌کند. کف‌پوش‌ها عموماً از پارکت یا چوب هستند.

سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک هدف اجرای معماری داخلی ساختمان‌های یونان باستان است. اجرای ستون‌های بلند در کنار کنده‌کاری روی چوب برجسته‌ترین تفاوت سبک کلاسیک است.

در سبک کلاسیک تعادل بین عناصر موج می‌زند. چوب کاربرد غالبی دارد و رنگ‌های نسبتاً تیره در کنار تابلوهای نقاشی قدیمی خودنمایی می‌کنند. کف‌پوش لابی با این سبک ساده و بدون طرح است.

سبک مدرن

سبک دکوراسیون داخلی مدرن برای لابی هتل

تعادل و هارمونی در سبک مدرن موج می‌زند. خطوط ساده و زیبا همراه با رنگ‌های ملایم و آرام‌بخش یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های سبک مدرن هستند. برای کف‌پوش‌های لابی با این سبک از ترکیب دو یا چند نوع کف‌پوش با هماهنگی کامل کنار هم استفاده می‌شود. رنگ‌های روشن مناسب سبک مدرن نیستند و در عوض رنگ‌های خنثی و بدون طرح طرفدار دارند.

سبک مونو کروم

تنالیته روشن و تیره از یک رنگ، ایده واحد سبک مونو کروم است. همه‌چیز به سلیقه هتلدار و البته شرایط محیطی که هتل در آن ساخته شده است بستگی دارد. سبک مونوکروم به نحوی وامدار طرح‌های مینیمال است و رهایی از آشفتگی و رجوع به‌سادگی محض، شعار این سبک دکوراسیون داخلی لابی هتلی است.

چه خدماتی بهتر است در لابی هتل ارائه شود؟

جدای از طراحی لابی هتل توصیه می‌کنیم خدمات سه‌گانه زیر را حتماً برای سالن لابی در نظر بگیرید:

 اینترنت پرسرعت (وای فای)

دسترسی به اینترنت اکنون نیازی است که همه مشتریان انتظار دارند به آن دسترسی داشته باشند. صرف‌نظر از هزینه، باید بدانید مزایای ارائه وای فای رایگان در لابی هتل شما بسیار بیشتر از هزینه‌های پرداختی است.

شما مجبور نیستید به مهمانان خود دسترسی رایگان و نامحدود به اینترنت ارائه دهید (اگرچه اگر این کار را انجام بدهید، مهمانانتان شما را بیشتر دوست خواهند داشت! ) اما دسترسی اولیه (پهنای باند محدود و یا زمان استفاده محدود) به مهمانان اجازه می‌دهد تا بخواهند به اینترنت دسترسی بیشتر داشته باشند یا آن را به‌روز کنند.

همچنین می‌توانید از وای فای رایگان به نفع خود استفاده کنید، و بازدیدکنندگان را تشویق کنید که صفحه‌ی هتل شما را در اینستاگرام، فیس‌بوک و غیره بررسی و لایک کنند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

دسترسی به آب آشامیدنی

تعداد هتل‌ها (و مکان‌های دیگر) که برای آشامیدن یک بطری آب باید پول آن را پرداخت کنند، کم نیستند.

پس از یک روز مسافرت و انتظار،  مسافران خسته می‌شوند و بیشتر اوقات احتیاج دارند کمی آب بنوشند. آب بطری در اتاق‌های هتل همیشه رایگان نیست، و به‌عنوان یک نیاز ضروری برای سرزندگی، مهمانان شما باید همیشه به آب آشامیدنی رایگان دسترسی داشته باشند.

می‌توانید از یک بار که بطری‌های رایگان آب‌معدنی روی آن قرار دارد استفاده کنید یا با تعبیه دستگاه‌های آب‌خوری که آب شهری را تصفیه می‌کنند، به همراه جایی برای لیوان‌های یک‌بارمصرف در کنار ظرفی برای دور انداختن لیوان‌های مصرف‌شده، استفاده کنید.

جایی برای نشستن و استراحت کردن

همچنین بسیاری از هتل‌ها هستند که با وجود آگاهی به میزان رفت‌وآمد مسافران به هتلشان باز هم با کمبود صندلی در لابی مواجه هستند. بسیاری از مسافران پس از یک روز طولانی تفریح یا جلسات کاری متعدد، باید برای کلید گرفتن یا یک پذیرش ساده، مدت زیادی را سر پا بایستند. در نظر داشته باشید که در شلوغ‌ترین زمان‌ها انتظار حضور چند نفر طبیعی است. پس باید جایی را برای نشستن منتظران به آن‌ها پیشنهاد بدهید یا حتی با یک نوشیدنی فصل از آن‌ها پذیرایی کنید.

نمونه طراحی‌های هتل در پروژه‌های آسام

شرکت هنر و تجارت آسام مفتخر است با در دست گرفتن تعدادی از پروژه‌های داخلی، گام مؤثری در ارتقای نگاه حرفه‌ای و زیبا شناسانه به طراحی داخلی اتاق هتل های لوکس بردارد. در هریک از پروژه‌های زیر، مجموعه آسام به اجرا و نصب پارچه‌های پرده‌ای اقدام کرده است:

  • اجرای پارچه پرده لاکچری هتلی برای هتل مشهد
  • اجرای پروژه نصب پارچه پرده هتلی کوثر اصفهان
  • اجرا و نصب پارچه پرده مناسب هتل برای هتل میزبان بابلسر
  • اجرای پارچه پرده‌ای برای تالار زمرد و لابی هتل همای تهران
  • اجرای پارچه پرده لوکس مناسب هتل برای هتل استقلال ( سوئیت‌های طبقات ۱۳، ۱۴ و ۱۵ و همچنین تالار دریای نور)
  • همچنین پروژه جولیا پارک واقع در خیابان ۲۲ ولنجک

سخن پایانی

لابی هتل همواره به‌عنوان نقطه عطف آشنایی مهمانان و مسافران با هتل انتخابی‌شان شناخته می‌شود. بنابراین مهم است که هتلداران به طراحی لابی هتل و رعایت ضوابط مربوط به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. اختصاص عناصر متناسب با سبک دکوراسیون یکی از مواردی است که در جذابیت و زیبایی هرچه بیشتر فضای لابی تأثیرگذار است. اگر قصد دارید تغییراتی در فضای لابی ایجاد کنید و به ایده‌های نو برای دکوراسیون داخلی لابی هتل نیاز دارید، مقاله امروز آسام مختص شماست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات