لمس روح کودکی با اجرای بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۱۴۰۳

بهترین دکوراسیون اتاق کودک

فهرست مطالب

آیا می‌خواهید برای کودک تازه متولد شده خود اتاق جدایی طراحی کنید؟ یا کودکتان بزرگ شده و لازم است با تغییر دکوراسیون اتاق خواب چهره جدیدی به محیط بدهید، اما نمی‌دانید چه اقدامی باید برای تزیین اتاق کودک کنید؟ در مقاله امروز آسام قصد داریم چند ایده کاملاً ساده، کاربردی و البته جذاب برای اجرای دکوراسیون اتاق کودک به شما معرفی‌کنیم. با ما همراه باشید.

آنچه در مورد طراحی داخلی اتاق کودک دختر باید بدانید!

طراحی داخلی اتاق کودک دختر

شاید در نگاه اول، ایده طراحی اتاق کودک دختر یک اجرای کلیشه‌ای و ساده باشد. درحالی‌که اینطور نیست و حتی با وجود تکرار رنگ محبوب صورتی برای فضاهای دخترانه، شما می‌توانید با دست باز برای خلق اتاقی دوست‌داشتنی متناسب با روحیه پرنسس کوچک خانه دست به کار شوید.

ایده اول- استفاده از رنگ‌های جذاب

رنگ‌های روشن و پاستلی مانند صورتی، بژ و سفید معجزه می‌کنند و حتی در صورت تکرار شدن، تصویر زیبایی از لطافت و شیطنت دخترانه برای شما و فرزندتان می‌سازند. همچنین کمک گرفتن از ترکیب رنگ‌های یاسی و نارنجی، روح سرزندگی و رؤیابافی را در یک اتاق دخترانه بیدار می‌کند.

ایده دوم- مدیریت ابعاد اتاق با رنگ

اتاق کودک، کوچک است؟ بهترین کار انتخاب رنگ سبز برای مدیریت بهتر فضا خواهد بود. دقت کنید که رنگ سبز برخلاف تصور عموم، می‌تواند یکی از رنگ‌های دلنشین دخترانه باشد و با انتخاب آن، دکوراسیون اتاق کودک دختر به زیبایی طراحی می‌شود.

ایده سوم – فضای بازی

این موضوع قطعاً در مورد اتاق کودک بیش از هر بخش دیگری از طراحی اتاق کودک دختر اهمیت دارد. باتوجه به متراژ پایین خانه‌های امروزی، اختصاص چنین فضایی دشوارتر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم به سراغ تخت خواب‌هایی بروید که دوکاربرد داشته باشند؛ هم جای خواب و هم فضایی برای فعالیت روزانه کودک.

نکته: توجه داشته باشید که برای دسترسی بیشتر به فضای دلباز، چیدمان اتاق کودک را طوری انجام دهید که فضای بازی بزرگ‌تری در اختیار داشته باشد.

ایده چهارم- نصب کاغذ دیواری کودکانه

خوشبختانه در این مورد دست شما کاملاً باز است و می‌توانید به لطف خلاقیت مدرن، انواع چشم‌نوازی از طرح‌های کاغذ دیواری دخترانه را برای دیوارها در نظر بگیرید. درواقع یکی از نقاط عطف دکوراسیون اتاق کودک دخترانه، اجرای یک کاغذ دیواری با طرح شخصیت‌های فانتزی/کارتونی خاطره‌انگیز است که حس و حالی شاد، امن و صمیمانه برای دختران می‌آفریند.

برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با تیم کارشناسان مجموعه آسام تماس بگیرید و از کالشکن انواع کاغذ دیواری‌ های طرح کودک بازدید کنید.

آنچه در مورد طراحی داخلی اتاق کودک پسر باید بدانید

طراحی داخلی اتاق کودک پسر

برای چیدمان و تزیین اتاق کودک پسر به شکل دیگری از خلاقیت و سلیقه نیاز دارید! با رنگ‌های سیر و تیره‌تر شروع کنید و از جاگذاری اسباب‌بازی‌های محبوب فرزند پسرتان غافل نمانید. همچنین نباید رنگ‌های محبوب پسرانه، مانند آبی را از قلم بیندازید. این رنگ سنتی در کنار سایه‌های زرد، نارنجی یا سبز معجزه می‌کند و فضای شادتری می‌سازد.

ایده اول- از چوب کمک بگیرید

تم‌های چوبی با رنگ‌آمیزی آبی، طوسی یا هر رنگی که موردعلاقه پسرفرزندتان است، بخشی از مسئولیت فضاسازی برای دکوراسیون اتاق کودک پسر را بر عهده دارد. برای کمد، میز، تخت خواب و کتابخانه به سراغ ترکیبی از چوب با رنگ‌های روشن مثل کرم بروید.

ایده دوم- اختصاص فضا برای ماجراجویی

کمتر پسربچه‌ای را می‌توانید سراغ داشته باشید که به یکی از سه سرگرمی فوتبال، فضانوردی یا اتومبیل‌رانی علاقه نداشته باشد. چه‌بهتر که بخشی از فضای باز اتاق او را به چیدمان با آیتم‌ها و وسایل مرتبط اختصاص بدهید. شاید قرار دادن یک میز فوتبال دستی یا گذاشتن یک تلسکوپ کنار پنجره، او را به رؤیای بزرگ‌سالی‌اش نزدیک‌تر کند!

ایده سوم- یک مخفی گاه اسرارآمیز!

یک کتابخانه یا کمد دیواری، حتی کوچک، طراحی کنید. این فضای اختصاصی فضای دنج و دل‌چسبی می‌سازد تا کودک پسر شما به وسایلی که دوست دارد شخصاً به آن‌ها دسترسی داشته باشد، رسیدگی کند و حتی به دیگران اجازه بدهد با آن‌ها بازی یا کار کنند. از ایجاد قفسه‌هایی برای ماشین‌های مینیاتوری تا کشوهای منظم برای شورت و پیراهن فوتبالی شروع کنید!

ایده چهارم- انتخاب کاغذ دیواری پسرانه

طرح‌های پسرانه عموماً شامل تنوع جذابی از تصاویر و الگوهای فوتبالی، کهکشانی و ماشین می‌شوند. بنابراین می‌توانید پس از نظرخواهی از کودک، بهترین طرح های کاغذ دیواری پسرانه را برای یک یا همه دیوارها ، انتخاب کنید.

بایدها و نبایدها در دکوراسیون اتاق کودک

طراحی اتاق کودک با الهام گرفتن شروع می‌شود. کمی وقت بگذارید و به دنبال الهام گرفتن از طراحی‌های اتاق کودک در اینترنت یا مجله‌های دکوراسیون باشید و حواستان به علاقمندی‌های کودک مانند تم‌ها، رنگ‌ها، هنر، پارچه‌ها و غیره باشد. بعدازآن قطعات الهام‌بخش یا عکس‌ها را مرور و سعی کنید سبک خود را مشخص کنید. دقت داشته باشید که سبک اتاق کودک را طوری انتخاب کنید که مطابق با سلیقه شخصی کودک شما باشد.

  • تقسیمات اتاق باید به صورتی انجام شود که برای تمام نیازهای کودک مناسب باشد.
  • اتاق کودک را باید به‌اصطلاح، چندمنظوره طراحی کرد؛ طوری‌که برای رفت‌وآمدها و شیطنت‌های او مناسب باشد.
  • در نظر گرفتن محل بازی، استراحت و مطالعه و قلمروهای خاص و مشخص، نکاتی هستند که نباید فراموش کنید.
  • از طرف دیگر، فضای اتاق و دکوراسیون آن باید با سن و جنسیت و جثه کودک هماهنگ باشد، یعنی استفاده از مبلمان و میزهای بزرگ در فضای کوچک می‌تواند باعث شلوغی شود.

 رنگ مناسب برای تزیین اتاق کودک

رنگ حرف اول را میزند! تأثیر مستقیم رنگ بر روحیات کودک باعث می‌شود بخش مهمی از طراحی داخلی اتاق کودک پسر و دختر به این عنصر اختصاص پیدا کند. حتماً به سراغ رنگ‌های شاد بروید که در نمایش روحیات سرزنده و شاد کودک مفید هستند. البته ممکن است کودک شما شخصیت کمی پیچیده‌ای داشته باشد و بخواهد از رنگ‌های تیره و خاص، در دکوراسیون اتاق کودک استفاده کنید.

با نظرخواهی در مورد شخصیت کارتونی موردعلاقه کودک، رنگ دلخواه او را انتخاب کنید. البته که دست شما برای ترکیب چند رنگ باز است؛ مثلاً از ترکیب دو رنگ صورتی و بنفش کمک بگیرید که کاملاً دخترانه هستند. برای پسرها هم دو رنگ آبی و طوسی عالی است.

  نورپردازی مناسب روحیه کودکانه

  نورپردازی مناسب روحیه کودکانه در اتاق کودک

نورپردازی یکی دیگر از عناصر تأثیرگذار در نمایش روحیه کودک دلبند شماست. در کنار توجه ویژه به حضور و ورود نور طبیعی خورشید برای حفظ سلامت و نشاط روزانه، حتماً از فرزندتان بخواهید که نظر خود را در مورد نور و رنگ موردعلاقه‌اش، اعلام کند. درنهایت می‌توانید با قرار دادن چراغ‌خواب یا آباژورهای کوچک دوست‌داشتنی، فضای دلخواه او را خلق کنید.

همچنین می‌توانید بخشی از وظیفه تنظیم نور در طراحی داخلی اتاق کودک را به نصب انواع پرده‌های نازک اختصاص بدهید. کارشناسان ما در شرکت هنر و تجارت آسام، بهترین مشاوره را در مورد انتخاب پرده مناسب اتاق کودک  تقدیم شما خواهند کرد.

 استفاده از تخت خواب مناسب

تخت خواب، پناهگاه و نقطه امن کودک است و انتخاب یک تخت مناسب قطعاً در کیفیت خواب و سلامت عمومی او تأثیرگذار خواهد بود. ویژگی‌هایی مانند زیبایی، ارتفاع کمتر، داشتن نرده یا محافظ و نردبان (در صورت انتخاب تخت دوطبقه) را در زمان خرید تخت خواب کودک در نظر داشته باشید.

فراموش نکنید که تخت خواب باید کنار دیوار قرار بگیرد تا دستکم از یک جهت مانع سقوط کودک شود. اگر برای نوزاد تختی انتخاب می‌کنید، حتماً موقعیتی را در نظر بگیرید که در مرکز اتاق و در محاصره سایر وسایل باشد.

 استفاده از کف‌پوش در طراحی اتاق کودک

شاید در نگاه اول، از اهمیت کف‌پوش در دکوراسیون اتاق کودک غافل باشید. درحالی‌که سلامت فرزند شما تحت تأثیر این انتخاب قرار می‌گیرد. بنا بر توصیه اهالی فن، انتخاب کف‌پوش سنگ، سرامیک یا هر نوع مواد صیقلی و لغزنده مناسب نیست و خطر سرخوردن و افتادن کودک را به دنبال دارد. بنابراین کف‌پوش پارکت، درصورتی‌که بودجه بیشتری دارید، یا فرش کردن اتاق با انواع موکت و فرش‌های نرم، بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب است.

 قفسه و کمد متناسب با نیازها

قفسه و کمد در چیدمان اتاق کودک

فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین بخش‌های چیدمان اتاق کودک، انتخاب و اختصاص کمد مناسب با توجه به نیاز و فضای اتاق است. اگر کودکی با وسایل بازی فراوان، عروسک یا هر نوع اسباب‌بازی دیگر دارید، توصیه می‌کنیم با در نظر گرفتن متراژ اتاق، به سراغ کمدهای دیواری با عمق بیشتر یا کشوهای زیاد بروید.

حتماً زمانی را صرف برنامه‌ریزی برای طراحی اتاق کودک خود کنید. به یاد داشته باشید، این اتاق جایی است که شما و کودک دلبندتان اوقات گران‌بهای خود را باهم سپری می‌کنید، خاطرات بی‌شماری می‌سازید و البته عکس‌های زیادی می‌گیرید، بنابراین زمانی را برای فکر کردن به طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود در نظر بگیرید.

دیواری با تابلو و تزیینات دیدنی

آیتم‌های بصری به‌خوبی بار افزایش جلوه بصری اتاق کودک را بر دوش می‌کشند. با نصب تابلوهایی جذاب از نقاشی‌های کودک خود شروع کنید. تزیین اتاق کودک با نقاشی‌های شخصی او به معنای واقعی کلمه، روح کودکانه و سرزنده‌ای را خلق می‌کند.

پارتیشن‌بندی

این مورد برای ایجاد یک فضای اختصاصی مناسب برای بازی و سرگرمی‌های موردعلاقه کودک لازم است. با توجه به متراژ اتاق می‌توانید بخشی از آن را طوری جداسازی کنید که تمامی وسایل بازی، میز فوتبال دستی، تلسکوپ و سایر سرگرمی‌های موردعلاقه او در همان محدوده قرار بگیرند.

وسایل موردنیاز در چیدمان اتاق کودک کدام‌اند؟

طبعاً شما برای فضایی در حال اجرای ایده هستید که با روحیات و نیازهای بزرگسالانه‌تان فاصله بسیار زیادی دارد. بنابراین در قدم اول باید به سراغ وسایلی بروید که در درجه اول بی‌خطر و مناسب جثه و شدت فعالیت کودکانه و در قدم بعدی، کاربرد کافی داشته باشند.

با یک تخت وایت برد شروع کنید!

تخت وایت برد در دکوراسیون اتاق کودک

ازآنجایی‌که کودکان عاشق نقاشی هستند، می‌توانید با نصب تخته وایت برد در فضای بازی او، علاوه بر ایجاد محیطی دوست‌داشتنی، فرصت خلاقیت را برای او فراهم کنید. همچنین می‌توانید با توجه به روحیه کودک، بخشی از دیوار را برای نقاشی و خط‌خطی‌های بازیگوشانه او اختصاص دهید.

قرار دادن چراغ و آباژورهای فانتزی

نور یکی از عناصر جذاب برای دنیای فانتزی کودکان است. به سراغ چراغ و آباژورهای کارتونی و اشکال جذابی بروید که علاوه بر نورپردازی خاص، کودک شما بتواند ارتباط خوبی با آن برقرار کند.

قفسه‌های رنگی دیدنی

قفسه‌های رنگی در طراحی داخلی اتاق کودک

قفسه‌های کوچک و بزرگ رنگارنگی را بر اساس متراژ اتاق انتخاب کنید و بدین ترکیب یکی دیگر از وزنه‌های سنگین دکوراسیون اتاق کودک را در چیدمان اتاق کودک رعایت کنید. این قفسه‌ها به‌خوبی نیازهای کودکانه فرزندتان را تأمین خواهد کرد.

اختصاص میزتحریر

خرید یک میزتحریر فانتزی و جمع‌وجور، برای کودک اهل مطالعه شما واقعاً لازم است. این فضای دوست‌داشتنی، علاوه بر تأکید شما بر ارزشمند بودن روحیه اهل مطالعه او، فرصتی عالی برای کتاب خواندن در اختیارش قرار می‌دهد.

مهم: از شلوغ کردن اتاق کودک و ایجاد حس سردرگمی در او خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات