آنچه پیش از خرید کاغذ دیواری راهرو باید در نظر داشته باشید

خرید کاغذدیواری راهرو

فهرست مطالب

یکی از بخش‌های دوست‌داشتنی هر خانه و ساختمانی، راهرو(های) آن است. جالب اینجاست که این بخش عموماً اهمیت به‌مراتب کمتری در مقایسه با اتاق‌ها یا سالن پذیرایی دارد، درحالی‌که باکمی هنرمندی و روحیه زیباشناسی حتی می‌توان در زمان انتخاب پوستر دیواری برای راهرو، تصمیمات جالبی گرفت. آسام با اختصاص مقاله‌ای خواندنی در مورد انتخاب و خرید کاغذ دیواری راهرو قصد دارد کمی از این قسمت ساختمان دلجویی کند. درصورتی‌که فکر و خیال‌هایی برای خرید یا تعویض کاغذ دیواری مناسب راهرو دارید، این مقاله اختصاصاً برای شما نوشته شده است!

چرا راهروی خانه من کاغذ دیواری نیاز دارد؟

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، راهروها عموماً کمتر از سایر بخش‌های خانه موردتوجه قرار می‌گیرند و اگر قصد بر این باشد که برای نصب کاغذ دیواری اقدام کنید، احتمالاً راهروی خانه آخرین نقطه‌ای است که برای نصب کاغذ دیواری به سراغ آن خواهید رفت.

اجازه بدهید ابتدا تفکیک درستی از انواع راهرو داشته باشیم؛ راه‌پله‌های ساختمان، راه‌پله‌های داخلی و راه روهای مختلف در منزل یا انواع ساختمان. بنابراین باکمی دقت متوجه می‌شوید که اولین نقطه ورود شما به فضای ساختمان، راهرو است. درنتیجه اهمیت دادن به دکوراسیون این فضا در القای حس بهتر به افراد کمک شایانی می‌کند.

از طرف دیگر، عموم راهروها، فضاهای کوچک و نسبتاً تاریکی هستند. بنابراین می‌توانید با انتخاب کاغذ دیواری راهرو، در افزایش عمق و ابعاد محیط تأثیرگذار باشید . همچنین پوشاندن عیوب دیوارهای راهرو با کاغذ دیواری جلوه به‌مراتب زیباتری به این بخش ساختمان شما می‌بخشد. با این اوصاف، راهروها، بخش جدایی‌ناپذیر هر ساختمانی به شمار می‌روند که نباید از تأثیرگذاری و اهمیت آن‌ها غافل ماند.

بهترین رنگ برای کاغذ دیواری راهرو

ازآنجایی‌که راهروها فضایی تنگ و باریک دارند، بهترین کار انتخاب رنگ‌هایی روشن و ملایم است. با این ترفند می‌توانید به افزایش دل‌بازی و ابعاد محیط کمک کنید. همچنین پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگ‌های پاستلی مانند زرد، آبی، صورتی و سبز است.

انتخاب طرح مناسب کاغذ دیواری برای راهرو

قدم بعدی برای انتخاب پوستر دیواری برای راهرو، توجه به فاکتور طرح است. کارشناسان ما در مجموعه آسام مفتخر هستند مجموعه طرح‌های زیر را به شما پیشنهاد بدهند:

طرح گل‌دار

با توجه به تأکید ما بر اهمیت راهرو به‌عنوان ورودی هر ساختمانی، با انتخاب یک طرح گل‌دار زیبا می‌توانید تأثیر چشمگیری بر ذهن افرادی داشته باشید که به یک خوشامدگویی گرم و صمیمانه برای ورود نیاز دارند. همچنین طرح‌هایی شامل درختان و حیوانات را می‌توانید در نظر بگیرید.

طرح سه‌بعدی

فراموش نکنید که کاغذ دیواری راهرو با طرح سه‌بعدی به دلیل خطای دیدی که ایجاد می‌کند باعث می‌شود تا فضای راهروی تنک و باریک شما بزرگ‌تر باشد و درنتیجه جلوه بصری دوچندانی به محیط می‌بخشد.

طرح ساده

طرح ساده یکی دیگر از انواع طرح‌های کاغذ دیواری مناسب راهرو است که طرفداران دکوراسیون مینیمال به سراغ آن می‌روند. البته برای مدیریت بهتر چنین طرح‌هایی پیشنهاد می‌دهیم طرح‌های ساده تک‌رنگ با بافت برجسته را انتخاب کنید.

طرح هندسی

بدون تردید طرح هندسی یکی از طرح‌های ترند برای انواع محیط‌ها به شمار می‌رود. راهرو هم از این موضوع مستثنی نیست و شما می‌توانید با انتخاب یک طرح هندسی دارای اشکال قاعده‌مند و تکرارشونده، راهروی تماشایی و خاصی را برای ساختمان خود داشته باشید.

طرح آجری

طرح آجری عموماً باعث ایجاد حس نوستالژیک در افراد می‌شود. شاید بد نباشد بخش کوچکی از ساختمان خود، راهرو، را به نصب کاغذ دیواری با طرح آجری اختصاص بدهید.

طرح چوب

طرح چوب هم از دیگر طرح‌های نوستالژیک جذاب برای کاغذ دیواری راهرو است که به افزایش شادابی فضای راهرو کمک می‌کند. شما می‌توانید با انتخاب این طرح در کنار دکوراسیون مدرن، جلوه منحصربه‌فرد و جذابی را ایجاد کنید. البته در نظر داشته باشید که برای راهروهای باریک بهترین گزینه، طرح چوب با رنگ‌های روشن مثل طوسی یا سفید است.

طرح راه‌راه

انتخاب کاغذ دیواری طرح راه‌راه به کشیده و بلندتر شدن دیوارهای راهرو یا راه‌پله ساختمان کمک می‌کند. درنتیجه فضای دل‌بازتری خواهید داشت.

انتخاب کاغذ دیواری برای انواع راهرو

حالا نوبت می‌رسد به انتخاب کاغذ دیواری راهرو بر اساس ساختاری که دارد. در ادامه سه ساختار رایج راهرو را بررسی خواهیم کرد:

کاغذ دیواری برای راهرو ورودی

توجه به وسعت راهرو برای انتخاب کاغذ دیواری مهم است. راهروی کوچک را با انتخاب دیوارپوش کاغذی از رنگ‌های سرد و روشن، بزرگ‌تر جلوه دهید. در نقطه مقابل برای کوچک‌تر کردن فضای راهروهای بزرگ، کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تیره مناسب است.

کاغذ دیواری برای راهرو تاریک

نورپردازی در هر محیطی تعیین‌کننده است. اگر راهروی کم‌نور دارید، به سراغ کاغذ دیواری درخشان و روشن بروید تا محیط روشن‌تری داشته باشید.

کاغذدیواری برای راهروهای خیلی باریک

انتخاب کاغذ دیواری راهرو باریک در مقایسه با راهروهایی که طولانی نیستند باید با وسواس بیشتری انجام شود. برای کاهش میزان باریک بودن راهرو توصیه می‌کنیم کاغذ دیواری با الگوهای بزرگ‌تر را انتخاب کنید. این نوع کاغذ دیواری که به‌صورت افقی نصب می‌شوند، به پهن نشان دادن راهرو کمک قابل‌توجهی می‌کنند.

بایدها و نبایدها در زمان خرید کاغذ دیواری راهرو

در پایان بهتر دانستیم به نکات تکمیلی در مورد انتخاب کاغذ دیواری مناسب راهرو بپردازیم. توجه داشته باشید که با در نظر گرفتن موارد زیر می‌توانید ازآنچه خریداری کرده‌اید نهایت رضایت را داشته باشید:

  • دکوراسیون داخل خانه یا ساختمان مهم است؛ اگر چیدمان خانه شما کلاسیک است توصیه می‌کنیم کاغذ دیواری طرح سنتی را در نظر داشته باشید.کاغذ دیواری سنتی با طرح شلوغ مناسب چنین فضایی است. در نقطه مقابل، برای دکوراسیون مینیمال، به سراغ کاغذ دیواری با خطوط و اشکال کمتر بروید.
  • توجه به رنگ و الگوی کاغذ دیواری؛ همان‌طور که بالاتر توضیح دادیم، رنگ روشن کاغذ دیواری به بزرگ‌تر نشان دادن فضای راهرو کمک می‌کند. همچنین راهروهای کم‌نور را تغذیه خواهد کرد. اگر دیوارپوش کاغذی به شکل نوار افقی را انتخاب کنید، دیوار راهرو پهن‌تر می‌شود. الگوهای عمودی، سقف راهرو را بلندتر نشان می‌دهند.
  • طرح سه‌بعدی پوستر دیواری برای راهرو؛ این مدل فضای بسیار خاصی برای راهرو ایجاد می‌کند و دیگر یک راهروی صرفاً ساده نخواهید داشت.
  • مکانی برای ماجراجویی؛ مواقعی پیش آمده است که مایل باشید کاغذ دیواری موردعلاقه‌تان را نصب کنید و جای مناسب برای آن ندارید. کارشناسان ما در آسام پیشنهاد می‌کنند با توجه به روحیه ریسک‌پذیری که دارید، آن را برای راهرو انتخاب کنید.
  • هارمونی با چیدمان؛ می‌توانید با وجود وسایلی مانند میز یا تابلوها، کاغذ دیواری راهرو را متناسب با آن‌ها انتخاب کنید و شاهد یک هارمونی جذاب در راهرو باشید.
  • اگر راهروی خانه طولانی است برای کاهش هزینه نصب کاغذ دیواری، بخشی از دیوارها را رنگ کنید و یک ترکیب از دیوارپوش کاغذی و رنگ داشته باشید.

قیمت و خرید کاغذ دیواری برای راهرو

یکی از بخش‌های دوست‌داشتنی ولی فراموش‌شده هر خانه و ساختمانی، راهرو و راه‌پله‌هاست. شرکت هنر و تجارت آسام با اختصاص مجموعه جذابی از انواع کاغذ دیواری راهرو، در تلاش است فضای دل‌نشین و خاصی را برای این بخش فراموش‌شده بیافریند. درصورتی‌که مایل هستید برای زیباسازی دیوارهای راهروی خانه یا ساختمان خود اقدام کنید، کارشناسان ما در مجموعه آسام با در اختیار قرار دادن کف و سقف قیمت انواع کاغذ دیواری (با توجه به جنس، طرح، ابعاد و برندهای ترک یا اروپایی) خدمت مشتریان، مفتخر هستند که تجربه منحصربه‌فردی را از خرید برای آن‌ها به یادگار بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات