هتلداران در مورد اصول بازسازی هتل قدیمی بخوانند!

اصول بازسازی هتل قدیمی

فهرست مطالب

درست است که می‌گویند هر چیزی قدیمی‌اش خوب است، مثل رفیق، فیلم یا موسیقی! اما برخی چیزهای قدیمی می‌توانند دردسرساز شوند. هتل، دقیقاً یکی از همان نمونه‌هاست. به‌عنوان یک هتلدار حتماً می‌دانید که یک هتل قدیمی رنگ و رو رفته‌ی نمور با شیرآلات خراب و مبلمان زهوار دررفته، آسیب زیادی به کسب‌وکار شما می‌زند. درحالی‌که با رعایت اصول بازسازی هتل قدیمی می‌توانید تا میزان قابل‌توجهی جلوی این آسیب را بگیرید.

در مقاله امروز شرکت هنر و تجارت آسام قصد داریم در مورد اهمیت بازسازی هتل‌ها توضیح دهیم و از مراقبت هتل تا پیش از اقدام به بازسازی بنویسیم. اگر به‌عنوان یک هتلدار خوش‌ذوق و باتجربه، گذرتان به مقاله امروز ما خورده است، فرصت را غنیمت بشمارید!

چرا بازسازی هتل‌ها برای هتلداران باید مهم باشد؟

اجازه بدهید با آمار و ارقام جالبی شروع کنیم!

  • The breakers palm beach در فلوریدا، سالانه ۲۰ میلیون دلار برای بازسازی هتل هزینه می‌کند و این هزینه را در لیست هزینه‌های نگهداری جا می‌دهد.
  • هتل‌ها و استراحتگاه‌های Starwood Worldwide ، به همراه مالک و شرکای توسعه‌دهنده خود، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ فقط برای بازسازی هتل‌های خود در نیویورک و احیای نمونه کارهایشان.
  • شرکت خانوادگی O’Callaghan عددی معادل ۳۰ میلیون یورو برای احیا و بازسازی ۳ هتل خود در نظر گرفته است.

با توجه به این آمار متوجه می‌شوید که دغدغه مدیریت یک هتل استاندارد، به‌روز و مجهز به فناوری‌های مدرن، مهم‌ترین دغدغه هتلداران حرفه‌ای و خوش‌ذوق است. نادیده گرفتن اهمیت موضوع رسیدگی به هتل در کوتاه‌مدت و بی‌توجهی به اصول بازسازی هتل قدیمی در بلندمدت، به‌راحتی مسافران و مهمانان را فراری می‌دهد و سرمایه‌گذاری در آن برای بلندمدت بی‌فایده خواهد بود. درمجموع، چه یک متل بین‌راهی کوچک داشته باشید، چه هتل لوکس در یکی از مقاصد گردشگری دنیا، بازسازی هتل‌ها، یکی از اقدامات بسیار مهم در فهرست وظایف هتلداران است.

بازسازی مشخصاً به معنای تغییر جای مبلمان، رنگ‌کاری یا نوسازی کاغذ دیواری‌های هتل نیست. به این کار، نوسازی گفته می‌شود که با بازسازی فرق دارد. در بازسازی هتل شما تغییری در محبوبیت و شهرت همیشگی آن ایجاد نخواهید کرد و تصویر ذهنی مهمانان همچنان همان تصویر گذشته است.

هدف از بازسازی هتل‌ها چیست؟

هدف از بازسازی هتل‌ها

فراموش نکنید که در بازسازی یک هتل اهداف زیر باید دنبال شود:

  • بالا بردن درصد اشغالی
  • نیازهای آینده
  • بالا بردن ظرفیت هتل
  • رفع مشکلات پیشین
  • کاهش نیروی کار انسانی
  • به‌روزرسانی تجهیزات
  • سرویس‌دهی بهتر

تفاوت بازسازی منزل با هتل در چیست؟

بازسازی هتل و بازسازی منزل شخصی تفاوت‌های مهمی دارد. در بازسازی هتل، لازم اس به تغییر الگوی زندگی مسافران و ورودی هتل، هزینه‌های بالا و احیای فضاهای عمومی مانند لابی و رستوران لازم توجه شود

درحالی‌که در بازسازی منزل شخصی، تمرکز بر نیازهای همیشگی و ثابت اعضای خانواده، افزایش ارزش ملک و افزایش راحتی و کاربردی بودن فضا است. در نظر داشته باشید که هزینه بازسازی هتل به دلیل نیاز به امکانات خاص و بالاتر بودن استانداردها معمولاً بیشتر از هزینه بازسازی منزل شخصی است.

مزایای بازسازی هتل‌ها

مزایای زیر این اطمینان را به هتلداران می‌دهد که تصمیم درستی گرفته‌اند:

  • افزایش طول عمر ساختمان
  • کاهش هزینه تعمیر و نگهداری
  • افزایش ارزش ملک
  • تبدیل ساختمان به ساختمان سبز
  • بهبود ایمنی و آسایش برای ساکنین (کارکنان، مسافران و مهمانان)
  • بهبود بهره‌وری انرژی
  • بهبود کیفیت جریان هوا در داخل ساختمان
  • کاهش تولید زباله ساختمان با استفاده از مواد قابل بازیافت و قابل‌استفاده مجدد

مراحل و اصول بازسازی هتل

مراحل و اصول بازسازی هتل

یکی از اولین اصول بازسازی هتل قدیمی، نیاز به بودجه قابل‌توجه است تا فرد بتواند تغییرات لازم را انجام دهد. در این بخش مقاله برخی از مهم‌ترین نکات اصول بازسازی هتل های قدیمی را آورده‌ایم که می‌تواند شرایط یک هتل را تغییر دهد و آن را به فضایی کاملاً جدید و منحصربه‌فرد تبدیل کند.

۱. مشخص کردن هدف از بازسازی هتل قدیمی

هدف و سؤال اصلی این است. درواقع پس از پاسخ به این سؤال می‌توانید وارد فاز اجرا شوید. همان‌طور که بالاتر توضیح دادیم، هدف از بازسازی، برخلاف نوسازی، تغییر کاربری چشمگیر در بخش‌های پرکاربرد هتل است. وقتی صحبت از یک هتل قدیمی به میان می‌آید، قطعاً شما به‌عنوان هتلدار به این فکر می‌کنید که چطور می‌توانم یک مرکز خدماتی با به‌روزترین امکانات و زیباترین دکوراسیون داشته باشم. بنابراین در این مرحله حتماً به یک متخصص سازه و مهندس معمار نیاز پیدا می‌کنید.

۲. انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون هتل

در این مرحله شما باید با توجه به سلیقه، کاربری هتل (تجاری، خانوادگی، تفریحی یا کاری) و موقعیت جغرافیایی آن، قدم‌های اولیه را برای تغییر دکوراسیون و کاربری بخش‌هایی از هتل بردارید. پس از مشورت با یک مهندس سازه و همچنین یک طراح داخلی باتجربه که در مورد اصول بازسازی هتل قدیمی اطلاعات کافی دارد،  می‌توانید یکی از پنج سبک دکوراسیون داخلی پرطرفدار (اسپانیایی، روستیک، آرت دکو، مدیترانه‌ای یا ژاپنی) را انتخاب کنید.

۳. بازسازی دیوارهای هتل

یکی از عناصر مهم در هر ساختمان، دیوارها هستند که در نگاه اول، نظر افراد را جلب می‌کنند. اینکه بدانید مدت‌زمان ایجاد تغییرات چقدر خواهد بود، به نوع تغییرات بستگی دارد؛ اگر به رنگ‌کاری و ترمیم گچ‌کاری نیاز دارید یا خیر، به نصب انواع کاغذ دیواری یا خرید پارچه دیواری فکر می‌کنید، لازم است بازه زمانی مورد نیاز را از طراح داخلی و نصاب بپرسید.

۴. در نظر داشتن اهمیت پرده‌ها

در نظر داشتن اهمیت پرده‌ها در دکوراسیون داخلی هتل ها

یکی دیگر از جلوه‌های بصری هتل‌ها قطعاً پرده‌های آن هستند. این آیتم به‌تناسب نوع دکوراسیون تغییر می‌کند که در انواع پارچه پرده ای حریر، ساده یا بلک اوت دسته‌بندی می‌شود. درصورتی‌که قصد دارید به سراغ  پارچه‌های پرده‌ای بروید و مراحل دوخت تا اجرا را طی کنید، طبعاً زمان بیشتری نیاز خواهید داشت تا مواقعی که می‌خواهید پرده آماده سفارش بدهید.

کارشناسان ما در شرکت هنر و تجارت آسام درزمینهٔ انتخاب و خرید پارچه پرده‌ای مناسب، بهترین مشاوره تخصصی را ارائه خواهند داد.

۵. تصمیم برای تغییر مبلمان

بدون تردید مبلمان در اصول بازسازی هتل قدیمی اهمیت ویژه‌ای دارد. البته توجه داشته باشید که تغییر سبک مبلمان عموماً به‌عنوان نوسازی هتل در نظر گرفته می‌شود و بازسازی مشخصاً به تغییرات ساختاری جدی با اثر و ماندگاری بلندمدت گفته می‌شود. در این مورد لازم است به سبک دکوراسیون داخلی و فضایی که مبلمان نیاز به تغییر دارد دقت کنید؛ مبلمان لابی، رستوران یا کافی‌شاپ، اتاق‌های هتل.

۶. ایجاد یک ورودی باورنکردنی و جذاب

توجه داشته باشید که لابی هتل تأثیر زیادی در اولین برداشت مهمانان پس از ورود به هتل شما دارد. هنگام رعایت اصول بازسازی هتل قدیمی، نباید از اهمیت بالای ورودی (های) هتل غافل شوید.

لابی هتل باید فضای کافی برای هرگونه نشست، بحث‌های رسمی و غیررسمی را فراهم کند. این بدان معناست که قسمت ورودی باید فضای قابل‌توجهی داشته باشد؛ همچنین تقسیم‌بندی مناسب و جذابی برای آن ایجاد شود. مناطق معمولی و درعین‌حال شیک برای معاشرت ایجاد کنید و با کمک یک متخصص تصمیم بگیرید که برای فضای باقی‌مانده به منظور تاثیرگذاری در ظاهر جدید هتل، بهتر است چه اقدامی انجام شود. به منظور گرفتن ایده برای طراحی هرچه بهتر لابی هتل، پیشنهاد می‌کنیم مقاله طراحی لابی هتل را مطالعه کنید.

۷. سرمایه‌گذاری برای یک سالن غذاخوری مدرن

صنعت مهمان‌نوازی، به‌ویژه برای هتل‌ها، بیشتر به خلاقیت نیاز دارد تا عملی بودن. سالن غذاخوری مکان مهمی است که اکثر مردم هنگام بازدید از هر هتلی به آن توجه می‌کنند. ایجاد یک فضای غذاخوری دنج و با رنگ‌بندی‌ متناسب، محیطی آرام و راحت برای صرف غذا ایجاد می‌کند.

قرار دادن میز و صندلی‌های منحصربه‌فرد نیز یکی دیگر از عواملی است که در بازسازی هتل‌های قدیمی باید در نظر گرفته شود. به یاد داشته باشید که میز و صندلی‌ها، راحتی فضای غذاخوری را تعیین می‌کنند. طراحی داخلی سالن غذاخوری هتل را می‌توان با سبکی که لابی آن دارد مطابقت داد تا خاص‌تر جلوه کند.

۸. بهبود و ارتقای سیستم‌های برق و لوله‌کشی

این موضوع یکی دیگر از زمینه‌هایی است که نیاز به رسیدگی دقیق دارد زیرا تأثیر زیادی بر سطح رفاه هتل می‌گذارد. برق یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مرتبط با فعالیت‌های روزانه یک هتل است. اطمینان از اینکه همه لوازم الکتریکی مطابق با انتظار کار می‌کنند، تضمین می‌کند که هتل شما یک هتل استاندارد است. برای افزایش زیبایی هتل، جدیدترین تجهیزات برقی مانند سیستم روشنایی، لوازم صوتی تصویری مدرن و غیره را در هتل نصب کنید.

لوله‌کشی نیز یکی دیگر از جنبه‌های مهمی‌ست که نباید از آن غافل شد. اطمینان حاصل کنید که تمام سیستم‌های لوله‌کشی آب به‌درستی کار می‌کنند تا از هدر رفتن یا قطعی آب جلوگیری شود. علاوه بر این، نصب یک سیستم مثل پمپ فشار آب در اندازه صنعتی، کیفیت بالای آب را برای مهمانان تضمین می‌کند. این باعث می‌شود که هم مهمانان از فشار مناسب آب بهره‌مند شوند و هم در مصرف آب و هزینه قبض ماهیانه صرفه‌جویی کنید. البته استفاده از شیرآلات مدرن، زیبا و کاربردی یکی دیگر از راه‌های افزایش تجربه مثبت مهمانان در هتل شما است.

۹. انتخاب سبک‌های دکوراسیون متفاوت برای اتاق‌ها

اکثر مهمانانی که از هتل‌ها بازدید می‌کنند همیشه کیفیت اتاق‌ها را در نظر می‌گیرند. بهتر است از طراحی‌های قدیمی صرف‌نظر کنید تا نقش اتاق‌ها جلوه و تأثیر بیشتری داشته باشد. برای پیشتاز بودن در طراحی داخلی، همواره از ترند های طراحی داخلی هرسال آگاه باشید و همقدم با آن پیش بروید.

فضای اتاق را می‌توان با استفاده یک طیف رنگی روشن، وسعت بیشتری بخشید. اگر اتاق‌ها نور طبیعی بیشتری دارند، به اضافه کردن رنگ‌های دیگر و قرار دادن مبلمان رنگارنگ برای جلوه‌ی بیشتر اتاق‌ها فکر کنید. به‌عنوان‌مثال، تبدیل یک اتاق معمولی به اتاقی خاص با استفاده از رنگ‌های مختلف کاری بسیار ساده است.

۱۰. اجرای اصول طراحی هتل‌های سبز

سازگاری با محیط‌‌زیست و تبعیت از فاکتورهای HSE در حین انجام اصول بازسازی هتل قدیمی، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود. فرقی نمی‌کند بخواهید کل فضای داخلی هتل را بازسازی کنید یا قصد ساخت هتل از نقطه صفر را داشته باشید؛ همیشه مسئولیت محیط‌زیستی را که در آن شما و فرزندانتان رشد و زندگی می‌کنید، بر عهده بگیرید.

بازیافت چیزهایی را که می‌توان بازیافت کرد، در نظر بگیرید و برای اطمینان از حداقل بودن زباله‌های تولیدشده تلاش کنید. این موارد را می‌توان با استخدام یک شرکت نوسازی که اهمیت تمیز نگه‌داشتن محیط را درک می‌کند، انجام داد.

چه زمان بازسازی هتل ضروری است؟

چه زمان بازسازی هتل ضروری است؟

اگر هنوز برای بازسازی هتل قدیمی خود شک دارید، در این بهش حتما پاسخ‌تان را دریافت خواهید کرد:

  • یک هتل زمانی قدیمی نام می‌گیرد و به بازسازی نیاز دارد که بخش زیادی از عملکرد آن با فناوری‌های روز مغایرت داشته باشد و همچنین نیازهای اولیه و مهم مهمانان به‌درستی برآورده نشود. به همین دلیل هتلداران برای بازسازی آن اقدام می‌کنند.
  • در صورتی‌که یک هتلدار باتجربه با افزایش مهمانان و مسافران یا برعکس، افت ورودی و پذیرش مواجه شود، می‌داند که زمان آن رسیده که به تغییراتی اساسی فکر کند. بنابراین در قدم اول برای راه‌اندازی رستوران‌ها و تالارهای مجلل در فضای هتل فکر می‌کند و در قدم بعدی اضافه شدن فضاهایی برای رفع نیازهای مهمانان به بهترین شکل ممکن را در نظر می‌گیرد.
  • افزایش مساحت فضاهایی مانند ورودی هتل، تالار پذیرایی، سالن بازی کودکان، استخر و سالن مراقبت‌های زیبایی یکی دیگر از دلایل اقدام به بازسازی هتل‌ها است.
  • در پایان وقتی به نورپردازی هتل دقت می‌کنید، متوجه کیفیت پایین آن‌ها در مقایسه با هتل‌های مدرن خواهید شد. به همین دلیل با یک نورپردازی مدرن و خیره‌کننده می‌توانید نظر مسافران را جلب کنید.

نحوه بودجه‌بندی برای بازسازی هتل

در ادامه به فهرستی از بایدها برای بودجه‌بندی اولیه بازسازی هتل قدیمی می‌پردازیم:

  • هتلداران در قدم اول باید طرح توجیهی بازسازی هتل‌ها را در اختیار گروه مهندسین معمار قرار بدهند/الزامات و شرایط بازسازی در این طرح مشخص‌شده است و بخشی از آن شامل تغییر چیدمان و مبلمان و بخشی دیگر شامل تغییرات ساختاری عمقی می‌شود.
  • انتخاب تولیدکننده منصف و حرفه‌ای که اصول بازسازی هتل قدیمی را بداند.
  • آماده‌سازی فهرست مواد موردنیاز برای بازسازی هتل‌
  • تعیین ددلاین برای تحویل هتل (تحویل به‌موقع یعنی بازگشت هزینه‌ها و فعالیت دوباره هتل)
  • استخدام طراح حرفه‌ای برای دکوراسیون مدرن که به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.
  • نظارت دقیق بر جابه‌جایی درست آیتم‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت ناشی از جابه‌جایی مجدد
  • بسته‌بندی حرفه‌ای وسایل در زمان ورود برای جلوگیری از نیاز به تعمیر یا تعویض
  • تعطیل نکردن همه بخش‌های هتل برای حفظ چرخه کار و سرمایه‌گذاری

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین اصول بازسازی هتل قدیمی این است که هنگام بازسازی، اطمینان حاصل کنید که ظاهر قدیمی هتل کاملاً تغییر کرده و همه‌چیز جدید به نظر می‌رسد. البته که حفظ برخی نقاط قدیمی که به‌گونه‌ای شخصیت هتل را شکل می‌دهند، می‌تواند فکر خوبی باشد؛ اما اینکه چه مواردی حفظ شوند باید با وسواس و دقت بالایی انتخاب شود.

نکات بالا به منظور اطمینان از این موضوع است که تمام بخش‌های هتل در طول بازسازی در نظر گرفته می‌شوند. فراموش نکنید که همیشه می‌توانید برای این کار از مشورت یک متخصص بهره‌مند شوید تا از سلیقه شخصی خود در مسیر درستی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات