حلال چسب کاغذ دیواری برای پاک کردن چسب کاغذ دیواری

پاک کردن چسب کاغذ دیواری

فهرست مطالب

نوسازی و نونوار کردن منزل یا هر فضای دیگری صرفاً شامل تعویض مبلمان یا خرید پرده نمی‌شود؛ بسیاری از علاقه‌مندان به کاغذ دیواری، مایل هستند بعد از مدتی به دلایل متفاوت، از محصول تازه و متفاوتی برای دیوار(های) ساختمان خود استفاده کنند. نکته اینجاست که برای تعویض و کندن کاغذ دیواری قدیمی از چه روشی عموماً استفاده می‌شود. در مقاله امروز از مجموعه هنر و تجارت آسام، قصد داریم در مورد حلال چسب کاغذ دیواری و همچنین، روش‌های پاک کردن چسب کاغذ دیواری بیشتر بنویسیم. ممکن است تصمیم داشته باشید شخصاً برای جدا کردن کاغذ دیواری دست‌به‌کار شوید که طبعاً دردسرهایی به دنبال دارد. در این صورت، کارشناسان ما در آسام آرت توصیه می‌کنند که با نحوه استفاده از حلال چسب دیوارپوش بیشتر آشنا شوید تا تسلط کافی روی فرایند جداسازی کاغذ دیواری داشته باشید.

حلال چسب کاغذ دیواری چیست؟

حلال چسب دیوارپوش شامل هر نوع محلول غیرتهاجمی می‌شود که برای از بین بردن باقی‌مانده بافت سلولزی کاغذ و همچنین چسب از روی دیوار به کار می‌آید. این محلول زمانی کاربرد دارد که قصد داشته باشید همه یا بخشی از کاغذ دیواری را از دیوار جدا کنید و در مرحله اول، لازم است تا چسب کاغذ دیواری را از حالت چسبندگی خارج و سپس آن را از کاغذ دیواری و دیوار جدا کنید.
این محلول شامل ترکیب زیر می‌شود:

  • مایع ظرف‌شویی یا پودر لباسشویی
  • جوش‌شیرین
  • سرکه
  • آب

چگونه کاغذ دیواری را از دیوار جدا کنیم؟

در ابتدا اجازه بدهید به ابزارهای ضروری که در طول جداسازی کاغذ دیواری به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید، اشاره‌کنیم:

  • کاردک شیشه
  • اسپری آب
  • تکه‌های پارچه زبر
  • آب داغ
  • مایع نرم‌کننده
  • اسفنج
  • نوارچسب نقاشی

در قدم بعدی، سه گام اولیه برای شروع پاک کردن چسب کاغذ دیواری را باید بردارید:

  • گام اول- دیوارها را از هرگونه وسایلی خالی کنید.
  • گام دوم- لوازم‌خانگی مثل فرش، مبل و سایر وسایل را از کنار دیوار بردارید.
  • گام سوم- ابزارهای موردنیاز برای کندن کاغذ دیواری مثل کاردک و اسپری را فراهم کنید.

۶ مرحله استفاده از حلال چسب کاغذ دیواری

6 مرحله جداسازی کاغذ دیواری کدام است؟

حال نوبت می‌رسد به خان هفتم که کندن کاغذ دیواری باشد! دقت کنید که استفاده از حلال چسب کاغذ دیواری در آخرین مرحله قرار دارد و در مراحل قبل شما باید زمینه استفاده از آن را فراهم کنید. در ادامه، فهرست‌وار به این مراحل اشاره و سپس هر مرحله را معرفی خواهیم کرد:

  • پوشاندن زمین و کنج‌ها
  • سنجش میزان چسبندگی کاغذ دیواری
  • برش زدن کاغذ دیواری با کاردک
  • اسپری کردن آب برای خیس شدن کاغذ دیواری
  • کندن کاغذ دیواری‌ها از بالا
  • جدا کردن چسب کاغذ دیواری از دیوار و خشک‌کردن دیوار

مرحله اول- پوشاندن زمین و کنج‌ها

اصل اول در شروع هر اقدام نظافتی، رعایت سلامت و حفظ ساختار طبیعی اطراف است. پس برای شروع ابتدا کف زمین را با سفره نایلونی یا هر پوشش مشابه دیگر بپوشانید و با نوارچسب ضخیم، دورتادور آن را به زمین بچسبانید.

مرحله دوم- سنجش میزان چسبندگی کاغذ دیواری

برای اینکه متوجه میزان چسبندگی چسب کاغذ دیواری شوید، ابتدا با کمی آب داغ، امتحان کنید. پس از ده دقیقه اگر کاغذ به‌راحتی از دیوار جدا شد، می‌توانید به‌سادگی کار کندن را ادامه بدهید.

مرحله سوم- ایجاد شکاف با کاردک

با این کار شما به آب قدرت نفوذ بیشتری می‌دهید و کمک می‌کنید تا پاک کردن چسب کاغذ دیواری با سرعت بیشتری انجام شود. البته تا می‌توانید شکاف‌های بیشتری ایجاد کنید.

مرحله چهارم- اسپری آب روی کاغذ دیواری

فرقی نمی‌کند که از پسب کاغذ دیواری استفاده کرده‌اید یا جایگزین‌های چسب کاغذ دیواری، به هر حال باید اجازه بدهید تا آب به مدت پانزده دقیقه روی کاغذ استراحت کند. این مدت‌زمان برای نفوذ کامل آن به زیر کاغذ دیواری کافی است. سپس بخشی از کاغذ را جدا کنید. اگر کاغذ به‌سادگی جدا شد، که باقی فرایند سریع انجام خواهد شد؛ درغیراینصورت، شما به آب بیشتری نیاز دارید. توصیه می‌کنیم در کنار ترکیبی که بالاتر معرفی کردیم، از محلول نرم‌کننده نیز استفاده کنید.

مهم: برای هر دبه چهار لیتری آب، یک‌چهارم لیوان محلول نرم‌کننده لازم دارید.

مرحله پنجم- کندن کاغذ دیواری

بهترین روش کندن کاغذ دیواری، جداسازی از بالا است. بنابراین، با یک نردبان و خیلی باحوصله و آرام این کار را انجام بدهید.

مرحله ششم- اسپری حلال چسب کاغذ دیواری

در پایان، با کمک اسفنج و محلولی که از قبل آماده کرده‌اید، چسب باقی‌مانده روی دیوار را به آهستگی جدا کنید. یک نکته را فراموش نکنید و آن اینکه، پس از کندن کاغذ دیواری فوراً باید برای پاک کردن چسب کاغذ دیواری اقدام کنید. در غیر این صورت، چسب خشک می‌شود و باید دوباره حلال را اسپری کنید.

۱۰ روش جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار

10 روش جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار

اما همه‌چیز با اسپری حلال چسب کاغذ دیواری حل نمی‌شود! بلکه شما باید با در نظر گرفتن سطحی که قرار است کاغذ دیواری را از روی آن جدا کنید، روش درستی را برای پاک کردن چسب کاغذ دیواری در نظر بگیرید. در ادامه به ۱۰ روش متداول اشاره می‌کنیم:

کندن کاغذ دیواری از روی دیوار بدون هیچ‌گونه موادی

با توجه به ظهور فناوری‌های نوین، کاغذ دیواری‌های مدرن بدون اسپری آب یا هر محلول دیگری قابل جدا شدن از دیوار هستند. کافی است با کمک کاردک از گوشه دیوار با زاویه ۴۵ درجه شروع به کندن کنید. دقت داشته باشید که جدا شدن کاغذ باید به شکل ورقه ورقه باشد.

پاک کردن چسب کاغذ دیواری با آب

پاک کردن چسب کاغذ دیواری با آب یکی از متداول‌ترین روش‌هاست. آب به‌راحتی به منافذ کاغذ دیواری نفوذ می‌کند و درنتیجه کندن آن بسیار راحت خواهد بود. توجه داشته باشید که بسیاری از کاغذ دیواری‌های مدرن با همین روش، کنده می‌شوند.

کندن کاغذ دیواری با مواد شیمیایی

روش سوم استفاده از حلال چسب کاغذ دیواری است. این حلال می‌تواند ترکیبی از الکل صنعتی، سرکه یا محلول پودر لباسشویی و آب گرم باشد.

تمیز کردن چسب از روی سرامیک

برای تمیز کردن چسب از روی سرامیک، با دست وارد عمل نشوید. بلکه کاردک بهترین گزینه است. همچنین استفاده از حلال چسب کاغذ دیواری روی سرامیک به‌مراتب ساده‌تر از پاک کردن چسب از روی گچ است!

کندن کاغذ دیواری از روی دیوار گچی

جداسازی کاغذ دیواری از دیوار رنگ‌شده با دیوار گچی یکسان است. تنها نکته مهمی که باید رعایت کنید، محافظت از گچ دیوار و آسیب ندیدن آن در زمان کار با کاردک یا هر ابزار نوک‌تیز دیگر است.

حلال چسب کاغذ دیواریروی سطح سنگی

سطوح سنگی نیز به‌اندازه سطوح سرامیکی دردسری در زمان گرفتن چسب کاغذ دیواری ندارند. با کمک محلول توصیه‌شده عمل کنید. سپس با مالیدن اسکاچ یا دستمال آغشته به همان حلال چسب کاغذ دیواری، کار را به پایان برسانید.

مهم: پس از کندن و چسب زدایی، حتماً با دستمال خشک، سطح را تمیز و خشک کنید.

پاک کردن چسب کاغذ دیواری از سطوح چوبی

چوب به‌اندازه سنگ و سرامیک سرسخت نیست. بنابراین، برای پاک کردن چسب کاغذ دیواری از سطح آن باید ترفند دیگری استفاده کنید و آن دستمال تمیز نمدار است. دستمال نمدار شما قبلاً باید کمترین آب را داشته باشد، سپس آن را با ملایمت روی سطح بکشید تا درنهایت چسب از بین بروند.
پس از زدودن چسب‌ها نوبت به خشک‌کردن سطح می‌رسد که باید از دستمال تمیز و خشک دیگری کمک بگیرید. تأکید ما روی نمدار بودن دستمال اول، به دلیل جلوگیری از ایجاد لکه‌های زردرنگ روی چوب است. این مورد شامل از بین بردن چسب روی ‌ام دی اف هم می‌شود.

پاک کردن چسب از کاغذ دیواری ضدآب

با توجه به خاصیت ضدآب بودن در کاغذ دیواری ضدآب، به‌جای آب باید از حلال چسب کاغذ دیواری قوی‌تری نسبت به آب کمک بگیرید. ترکیب‌هایی که بالاتر معرفی کردیم، کاربرد خواهند داشت.

استفاده از سرکه به عنوان حلال چسب کاغذ دیواری

سرکه آخرین گزینه و البته یکی از کم‌هزینه‌ترین گزینه‌های پاک کردن چسب کاغذ دیواری است. شما می‌توانید به‌جای اسپری کردن آب روی کاغذ دیواری، از این محلول استفاده کنید که البته باید مشکلی با بوی تند سرکه نداشته باشید! پس از پانزده دقیقه، می‌توانید به‌راحتی کاغذ را از دیوار جدا و محلول را یک‌بار دیگر اسپری کنید تا باقی‌مانده چسب‌ها کنده شوند.

نکات تکمیلی برای پاک کردن چسب کاغذ دیواری

چگونه از حلال چسب کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

در پایان بهتر دیدیم به چند مورد تکمیلی که در زمان پاک کردن چسب کاغذ دیواری به آن نیاز پیدا می‌کنید، اشاره‌کنیم. این موارد فرایند استفاده از حلال چسب کاغذ دیواری را ساده‌تر می‌کند:

  • پیش از شروع جداسازی کاغذ دیواری، حتماً از حفظ تجهیزات برقی روی دیوار (پریزها) مطمئن شوید و سپس کار را شروع کنید.
  • اگر هیچ‌کدام از محلول‌های پیشنهادی آسام جواب ندهند، بهترین کار استفاده از پاک‌کننده چسب کاغذ دیواری تخصصی است که بسیاری از نصاب‌ها آن را می‌شناسند.
  • درصورتی‌که قصد دارید بعد از کندن کاغذ دیواری، دیوار را رنگ کنید حتماً از گرفته شدن کامل چسب از روی دیوار با حلال چسب کاغذ دیواری مطمئن شوید. چون در غیر این صورت، نتیجه کار، برعکس خواهد شد!

و در پایان

اگرچه نصب کاغذ دیواری لطف و جلوه خاصی دارد، ولی اگر قصد دارید دیوار پوش جدیدی نصب کنید، لازم است با دردسرهای آن هم آشنا باشید. یکی از قسمت‌های سخت کار، پاک کردن چسب کاغذ دیواری با استفاده از حلال چسب کاغذ دیواری است. در راهنمای امروز تلاش کردیم به جزئیات مفیدی بپردازیم تا با دید بهتری برای پاک کردن چسب کاغذ دیواری و نونوار کردن دیوارهای ساختمان خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات