جایگزین چسب کاغذ دیواری؛ محصول شرکتی یا دست‌ساز؟

جایگزین چسب کاغذ دیواری

فهرست مطالب

یکی از بخش‌های مهم و تعیین‌کننده اجرای کاغذ دیواری، چسباندن آن به دیوار است. هرچه این مرحله با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود، احتمال کنده شدن یا مشکلات دیگر کمتر می‌شود. اما در صورت بروز هرگونه مشکلی، استفاده از انواع جایگزین چسب کاغذ دیواری می‌تواند مفید و ماندگار باشد. در مقاله امروز آسام آرت قصد داریم به روش‌های متفاوتی که جایگزین چسب برای چسباندن کاغذ دیواری هستند، بپردازیم و همچنین آموزش مختصری از طرز تهیه چسب کاغذ دیواری به روش خانگی و دست‌ساز را در اختیار شما قرار بدهیم.

جایگزین‌ چسب کاغذ دیواری چیست؟

درصورتی‌که نیاز به ترمیم کاغذ دیواری یا چسباندن کاغذ دیواری کنده‌شده داشته باشید، می‌توانید به جای چسب کاغذ دیواری، از جایگزین‌های دیگری که به‌عنوان چسب فوری در بازار شناخته می‌شوند، استفاده کنید. در ادامه به معرفی پنج جایگزین چسب کاغذ دیواری می‌پردازیم و به سوال “آیا چسب چوب برای کاغذ دیواری مناسب است؟”، پاسخ خواهیم داد:

نام محصول

ویژگی‌ها

شرکتی یا دست‌ساز بودن محصول

اسپری چسب کاغذ دیواری

به دلیل خاصیت چسبندگی بسیار قوی در مدت‌زمان کوتاه، یکی از بهترین گزینه‌های اهالی فن برای چسباندن و ترمیم کاغذ دیواری به شمار می‌رود. بعد از اسپری، به فاصله ۲۵ ثانیه می‌توانید کاغذها را به هم بچسبانید. محصول شرکتی که در بازار موجود است.

خمیر آب سرد

این نوع چسب دیرتر خشک می‌شود. بنابراین اگر در زمان‌ترمیم کاغذ دیواری از خمیر آب سرد استفاده کرده باشید، می‌توانید فوراً ایرادات کار را برطرف کنید. خمیر آب سرد را با توجه به وزن کاغذ دیواری می‌توانید با آب، رقیق یا غلیظ کنید. محصول شرکتی که در بازار موجود است.

خمیر همه‌کاره

خمیر چندمنظوره به‌صورت آماده یا پودر چسب کاغذ دیواری موجود است. این محصول یک گزینه مناسب با خاصیت قارچ کشی و ضد کپک است. اگر کاغذ دیواری شما در محیط مرطوب نیاز به ترمیم دارد، خمیر چندمنظوره، به دلیل داشتن همین ویژگی، بهترین انتخاب خواهد بود. محصول شرکتی که در بازار موجود است.

خمیر سنگین

جایگزین چسب کاغذ دیواری‌های سنگین یا ضخیم. خاصیت خشک‌شوندگی سریع و چسبندگی بالا، باعث می‌شود بهترین گزینه باشند. کاغذ دیواری‌های از جنس پارچه، ابریشم یا چوب‌پنبه با این نوع محصول چسبانده می‌شوند. توجه کنید که خمیر سنگین به‌راحتی از روی سطح پاک نمی‌شود. محصول شرکتی که در بازار موجود است.

چسب چوب

نحوه استفاده از چسب چوب برای کاغذ دیواری پیچیده نیست. کافی است آن را با مقداری چسب کاغذ دیواری ترکیب کنید.برای پاسخ به سوال “آیا چسب چوب برای کاغذ دیواری مناسب است؟” لازم است یگوییم که انتخاب چسب چوب به دلیل ایجاد شکنندگی در کاغذ دیواری چندان توصیه نمی‌شود. یک محصول شرکتی که در بازار موجود است.

ساخت چسب کاغذ دیواری در منزل؛ ساده‌ترین روش‌ها

ساده‌ترین روش ساخت چسب کاغذ دیواری در منزل

در کنار معرفی محصولات شرکتی، شما می‌توانید از روش‌های دست‌ساز برای ساخت چسب کاغذ دیواری در منزل کمک بگیرید. با این اوصاف، تهیه چسب صرفاً یک کار تخصصی نیست. بلکه هر فردی می‌تواند با رعایت چند نکته ساده، بهترین چسب برای ترمیم کاغذ دیواری را تهیه کند. اما طرز تهیه چسب کاغذ دیواری چگونه است؟

چسب متیل سلولز

اگر به دنبال یک چسب جایگزین فوری و قدرتمند هستید، قطعاً متیل سلولز به دلیل ترکیب متیل سلولز با آب، بهترین گزینه برای ترمیم کاغذ دیواری خواهد بود.

طرز تهیه چسب کاغذ دیواری با متیل سلولز:

  1. ۵ قاشق پودر متیل سلولز را با یک فنجان آب داغ ترکیب کنید.
  2. توجه داشته باشید که مواد باید به‌خوبی باهم ترکیب شوند.
  3. پس از ترکیب آب و متیل سلولز، لازم است ماده را در ظرف دربسته نگهداری کنید.
  4. فراموش نکنید که پیش از مصرف، حتماً ماده را هم بزنید.

چسب کاغذ دیواری با آرد

اگر به دنبال جایگزین چسب کاغذ دیواری هستید و می‌خواهید یک محصول دست‌ساز داشته باشید، می‌توانید با آرد گندم یک چسب فوری خانگی بسازید.

طرز تهیه چسب کاغذ دیواری با آرد:

  1. سه قاشق آرد را با نیم لیتر آب گرم ترکیب کنید.
  2. استفاده از آب تصفیه‌شده یا نشاسته ذرت، کیفیت به‌مراتب بهتری به شما می‌دهد.

چسب شیر غیر سمی

این جایگزین فوری، شامل ترکیب ساده‌ای از شیر خشک، سرکه، آب و جوش‌شیرین می‌شود. توصیه می‌کنیم پس از استفاده از چسب، مقدار باقی‌مانده را در ظرف دربسته نگهداری کنید.

طرز تهیه چسب شیر غیر سمی خانگی:

  1. دو قاشق شیر خشک را با آب داغ به‌خوبی ترکیب کنید.
  2. یک قاشق سرکه را اضافه کنید.
  3. دقت کنید که ماده نهایی با مقداری شیر مایع خود را نشان می‌دهد که باید شیر مایع را جدا کنید.
  4. در مرحله پایانی، مقدار کمی جوش‌شیرین را به ترکیب اضافه و با آب گرم، ترکیب کنید.
  5. در صورت نیاز به جوش‌شیرین بیشتر، می‌توانید مقدار آن را اضافه کنید.

جایگزین چسب کاغذ دیواری و نکات مهم استفاده از آن

نکات استفاده از چسب کاغذ دیواری

حال که با انواع جایگزین چسب کاغذ دیواری آشنایی پیدا کردید و همچنین طرز تهیه چسب کاغذ دیواری را به روش دست‌ساز دانستید، لازم است پیش از آغاز کار ترمیم، نکات زیر را رعایت کنید. این نکات به چسبیدن هرچه بهتر بخش کنده‌شده کمک می‌کنند. همچنین به استفاده چسب بیشتر نخواهید بود:

  • یکنواختی و صاف بودن سطح زیر کاغذ دیواری
  • استفاده از ظرف و قلم‌موی کاملاً تمیز برای زدن چسب به کاغذ
  • زدن چسب به تمام کاغذ و خالی نبودن حتی نقطه‌ای از آن
  • پاک کردن چسب‌های اضافی پس از نصب با دستمال تمیز
  • ترکیب مواد به‌اندازه، نه غلیظ‌تر و نه رقیق‌تر
  • استفاده از چسب به‌اندازه، نه خیلی زیاد و نه خیلی کم
  • انتخاب نوع چسب به‌تناسب جنس کاغذ

بهترین چسب برای ترمیم کاغذ دیواری چیست؟

بهترین چسب برای ترمیم کاغذ دیواری بسته به نوع خرابی کاغذ دیواری متفاوت است که می‌توانید با توجه به طرز تهیه چسب کاغذ دیواری یا مزایا، معایب و کاربرد انواع جایگزین‌های چسب کاغذ دیواری که در این مقاله آورده شده است بهترین مورد را انتخاب کنید. یکی دیگر از بهترین چسب‌ها برای ترمیم کاغذ دیواری چسب پوستری است. با توجه به اینکه ساختار این چسب بر اسا وینیل است، ساختار کاغذ دیواری را تغییر نمی‌دهد و در اکثر مواقع برای کاغذ دیواری‌های ضخیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا قیمت جایگزین چسب کاغذ دیواری مقرون‌به‌صرفه است؟

بله. نگرانی بابت هزینه ساخت چسب کاغذ دیواری در منزل وجود ندارد. با توجه به دسترس بودن مواد موردنیاز برای ساخت ترکیب نهایی، شما می‌توانید با کمترین هزینه، یک چسب چوب جایگزین مناسب داشته باشید.

مهم: برای مدیریت هرچه بهتر هزینه‌ها، توصیه می‌کنیم فاصله هر مرتبه بررسی سلامت کاغذ دیواری بعد از اولین نصب را کوتاه‌تر کنید. بدین ترتیب زمان و هزینه کمتری صرف بخش آسیب‌دیده یا کنده‌شده خواهد شد.

کلام پایانی

یکی از مراحل مهم در نصب کاغذ دیواری، چسباندن آن است. بنا بر توصیه اهالی فن، استفاده از یک چسب مناسب برای چسباندن کاغذ دیواری به افزایش طول عمر و ماندگاری محصول روی دیوار کمک می‌کند. اما درصورتی‌که بخش یا بخش‌هایی از کاغذ دیواری کنده شود، شما می‌توانید با کمک جایگزین چسب کاغذ دیواری، آن را ترمیم کنید. توجه داشته باشید که در کنار محصولات شرکتی که در بازار موجود هستند، می‌توانید از انواع چسب‌های دست‌ساز خانگی برای چسباندن بخش‌های کنده‌شده کاغذ دیواری استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات