جنبه‌های مهم که باید هنگام انتخاب دیوارپوش در نظر بگیریم

جنبه‌های مهم که باید هنگام انتخاب دیوارپوش در نظر بگیریم

فهرست مطالب

کاغذ دیواری یا دیوارپوش کاغذی یکی از تزئیناتی است که امروزه طرفداران خاص و زیادی پیدا کرده. این جنبه تزئینی تماشایی به دلیل چشمگیرتر بودن از سایر عناصر دکوراسیون داخلی، روز به روز محبوب‌تر می‌شود. اما سؤال اینجاست که شما به راهنمای انتخاب دیوارپوش نیاز خواهید داشت؟ آیا این عنصر دکوراسیون داخلی برای هربخش خانه یا ساختمان به سادگی قابل اجراست و لزومی ندارد که به جنبه‌های انتخاب بهترین دیوارپوش دقت داشته باشید؟ در مقاله امروز آسام آرت قصد داریم به بررسی نکات مهم در انتخاب دیوارپوش بپردازیم و به سؤالات مهم شما پیش از انتخاب محصول موردنظر پاسخ بدهیم.

دیوارپوش‌ها فقط پوششی برای دیوار نیستند؛ بلکه بیان‌گر شخصیت شما و روح فضایی هستند که می‌خواهید از آن‌ها در آنجا استفاده کنید. ما در این مطلب از آسام، شما را با دنیای جذاب انتخاب دیوارپوش آشنا می‌کنیم و توضیح می‌دهیم چطور می‌توانید با انتخاب گزینه درست فضاهای داخلی را متحول کنید.

معرفی انواع دیوارپوش برای خانه و ساختمان

معرفی انواع دیوارپوش برای خانه و ساختمان

انتخاب کاغذ دیواری یک تلاش خلاقانه است که شامل ادغام هماهنگ سبک شخصی، زیبایی‌شناسی فضایی و ملاحظات عملی است. با انبوهی از الگوها، بافت‌ها و رنگ‌ها در اختیار فرد، فرآیند انتخاب به بازتابی از فردیت و فضای موردنظر یک فضا تبدیل می‌شود. هنگام محدود کردن انتخاب‌ها، توجه به نور، ابعاد و دکور موجود اتاق ضروری است تا اطمینان حاصل شود که کاغذ دیواری فضای کلی را تکمیل و بهبود می‌بخشد.

در ادامه انواع جذاب دیوارپوش را معرفی خواهیم کرد:

  • دیوارپوش کاغذی- این نوع دیوارپوش از جنس کاغذ و ازجمله رایج‌ترین نوع دیوارپوش به شمار می‌رود.
  • دیوارپوش پارچه‌ای- دیوارپوش پارچه در مقایسه با کاغذ دیواری یک محصول زینتی بسیار لوکس است که عموماً برای فضاهای مجلل (سالن تشریفات یا دفتر کار، همچنین سالن جلسات) استفاده می‌شود.
  • دیوارپوش پی.وی.سی- کاغذ دیواری PVC ازجمله دیوارپوش‌ها و کاغذ دیواری‌های مدرن در دو نوع ساده و طرح‌دار موجود است و حس و حال بسیار متفاوتی به فضای موردنظر می‌بخشد.
  • دیوارپوش سه بعدی- این نوع دیوارپوش (طرح‌های کاغذ دیواری سه بعدی) به دلیل جذابیت‌های بصری بسیار زیبا و عمق و فضادهی خیره‌کننده، طرفداران زیادی پیدا کرده است.
  • پوستر دیواری- اگر طرفدار چاپ تصویر شخصی‌سازی‌شده باشید، دیوارپوش از نوع پوستر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. توصیه می‌کنیم آن را فقط برای دیوار شاخص، انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب دیوارپوش کدام‌اند؟

قبل از نهایی کردن خرید کاغذ دیواری یا خرید پارچه دیواری به عنوان دیوارپوش مد نظر خود توصیه می‌کنیم، حتماً نکات مهم زیر را به‌عنوان بخشی از راهنمای انتخاب دیوارپوش، بخوانید و به خاطر بسپارید:

  • به جنس دیوارپوش خود دقت کنید تا متناسب با فضای انتخابی شما باشد؛ برای نمونه دیوارپوش های کاغذی برای دیوارهای مرطوب و نمدار مناسب نیستند.
  • در گام بعد برای انتخاب دیوارپوش، به روانشناسی رنگ و تأثیر طرح توجه می‌کنیم. رنگ‌های پاستلی معمولاً آرامش ایجاد می‌کنند، اما رنگ‌های زنده انرژی را برمی‌انگیزند. طرح‌های عمودی معمولاً باعث می‌شوند ارتفاع بیشتر به نظر بیاید، اما طرح‌های افقی احساس عریض بودن ایجاد می‌کنند. در میان طرح‌های کاغذ دیواری‌ راه راه می‌توانید هم طرح‌های عمودی و هم طرح‌های افقی را مشاهده کنید.
  • در مورد کیفیت دیوارپوش حساس باشید. محصولی را انتخاب کنید که از برندهای معتبر باشد و قابلیت‌های مهمی چون قابل‌شست‌وشو بودن، عایق صوت و حرارت و مقاومت در برابر ضربه را داشته باشد.
  • بودجه‌بندی در راهنمای انتخاب دیوارپوش مهم است. این موضوع پس از در نظر گرفتن کیفیت دیوارپوش می‌تواند مورد مهمی برای مشتری باشد.
  • نصب آسان و سریع داشته باشد. بنابراین بهتر است پیش از خرید حتماً از فروشنده در مورد حضور یک نصاب متخصص راهنمایی بگیرید.
  • و در آخر، ماده سازنده دیوارپوش نقشی مهم ایفا می‌کند. مثلاً از کاغذ دیواری Non-woven به‌خاطر خواص سازگار با محیط ‌زیست، طول عمر بالا، و استفاده راحت استقبال شده است. این دیوارپوش‌ها تنفس‌پذیر هستند، خطر کپک زدن را کاهش می‌دهد و به‌آسانی تمیز می‌شوند که ماندگاری زیبایی‌شان را تضمین می‌کند.

بهترین دیوارپوش برای مغازه کدام است؟

بهترین دیوارپوش برای مغازه کدام است؟

توجه داشته باشید که در انتخاب بهترین دیوارپوش برای مغازه لازم است فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید:

  • از مقاومت و ضخامت بالایی برخوردار باشد
  • قابلیت شستشو داشته باشد
  • آنتی باکتریال بوده و بهداشت محیط را تحت تأثیر منفی قرار ندهد
  • در برابر ساییدگی و خش مقاوم باشد
  • ضد حریق بوده و ایمنی آتش‌سوزی داشته باشد
  • جذاب و زیبا باشد

با این اوصاف، چه انتخاب شما دیوارپوش کاغذی باشد و چه پارچه‌ای، ابتدا لازم است در مورد این نکات پرس‌وجو و آگاهی لازم داشته باشید و در ادامه با توجه به ابعاد مغازه، برای خرید تعداد رول مناسب اقدام کنید.

کارشناسان ما در مجموعه آسام در تلاش هستند تا ضمن معرفی باکیفیت‌ترین دیوارپوش کاغذی یا پارچه‌ای، ارزان‌ترین پوشش دیوار مغازه را هم معرفی کنند. اگر نگران انتخاب ارزان‌ترین دیوارپوش و کیفیت پایین آن هستید، تلاش می‌کنیم محصولی را معرفی کنیم که ضمن داشتن کیفیت معقول، قیمت مناسبی هم داشته باشد.

آنچه در مورد بهترین دیوارپوش برای اتاق‌خواب باید بدانید

توجه داشته باشید، دیوارپوشی که برای اتاق‌خواب انتخاب می‌کنید تأثیر مستقیم بر حال و هوای غالب در اتاق و سرزندگی فضای آن دارد. بنابراین با در نظر گرفتن نکات زیر، برای انتخاب بهترین گزینه از راهنمای انتخاب دیوارپوش به عنوان کاغذ دیواری اتاق خواب اقدام کنید:

  • طول عمر و قدمت دیوارپوش
  • قیمت یا همان بودجه در نظر گرفته‌شده
  • زیبایی و ترکیب آن در چیدمان و فضا
  • عایق‌بندی مناسب برای هر محیطی
  • نحوه نگهداری و شرایط آن

آنچه در مورد بهترین دیوارپوش برای اتاق‌خواب باید بدانید

در ادامه با یک دسته‌بندی کوتاه، انواع دیوارپوش مناسب اتاق‌خواب را معرفی خواهیم کرد:

  • دیوارپوش PVC یا وینیل: دیوارپوش پی‌وی‌سی اتاق‌خواب از مواد PVC یا وینیل ساخته شده و بسیار مقاوم در برابر رطوبت و ضربه است. ضخامت بالای دیوارپوش PVC می‌تواند به‌عنوان عایق حرارتی و صوتی عمل کند.
  • دیوارپوش فومی: دیوارپوش فومی برای اتاق‌خواب از مواد فومی ساخته شده و دارای خصوصیات عایق حرارتی و صوتی بالا است. این نوع دیوارپوش می‌تواند به شکل پنل‌های بزرگ نصب شود و باعث زیبایی و راحتی در اتاق‌خواب شما شود.
  • دیوارپوش پارچه‌ای: دیوارپوش پارچه‌ای از مواد باکیفیت و زیبا ساخته شده و می‌تواند به‌عنوان یک گزینه شیک و زیبا برای اتاق‌خواب شما محسوب شود.
  • دیوارپوش کاغذی: این نوع دیوارپوش از کاغذ ورقه‌ای ساخته شده است و دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است که می‌تواند به اتاق‌خواب شما جلوه‌ای زیبا ببخشد.

سخن پایانی

شما با در اختیار داشتن راهنمای انتخاب دیوارپوش می‌توانید مطمئن باشید که محصولی را می‌خرید که تناسب مطلوبی با فضای موردنظرتان خواهد داشت. دقت کنید که انتخاب بهترین دیوارپوش با در نظر گرفتن فاکتورهایی نتیجه‌بخش می‌شود و در مقاله امروز آسام به همه این نکات پرداختیم.

همچنین باید اضافه کنیم که یک دیوارپوش مناسب برای مغازه و اتاق‌خواب، دو فضای کاملاً متفاوت، ویژگی‌های متفاوتی دارد که در این مقاله به این نکات هم پرداختیم. در پایان اگر فکر می‌کنید مورد بیشتری به راهنمای انتخاب دیوارپوش باید اضافه کنید، ما در مجموعه آسام باافتخار منتظر نظرات شما در بخش دیدگاه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

خرید محصولات