راهنمای آشنایی با علائم کاغذ دیواری و آنچه لازم است بدانید

راهنمای علائم کاغذ دیواری

فهرست مطالب

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید دیوارپوش کاغذی باید به آن توجه کنید، آشنایی با علائم کاغذ دیواری است. شاید تاکنون به این موضوع توجهی نکرده و اطلاعی درمورد آن نداشته باشید. هر یک از این علائم، نکات و راهنمای مهمی برای خریداران و نصابان هستند. با استفاده از راهنمای این علائم، می‌توانید انتخاب مناسب‌تری برای فضای مورد نظر داشته باشید. درک نحوه تفسیر علائم مرتبط با کاغذ دیواری اهمیت بسیار زیادی دارد. علائم مربوط به کاغذ دیواری شامل مقاومت در برابر آب، قابلیت شست و شو، مقاومت لازم در برابر نور خورشید و برخی موارد دیگر می‌شود که در مقاله امروز به طور مفصل به آنها میپردازیم.

آشنایی با علائم اختصاری کاغذ دیواری

همان طور که توضیح دادیم علائم کاغذ دیواری اطلاعاتی را در رابطه با کیفیت، جنس و نحوه استفاده از دیوارپوش ارائه می دهد.

اسفنجی

دیوار اسفنجی

اسفنجی نشان دهنده این است که شما می‌توانید با استفاده از یک اسفنج به آرامی کاغذ دیواری را تمیز کنید. استفاده از این نوع کاغذ دیواری برای مکان‌هایی که دارای رطوبت بالا هستند یا احتمال خیس شدن آن وجود دارد، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

قابل شستشو

دیوار قابل شستشو

این علامت به معنای دوام نسبتاً بالای کاغذ دیواری است. شما می‌توانید بدون آنکه آسیبی به کاغذ دیواری وارد شود، دیوارپوش را تمیز کنید. اما با وجود این مراقب باشید؛ زیرا در مقابل آب ممکن است کمی آسیب‌ ببیند.

قابلیت شست و شو به طور کامل

قابلیت شست و شو به طور کامل

این نشانه از علائم کاغذ دیواری نشان می‌دهد که کاغذ دیواری مد نظر به اندازه کافی مقاومت لازم در برابر آب و تمیز کردن را دارد و هیچ گونه آسیبی نمی‌بیند. بهتر است از این سری کاغذ دیواری در مناطق مرطوب استفاده کنید. این مدل از کاغذ دیواری‌ها می‌توانند در مقابل مقادیر کمی آب از خود مقاومت خوبی نشان دهند.

ثبات نور متوسط

ثبات نور متوسط

این نماد نشان می‌دهد که کاغذ دیواری زمانی که در معرض تابش مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، فقط می‌تواند تا میزان مشخصی در برابر سفید شدن مقاومت کند. پوشش‌های دیواری بدون هرگونه نشان یا علامت‌گذاری در رابطه با ویژگی‌های سفید کننده، نباید در مناطقی که نور مستقیم خورشید وجود دارد، قرار بگیرند.

ثبات نور خوب

ثبات نور خوب

این نماد از علائم دیوارپوش کاغذی نشان می‌دهد که حتی اگر کاغذ دیواری برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرد، به هیچ عنوان سفید نمی‌شود. شما می‌توانید این دیوارپوش را با خیال راحت در معرض نور مستقیم خورشید نصب کنید.

انطباق آزاد

انطباق آزاد

این نماد کاغذ دیواری یعنی که مدل مد نظر هیچ گونه تطابق الگویی تکراری به دنبال ندارد و می‌توانید آن را در هر جهتی که لازم است نصب کنید تا به شکل ظاهری و دقیق خود برسد.

نصب در یک راستا

نصب در یک راستا

رول های کاغذ را باید دقیقا در راستای یکدیگر نصب کنید، در غیر این صورت الگو بهم میخورد.

نصب در فاصله عمودی

نصب در فاصله عمودی

به این معنا که هر رول کاغذ دیواری نسبت به قبلی باید در فاصله عمودی نصب شود تا الگوی واحدی را بسازد.

نصب در هر جهت

نصب در هر جهت

این علامت نشان میدهد که از هیچ الگوی تکراری پیروی نمیکند و میتوان آن را در هر جهت نصب کرد.

نصب در جهت مخالف

نصب در جهت مخالف

با نشان دادن این علامت مطمئن می شوید که دیوارپوش از هرجهتی قابل نصب شدن است.

استفاده از چسب در قدم اول

استفاده از چسب در قدم اول

این نماد از علائم کاغذ دیواری گویای مقدم بودن استفاده از چسب روی دیوار به جای چسب کاری روی دیوارپوش است.

استفاده از چسب زیر کاغذ دیواری

استفاده از چسب زیر کاغذ دیواری

ابتدا باید چسب را زیر کاغذ دیواری بمالید و سپس آن را به دیوار بچسبانید.

مقاوم در برابر سایش

مقاوم در برابر سایش

این نشانه را می­توان بر روی با دوام ترین کاغذ دیواری ها مشاهده کرد. امکان تمیزکردن بدون آسیب جدی به دیوارپوش وجود دارد. بااین اوصاف اگر به کاغذ دیواری مقاوم نیاز دارید، با دقت به این نماد در فهرست علائم کاغذ دیواری، از خریدتان مطمئن خواهید شد.

آماده چسباندن

آماده چسباندن

این نوع کاغذ دیواری ها از پیش چسب خورده هستند و برای استفاده از آنها کافی است آن را با آب خیس نمایید.

قابلیت جدا شدن از دیوار مرطوب

قابلیت جدا شدن از دیوار مرطوب

با وجود این علامت شما باید برای پاک کردن این کاغذ دیواری، از نوار کاغذ دیواری مایع یا آب گرم و صابون استفاده کنید.

قابلیت برداشتن

قابلیت برداشتن

این نماد یعنی اگر بخواهید یک کاغذ دیواری دیگر مجدد نصب کنید، هر دو لایه یعنی قسمت بالا و پشت کاغذ دیواری از دیوار جدا می‌شوند. با انتخاب این دسته از کاغذ دیواری‌ها اگر در آینده بخواهید آن را تعویض کنید، با هیچ گونه مشکلی روبرو نخواهید شد.

کاغذ دیواری قابل جدا شدن با آب گرم و صابون

کاغذ دیواری قابل جدا شدن با آب گرم و صابون

این نشان بیانگر این است که شما باید دیوارپوش را با آب گرم و صابون از دیوار جدا کنید.

علائمی که هنگام خرید کاغذ دیواری باید به آن ها توجه کنید

علائم اختصاری کاغذ دیواری به شما کمک می‌کنند تا در زمان نصب و تمیز کردن آن تمامی نکات لازم در رابطه با آن را رعایت کنید. اطلاع از برخی علائم نسبت به سایرین اهمیت بیشتری دارد. مهم‌ترین علائمی که باید هنگام خرید این محصول به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:

  • مقاومت در برابر آب و رطوبت
  • مقاومت در برابر تابش نور آفتاب

سخن آخر

یکی از قسمت های سخت انتخاب کاغذ دیواری مناسب، آشنایی با علائم کاغذ دیواری است. شاید در نگاه اول، خرید دیوارپوش موردنظر کار چندان سخت و پیچیده ای نباشد ولی پس از آشنایی با مشخصات فنی یک کاغذ دیواری متناسب با فضایی که درنظر دارید، قطعا رضایت بیشتری از آنچه خریداری کرده اید، خواهید داشت. همچنین محصولی را انتخاب میکنید که بیشترین همخوانی را با شرایط جوی و ویژگی های محیطی فضای مورد نظر شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات