۶ نوع پارچه‌ی منحصر به فرد قابل استفاده در تولید مبلمان

فهرست مطالب

آیا به خرید مبل یا تغییر پارچه مبل خود فکر کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس کار بسیار دشواری در پیش دارید. شما باید مشخص کنید که با خرید یک مبل دقیقاً به دنبال چه هستید؟

از رنگ و مدلی که با فضای شما هماهنگ باشد تا پارچه مبلمانی که نیاز شما را به بهترین شکل رفع کند، نیاز به فکر کردن دارد. اما نگران نباشید! خوشبختانه، این مقاله کار را برای شما ساده می‌کند! در آن لیستی از انواع جنس پارچه‌هایی را خواهید یافت که تولیدکنندگان برای ساخت مبلمان استفاده می‌کنند، از الیاف طبیعی مانند ابریشم و پنبه تا پارچه‌های مصنوعی مانند ریون (ابریشم مصنوعی) و پلی‌استر. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم آن رابا دقت بخوانید تا بتوانید به راحتی برای خرید پارچه مبل خود تصمیم بگیرید یا مبلمانی بیابید که تمام نیاز‌های شخصی شما را برآورده کند. اگر به کمک بیشتری نیاز داشتید، نقد و بررسی‌های مرتبط را هم مشاهده کنید.

پنبه

این جنس ممکن است ابتدا قدیمی و با ظاهری خسته‌کننده به نظر برسد، اما می‌تواند همانند ابریشم جذاب و چشم نواز باشد. مهم این است که از پارچه‌ی با کیفیت و دارای بافت خوب استفاده کنید. در غیر این صورت، مبل شما پرزدار، تیره و کسل‌کننده به نظر می‌رسد و دوام آن کمتر خواهد بود. با این حال، مزیت اصلی استفاده از پنبه برای مبلمان نه ظاهر آن، بلکه ویژگی تنفس‌پذیری آن است. به دلیل این ویژگی، این جنس باعث می‌شود گرما و رطوبت از پوست شما دور شوند و یک مبل راحت و کارآمد داشته باشید.

نمونه طرح پارحه مبلی کار شده

ابریشم

پارچه‌های ابریشم از گران‌ترین پارچه‌های مبلی موجودند، اما به هر حال ارزش خرید دارند. از طرفی، آن‌ها بسیار محکمند، که مسأله عجیبی نیست چراکه بسیاری از حشرات مختلف برای ساخت و تأمین مواد خانه‌های خود از الیاف ابریشمی استفاده می‌کنند. از طرف دیگر، هنگام استفاده در کاربرد‌های مبلمان، الیاف ابریشمی می‌توانند به هر جز از مبلمان ظاهری بسیار خاص و پر زرق و برق ببخشند. به این خاطر، اگر به‌ایده‌های طراحی داخلی پیشرفته‌تر علاقه‌مند هستید، انتخاب معرکه‌ای خواهد بود.

لینن

پارچه لینن یکی از محبوب‌ترین جنس‌های طبیعی برای پارچه مبلمان است. ظاهر فوق‌العاده‌ای دارد و لطیف و بسیار بادوام است. علاوه بر این، گیاه کتان که از آن لینن تهیه می‌شود، کمترین مقدار آب را نسبت به بسیاری از گیاهان دیگر مصرف می‌کند و به علت نیاز بسیار ناچیز به مواد شیمیایی سازگاری زیادی با محیط زیست دارد. با این حساب ممکن است شما خواستار مبلمانی از جنس لینن باشید. در این صورت ترکیب لینن و پنبه مطلوب است. پارچه‌های تمام لینن انعطاف‌پذیری کمی دارند که موجب می‌شود کمی چروک باشند.

نمونه ظرح پاجه مبلی

چرم

چرم، جنسی است که به راحتی قابلیت تمیزشدن دارد. پارچه‌ی چرمی به علت تطبیق‌پذیری، ظاهر باشکوه و ماهیت بادوامش جنسی ویژه به حساب می‌آید. چرم نه تنها در فرآیند تولید مبلمان بلکه در صنایع دیگر مانند کشتی‌سازی، خودرو و هواپیما هم کاربرد دارد. اگر خواهان یک مبل راحت و شیک هستید، چرم اصل بهترین است. خرید مبلمان چرمی یا تغییر پارچه مبل به پارچه مبلی چرم البته هزینه زیادی برای شما دارد، اما قطعاً ارزشش را خواهد داشت. درست برعکس چرم مصنوعی، چرم اصل (طبیعی) کاملاً تنفس‌پذیر بوده و در برابر سائیدگی مقاوم است.

اولفین

اولفین، یک پارچه دوستدارمحیط زیست است که از پروپیلن، تهیه می‌شود. این ماده از پسماند‌های باقی‌مانده از تولید نفت، به دست می‌آید. به کمک فرآیند بازآفرینی، می‌توان آن را به الیاف مصنوعی تبدیل کرد. در فرآیند تولید اولفین از هیچ زمین یا آبی استفاده نمی‌شود، این امر موجب شده اولفین از سبزترین پارچه‌های موجود در بازار باشد. برخلاف اکثر پارچه‌های مبلی مطرح شده در این مقاله، الفین برای استفاده درهر دو نوع فضای داخلی و فضای باز طراحی شده است. به این خاطر، بسیار بادوام است. بنابراین، اگر به دنبال مبلمانی دوستدار محیط زیست و با ماندگاری قابل ملاحظه هستید، مبلمان تولید شده با پارچه اولفین انتخاب مناسبی است.

نموه طرح پارچه مبلی کار شده در مبلمان

ولور (مخمل‌گون)

ولور نوعی پارچه مخمل مانند است که می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. این نوع پارچه معمولاً از پنبه تهیه می‌شود، اما تولید آن از الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر نیز امکانپذیر است. مزیت اصلی ولور قیمت مناسب آن نسبت به مخمل است. علیرغم اینکه معمولاً با مخمل اصل اشتباه گرفته می‌شود، قیمت آن به طرز چشم‌گیری ارزان‌تر است. اگر به دنبال مبلی هستید که با وجود ظاهر چشمگیر و مجلل، بودجه زیادی نیاز نداشته باشد، مبلمانی با پارچه ولور را مدنظر قرار دهید. این نوع پارچه با ویژگی نرم و یکپارچه‌اش موجب می‌شود مبلمان با فضا‌های مجلل و باشکوه همخوانی داشته باشد.

کلام پایانی

طیف وسیع و متفاوتی از مواد در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان، پارچه‌ها جالب‌ترین آن‌ها هستند. پارچه‌ها هستند که تعیین می‌کنند مبل چه حسی داشته باشد، چه شکل و شمایلی بیابد و چه میزان هزینه‌ای صرف خرید آن شود. به همین دلیل، ارتباط مستقیمی بین آشنایی شما با خصوصیات انواع پارچه و رضایت از خرید مبلمان در آینده وجود دارد. به عنوان مثال، اگر پولی ذخیره کرده‌اید و به مبلمانی نیاز دارید که شیک و زیبا به نظر برسد، به سراغ مبل راحتی بروید که با چرم طبیعی یا ابریشم روکش شده باشد. اما اگر می‌خواهید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید و خواستار مبلمان بادوام هستید، کاناپه‌ای بخرید که روکش پلی استر داشته باشد. در صورتی که قصد خرید پارچه مبلی را دارید، می‌توانید از طرح‌های پارچه مبلی در مجموعه آسام دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات