طراحی لابی هتل

نویسنده: |به‌روز‌رسانی: فروردین ۲۶ام, ۱۴۰۱|تعداد مشاهده: ۴۹۳|

طراحی لابی هتل

طراحی لابی هتل یکی از مهم ترین بخش های معماری یک هتل است، به این دلیل که لابی اولین اتاقی است که میهمانان هنگام ورود به هتل با آن مواجه می شوند و اولین برداشت از هتل را پیدا می کنند و همانطور که همه می دانیم، اولین برداشت ها اهمیت زیادی دارند.

لابی هتل قلب هتل شماست و اغلب بیش از یک کارکرد دارد. در نتیجه، فضای آن باید به شکلی خلاقانه تقسیم شود تا مناطق مختلفی ارائه شود که برای نیازهای مختلف کاربرد دارند.

بهترین لابی‌ها و مناطق پذیرایی آن‌ هایی هستند که به نیازمهمانان خود اهمیت می‌ دهند و نه تنها به آن نیاز ها پاسخ می دهند، بلکه خدمات اضافه تری را هم به مشتریانشان ارائه می دهند. اگر می‌خواهید به مهمانانتان احساس خاص‌تری بدهید، خدمات اضافی و «رایگان» به آنها بدهید که فراتر از حد انتظار است. هتلی که خدمات اضافی خوب و شگفت ‌انگیزی ارائه می‌ کند، احتمالاً در مورد آن به شیوه‌ای مثبت صحبت می شود و این می تواند هم تضمینی برای بازگشت دوباره ی مسافران به هتل شما باشد و هم باعث جذب مشتریان بیشتر شود.

طراحی لابی هتل (3)
اول کارکرد بعد طراحی!

گم شدن در عناصر طراحی مثل رنگ ها، نور، سبک و استایل، مبلمان و غیره بسیار آسان است! در واقع یک لابی خیره کننده و پر زرق و برق در هتل چیزی است که خیلی از ما بسیار دیده ایم اما آیا کاربردی بودن آن لابی به همان اندازه ی زیبایی طراحی اش بوده است؟

درست است که زیبایی شناسی نقش مهمی در هر طراحی ایفا می کند، اما عملکرد لابی هتل شما برای مهمانان خیلی مهم تر خواهد بود. مهم نیست که لابی شما چقدر چشمگیر به نظر می رسد، اگر بعد از اینکه مهمانان شما یک روز کامل را صرف سفر کردند، در هتل شما وارد لابی ای بشوند که حتی مشخص نباشد وسایلشان را کجا بگذارند، تمام آن زیبایی ظاهری از چشم می افتد.

قبل از اینکه حتی در مورد رنگ دیوار فکر کنید، باید به کارکرد هایی که لابی هتل شما نیاز دارد و انواع مهمان‌ هایی که انتظار دارید به آنجا بیایند فکر کنید.

به نحوه استفاده مهمانان از لابی هتل خود فکر کنید:

اکثر لابی ‌ها امروزه چند کاره هستند و طیف وسیعی از خدمات و کاربردها را ارائه می‌ کنند، مانند:

  • بخش ورودی و خروجی کاربردی
  • بخشی برای دید و بازدید
  • منطقه انتظار
  • پاتوق اجتماعی
  • بخشی بعنوان مرکز اطلاعات

بهترین راه برای نزدیک کردن لابی یک هتل به لابی های چند منظوره، استفاده از مناطق تقسیم بندی شده خلاقانه است. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک منطقه انتظار داشته باشید که در نزدیکی میز پذیرش، با صندلی راحت و وسایل سرگرمی (تلویزیون، مجلات، و غیره) باشد. یا می توانید از میزهای قهوه‌ خوری و مبل‌ها برای ایجاد فضای اجتماعی ‌تر برای دیدار و معاشرت با بازدید کنندگان و مهمانان استفاده کنید.

گام بعدی، در نظر گرفتن انواع مهمانان احتمالی است که از هتل شما بازدید می کنند:

طراحی لابی هتل (2)

انواع مختلف مهمانان به خدمات و عملکردهای متفاوت از لابی هتل شما نیاز دارند. هتل شما به چه کسانی خدمات می دهد؟

  • زوجین
  • خانواده ها
  • مسافران تجاری
  • گروه های شرکتی یا ورزشی

اگر هتلی خانواده پسند هستید، در نظر بگیرید که یک منطقه مخصوص کودکان داشته باشید، که می تواند کودکان بی حوصله را سرگرم کند، در حالی که والدین منتظر ورود هستند. اگر در یک مکان مرکز شهری هستید و به طور منظم توسط مسافران تجاری رفت و آمد می کنید، یک منطقه کاری آرام با پورت های کامپیوتر و لپ تاپ و اینترنت پر سرعت ایجاد کنید.

فرآیند ورود و پذیرش را ساده نگه دارید

همانطور که قبلا ذکر شد، لابی هتل اولین برخورد مهمانان شما با هتل شما و شروع تجربه آنها با شماست. صرف نظر از شکل ظاهری میز پذیرش شما، باید مطمئن شوید که این فرآیند سریع و ساده است و مسافران خسته ای که تازه از راه رسیدند را قرار نیست معطل کند.

۳ چیز رایگان که هر لابی هتل باید داشته باشد

۱. اینترنت پر سرعت(وای فای)

طراحی لابی هتل (4)

دسترسی به اینترنت اکنون یک نیازی است که همه مشتریان انتظار دارند که هرجایی که میروند این نیاز برآورده باشد و صرف نظر از هزینه، باید بدانید مزایای ارائه وای فای رایگان در لابی هتل شما بسیار بیشتر از هزینه های پرداختی است. شما مجبور نیستید به مهمانان خود دسترسی رایگان و نامحدود به اینترنت ارائه دهید (اگرچه اگر این کار را کنید، مهمانانتان شما را بیشتر دوست خواهند داشت! ) اما دسترسی اولیه (پهنای باند محدود و یا زمان استفاده محدود) به مهمانان اجازه می دهد تا بخواهند به اینترنت دسترسی بیشتر داشته باشند و یا آن را به روز کنند. پروفایل های رسانه های اجتماعی باید در نظر گرفته شوند!

همچنین می‌توانید از وای فای رایگان به نفع خود استفاده کنید، و بازدید کنندگان را تشویق کنید که صفحه ی هتل خود را در اینستاگرام، فیس‌بوک و غیره بررسی و لایک کنند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

۲. دسترسی به آب آشامیدنی

تعداد هتل‌ها (و مکان‌های دیگر) که برای آشامیدن یک بطری آب باید پول آن را پرداخت، کم نیستند.
پس از یک روز مسافرت و انتظار،  مسافران خسته می شوند و بیشتر اوقات احتیاج دارند کمی آب بنوشند. آب بطری در اتاق های هتل همیشه رایگان نیست، و به عنوان یک نیاز ضروری برای زنده ماندن مهمانان شما باید همیشه به آب آشامیدنی رایگان دسترسی داشته باشند. میتوانید از یک بار که بطری های رایگان آب معدنی روی آن قرار دارد استفاده کنید یا با تعبیه دستگاه های آب خوری که آب شهری را تصفیه می کنند، به همراه جایی برای لیوان های یک بار مصرف در کنار ظرفی برای دور انداختن لیوان های مصرف شده، استفاده کنید.

۲. جایی برای نشستن

همچنین خیلی از هتل ها هستند که با وجود آگاهی به میزان رفت و آمد مسافران به هتلشان باز هم با کمبود صندلی مواجه هستند و خیلی از مسافران پس از روز خسته کننده شان باید برای یک کلید گرفتن ساده و یا یک پذیرش شدن مدت زیادی را سر پا بایستند. شما باید بدانید که در شلوغ ‌ترین زمان‌ ها انتظار چند نفر را داشته باشید، و باید جایی را برای نشستن در حالی که منتظر هستند به آنها پیشنهاد دهید و یا حتی با یک نوشیدنی فصل از آن ها پذیرایی کنید. با ما در آسام همراه باشید.

طراحی لابی هتل (1)

نظر بگذارید.