چگونه با بهترین طراحی داخلی اتاق هتل مهمانان را ماندگار کنیم!

طراحی داخلی اتاق هتل

فهرست مطالب

بعد از یک روز پرتنش، چه پر از تفریح، کار و چه گردشگری در کوچه‌ها و موزه‌های شهر، زمان بازگشت است. برای مهمانان، اتاق هتل باید محل آرامش و شادی باشد. مسافران می‌خواهند در یک هتل احساس کنند که در خانه هستند یا حتی جایی بهتر از خانه! به‌عنوان صاحب هتل، زمانی که تصمیم می‌گیرید برای طراحی داخلی اتاق هتل اقدام کنید، باید به نیازهای مهمانان خود توجه داشته باشید. دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل و اتاق‌های دیگر به شما این فرصت را می‌دهد که یک تعطیلات یا یک سفر کاری را به تجربه‌ای خوب و شیرین برای مهمانانتان تبدیل کنید.

در مقاله امروز آسام آرت قصد داریم به جزئیات مفید کاربردی و خواندنی مهمی بپردازیم که شما، به‌عنوان هتلدار، حتماً به آن نیاز خواهید داشت.

اهمیت اتاق در هتل و نقش طراحی داخلی اتاق هتل

یکی از وزنه‌های سنگین در یک هتل باکیفیت قطعاً اتاق‌ها هستند. اتاق پل ارتباطی مهمان با دنیای بیرون و حریم خصوصی اوست. بنابراین مدیران و گردانندگان هتل با هوشمندی هرچه‌تمام‌تر در تلاش هستند خاطراتی منحصربه‌فرد و ارزشمند را در زمان اقامت در هتل، مخصوصاً حضور در اتاق‌ها، برای مهمانان خود رقم بزنند.

امروزه هتلداران، با توجه به اهمیت دوچندان دکوراسیون داخلی در زندگی مدرن، به‌خصوص برای کسب‌وکارهای خدماتی، به این نتیجه رسیده‌اند که بخش بسیار مهمی از ساختن یک خاطره امن و لذت‌بخش به اجرای دکوراسیون مناسب و چشمگیر بستگی دارد. به همین دلیل، نقش طراحان داخلی و مهندسان معمار، بیش از گذشته پررنگ شده است.

امروزه خلق فضایی امن، زیبا و الهام‌بخش که القاکننده صمیمیت و آرامش خانه شخصی مهمانان باشد به یکی از مهم‌ترین اهداف صاحبان دوراندیش هتل‌ها تبدیل شده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های اتاق خواب هتل

لازم است ۵ ویژگی اصلی را به‌عنوان ویژگی‌های اتاق خواب هتل در نظر داشته باشید:

  • روانشناسی رنگ‌ها برای القای حس آرامش، آسایش و صمیمیت
  • انتخاب طرح پارچه مبلی و مدل مبلمان متناسب با دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل
  • اجرای دکوراسیون اتاق خواب هتل با عناصر ماندگار و ضروری
  • ایجاد ارتباط بین چیدمان داخلی اتاق با فضای بیرونی که هتل در آن ساخته شده است.
  • توجه به اهمیت نورپردازی

نکات مهم در طراحی داخلی اتاق‌های هتل کدام‌اند؟

در ادامه قصد داریم به جزئیات تأثیرگذار در طراحی داخلی اتاق هتل بپردازیم. توجه داشته باشید که منظور ما همه اتاق‌ها ازجمله دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل نیز، است.

طراحی مبلمان کاربردی: مهمان محبوب شما کیست؟

اگر تصمیم دارید اتاق‌های هتل خود را بازسازی و دکور کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به این فکر کنید که دوست دارید میزبان کدام مشتری باشید. اگر بخواهید همه را راضی کنید، در نهایت هیچ‌کس را خوشحال نخواهید کرد. این به معنای کنار گذاشتن بخشی از مشتریان بالقوه نیست، بلکه به معنای جهت‌دادن به انتخاب‌هایتان است.

یک تاجر ممکن است از مبلمانی با طراحی ظریف خوشش بیاید و در این صورت دکور با مبلمان مدرن می‌تواند مناسب باشد. درحالی‌که یک خانواده با بچه بدون شک اتاقی را هدف قرار می‌دهد که در آن فضاهای مدرن برای کوچک‌ترها طراحی شده باشد که مدیریت آن‌ها سخت نباشد. اگر ایده روشنی از مشتری ایده‌آل خود دارید، می‌دانید که چگونه نیازهای آن‌ها را درک و آن‌ها را خوشحال کنید.

انتخاب لوازم خواب و استراحت در طراحی انواع اتاق‌های هتل

در جامعه‌ای که هرروز شلوغ می‌شود، بین نگرانی‌ها، فعالیت‌های مختلف، بازی و کار، مهمانان شما استرس و خستگی را در خود جمع می‌کنند. بنابراین ساعات استراحت ضروری است و هتل شما راه نجات آن‌هاست. دلیل سفر هرچه باشد، وظیفه شما این است که وجود یک اتاق دنج و خصوصی را برای آن‌ها در هتل تضمین کنید.

به همین دلیل، مسافران همیشه در بررسی دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل، به امکانات هتل‌هایی که تخت‌های راحت ارائه می‌دهند، توجه ویژه‌ای دارند. بنابراین کیفیت تخت و تشک یک جنبه مهم است. هم یک تأثیر عالی ایجاد می‌کند و هم راحتی لازم را ارائه می‌دهد. کیفیت را همیشه در نظر داشته باشید. استفاده از الیاف مصنوعی انتخاب خوبی است و از پارچه‌های طبیعی مانند پنبه، کتان هم استفاده کنید.

تمیزی و درخشندگی روی طراحی داخلی اتاق هتل تأثیر می‌گذارد

اگر مهمان شما متوجه عدم دقت در نظافت اتاق هتل شود، ظرافت در طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق در رتبه دوم برایش قرار می‌گیرد. مسلماً هیچ‌کس دوست ندارد در اتاق‌های پر از گردوغبار بخوابد! بنابراین، تمیز کردن کامل اتاق با ابزارهای حرفه‌ای را در اولویت رسیدگی روزانه باید قرار بدهید.

رنگ به انواع اتاق‌های هتل روح می‌بخشد!

رنگ بر فضای اتاق و احساساتی که مهمانان شما در زمان اقامت در هتل تجربه خواهند کرد، تأثیر می‌گذارد. دکور اسیون اتاق‌های هتل را نمی‌توان به انتخاب تصادفی مبلمان و وسایل جانبی خلاصه کرد، به‌عنوان صاحب هتل باید سبکی را در ذهن داشته باشید و با لوازم جانبی مناسب، که چندان هم فضای اتاق را شلوغ و درگیر نکند، آن را پیاده‌سازی کنید.

طرح‌های پارچه پرده‌ای هتلی، روتختی‌ها، روکش صندلی‌ها، مبل‌ و صندلی‌ها و غیره، همه این آیتم‌ها حسی را ایجاد می‌کنند که مهمانان شما برای مدت طولانی به یاد خواهند آورد. برای مثال، اگر تابلوهای نقاشی‌ کهنه و رنگ و رو رفته‌ای روی دیوارهای هتل آویزان هستند، لازم است، برای زنده کردن روح دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل، آن‌ها را با تابلوهای مدرن یا آبرنگ جایگزین کنید طوری که با رنگ و یا کاغذ دیواری هتلی به‌کاربرده شده روی دیوارها مطابقت داشته باشند.

طراحی داخلی اتاق هتل به لطف فناوری‌های مدرن

عنصری که اغلب موردتوجه قرار نمی‌گیرد، اما نقش کلیدی ارزشمندی را ایفا می‌کند، فناوری استفاده‌شده در دکوراسیون داخلی است. درست است که مسافران در تعطیلات سعی می‌کنند کمتر از فنّاوری استفاده کنند تا تجربه دوست‌داشتنی‌تری از دنیای واقعی داشته باشند، ولی باید خود را برای ارائه هرچه بهتر مجموعه‌ای از امکانات رفاهی تمام‌عیار آماده کنید. امروزه هیچ هتلی بدون اتصال وای فای وجود ندارد و اگر می‌خواهید همگام با زمان باشید، یک تلویزیون هوشمند را حتماً برای سالن نشیمن اتاق در نظر بگیرید.

در مورد دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل هم، همان‌طور که در ابتدا گفتیم، مسافران دوست دارند احساس کنند در خانه هستند و خب همیشه به دنبال آن دسته از امکانات رفاهی هستند که اکنون در اتاق خوابشان جای ثابت دارد. همه افراد حداقل یک گوشی هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ دارند. چیدمان سوکت ها و سهولت اتصال دستگاه‌های الکترونیکی نزدیک تخت خواب یا کاناپه واقعاً ضروری است.!

معرفی انواع دکوراسیون داخلی اتاق هتل

عموم طراحان داخلی پیشنهاد می‌دهند که یکی از سبک‌های دکوراسیون زیر برای طراحی داخلی اتاق هتل اجرا شود:

سبک دکوراسیون کلاسیک

اگر گرداننده یک هتل برای نمایش مفاهیم ارزشمند سنتی هستید، این سبک دکوراسیون به لطف هنرنمایی عناصری مانند چوب، طرح داماسک و گل و برگ، نقوش منظم و البته مبلمان مجلل و باشکوه، حسی آمیخته با احترام به تاریخ و احساس ارزشمندی را در مهمانان ایجاد می‌کند.

سبک دکوراسیون مدرن

هتل‌هایی با ساختار مدرن و فناوری‌های به‌روز قطعاً برای اجرای دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل از نوع مدرن مناسب هستند. در همه بخش‌های این سبک استفاده از خطوط ساده، رنگ‌های جاری و زنده و مصالح ساختمانی متنوع ازجمله شیشه و فلز به‌راحتی دیده می‌شود. سبک و نوع مبلمان در راستای القای مدرنیسم است و هم‌زمان برای راحتی و شیک بودن هم حرف‌هایی دارد!

سبک دکوراسیون رترو

طرفداران حس نوستالژیک و زنده کردن خاطرات قدیمی، سبک رترو را انتخاب می‌کنند. اجرای الگوهای رنگارنگ در مبلمان، پرده‌ها و حتی کاغذ دیواری، استفاده از ابزار چشمگیر و گویا به بیدار شدن این حس در مهمانان کمک می‌کند.

در یک‌کلام! انتخاب سبک دکوراسیون منحصربه‌فرد برای هر هتل، بستگی به طرز فکر و سلیقه مدیر و طراح هتل، نیاز مهمانان همیشگی در آن منطقه و تأثیر آن بر درآمدزایی آن دارد. هر سبک دکوراسیون داخلی هتل، تجربه متفاوتی را به مهمانان ارائه می‌دهد و باید با مفهوم کلی هتل همخوانی داشته باشد تا تجربه اقامتی یکتا و خاطره‌انگیز را برای مهمانان به ارمغان بیاورد.

پرطرفدارترین سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل در ایران

شاید برای شما دانستن سلیقه رقبا یک قدم جهشی برای ارتقای طراحی داخلی اتاق هتل باشد! باید عرض کنیم که دو سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک (عموماً سبک سنتی معماری ایرانی و سبک معماری باروک و مجلل اروپایی) ازجمله سبک‌های پرطرفدار و همیشگی دکوراسیون اتاق در هتل‌های ایران است.

ایده‌های نوآورانه برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل

برای اینکه یک اتاق با زیبایی‌ها و کاربری تمام‌عیار داشته باشید، می‌توانید چند ایده زیر را هم در خاطر نگه دارید:

  • میز شناور معجزه می‌کند– اگر متراژ اتاق‌ها کم است می‌توانید از میزهایی که فقط در صورت نیاز باز می‌شوند و فضای کافی برای قرار دادن لوازم دارند، استفاده کنید.
  • تختخواب معلق– با راه‌اندازی این آیتم و نورپردازی زیر آن می‌توانید مطمئن باشید که مهمان شما به این سادگی از اتاق دل نخواهد کند!
  • نقاشی‌های دیواری بالای تخت خواب- این ترفند به‌خوبی جواب داده است و مهمانان را پیش از خواب شبانه حسابی سرگرم می‌کند. توصیه می‌کنیم هنر بیشتری در اجرای نقاشی‌های دیواری خرج کنید.
  • ارتفاع تخت را بیشتر کنید– این کار حس منحصربه‌فردی در مهمانان ایجاد می‌کند و هم‌زمان در کنار حس تازگی همچنان از آرامش وعده داده‌شده در تخت خواب لذت می‌برند.

تور مجازی پروژه‌های انجام‌شده در آسام

شرکت هنر و تجارت آسام مفتخر است با در دست گرفتن تعدادی از پروژه‌های داخلی، گام مؤثری در ارتقای نگاه حرفه‌ای و زیبا شناسانه به طراحی داخلی اتاق هتل بردارد. در هریک از پروژه‌های زیر، مجموعه آسام به اجرا و نصب پارچه‌های پرده‌ای اقدام کرده است:

  • اجرای پارچه پرده لاکچری هتلی برای هتل مشهد
  • اجرای پروژه نصب پارچه پرده هتلی کوثر اصفهان
  • اجرا و نصب پارچه پرده مناسب هتل برای هتل میزبان بابلسر
  • اجرای پارچه پرده‌ای برای تالار زمرد و لابی هتل همای تهران
  • اجرای پارچه پرده لوکس مناسب هتل برای هتل استقلال ( سوئیت‌های طبقات ۱۳، ۱۴ و ۱۵ و همچنین تالار دریای نور)
  • همچنین پروژه جولیا پارک واقع در خیابان ۲۲ ولنجک

سخن پایانی

دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل و تجهیز انواع اتاق‌ها به‌هیچ‌وجه پیش‌پاافتاده نیست. هر اتاق و همچنین سبکی که می‌خواهید برای هتل خود در نظر بگیرید، متفاوت است. یک محیط تمیز، یک تخت راحت، رایحه‌های مناسب، شما هستید که فضای مناسب را برای مهمانان خود ایجاد می‌کنید.
ممکن است بخواهید اثری مدرن و امروزی بدهید یا اتاق‌های کلاسیک راه‌اندازی کنید. و بسیار مهم است که برای طراحی داخلی اتاق هتل چگونه عمل می‌کنید. همان‌طور که گفتیم دکور و چیدمان یک هتل، کاری نیست که به شکل تصادفی انجام شود. شما به کسی نیاز دارید که بتواند در مورد مبلمان اتاق‌های یک نفره و دونفره، چه اتاق‌های کاری یا سوئیت، به شما مشاوره دهد.

هر سبکی که می‌خواهید به مهمانان خود ارائه دهید، از صنعتی گرفته تا شیک، از وینتج گرفته تا روستایی کاملاً متوجه خواسته‌های شما باشد تا بتواند به‌درستی به شما بگوید از چه مسیری می‌توانید هتل ایده‌آل خود را داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات