ایده‌های تزئینی دکوراسیون محل کار برای شروع شنبه‌ای با لبخند!

ایده‌های تزئینی دکوراسیون محل کار

فهرست مطالب

ازآنجایی‌که دستکم یک‌سوم از روز خود را در محل کار می‌گذرانیم، داشتن فضایی آرام و مجهز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها به شمار می‌رود که انتخاب یکی از انواع دکوراسیون دفتر کار به همین دلیل است. اما چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ در مقاله امروز مجموعه هنر و تجارت آسام قصد داریم از ترفندهای ساده و کاربردی بیشتری برای طراحی دکوراسیون دفتر کار مدرن و شیک بنویسیم. بنابراین اگر تصمیم دارید برای سال جدید، طراحی دفتر کار چشمگیر و منحصربه‌فردی را در نظر بگیرید، این مقاله مخصوص شماست!

شروع روز کاری با چند ایده تزئینی برای دکوراسیون محل کار

وقتی صحبت از فضای رسمی و نسبتاً جدی اتاق کار می‌شود، اغلب به این فکر می‌کنند که اجرای آیتم‌های تزئینی ممکن است باعث حواس‌پرتی یا شلوغ شدن بیش‌ازاندازه محیط شود. این نتیجه‌گیری تاحدی درست است. از طرفی شما می‌توانید با رعایت چند نکته ظریف هم مراقب فضای کاری خود باشید و هم به لطف تزئینات، یک طراحی لاکچری یا حتی ساده انجام دهید.

انتخاب آثار هنری

آثار هنری و نقل‌قول‌های انگیزشی که با دقت انتخاب شده‌اند، دیوارها را زینت می‌بخشند، خلاقیت را پرورش می‌دهند و فضای مثبتی را ایجاد می‌کنند. فراموش نکنید که ایجاد یک دکوراسیون دفتر کار الهام‌بخش در محل کار، حول محور ادغام زیبایی‌شناسی با بهره‌وری می‌چرخد. شما می‌توانید با نصب تابلوهای ساده و نه‌چندان بزرگ در بخش مشخصی از دیوار یا میز کارتان، در زمان استراحت، از خواندن و دیدن آن‌ها لذت ببرید و برای ادامه کار، انگیزه بیشتری داشته باشید.

نکته: انتخاب تصاویر شخصی یا عکس‌های خانوادگی در اتاق کار گزینه خوبی نیست. در نظر داشته باشید که فضای حرفه‌ای زندگی کاری شما نباید مانند حریم خصوصی‌تان در خانه باشد. حتی اگر این فضای کاری، بخشی از خانه باشد!

گلدان و گل‌های زندگی‌بخش

دکوراسیون دفتر کار با تزئینات طبیعی و گیاهی

اگر طرفدار دکوراسیون دفتر کار با تزئینات طبیعی و گیاهی هستید، انتخاب چند گلدان کوچک یا یک گلدان بزرگ واقعاً حال و هوای دفتر کارتان را ازاین‌رو به آن رو می‌کند! البته توصیه می‌کنیم خیلی روی دکوراسیون محل کار با گلدان و گل‌ها مانور ندهید و اتمسفر فضا را دستخوش تغییرات غیرعادی، شبیه به گلخانه یا پاسیو، نکنید.

وسایل دکوری خاص

خوشبختانه امروزه طراحی دفتر کار مدرن و شیک کار چندان سختی نیست و شما می‌توانید با کمی جست‌وجو در اینترنت یا اینستاگرام، به‌راحتی اقلام تزئینی خاص را برای دفتر کارتان انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که شما قرار است برای چیدمان محل کارتان دست‌به‌کار شوید. بنابراین به سراغ اقلام دکوری خاصی بروید که خللی در هارمونی و دکوراسیون اتاق کار شما نداشته باشد.

◄◄ مهم: انتخاب مجسمه‌ها یا هر وسیله تزئینی بزرگ دیگر ایده خوبی نیست. بهترین کار انتخاب تعداد محدودی اقلام تزئینی است تا به القای حس ورود به اتاق کار کمک کند.

یک چیز مسلم است که حتی یک تغییر کوچک باعث می‌شود ساعت‌هایی که پشت میز سپری می‌کنیم لذت‌بخش‌تر شوند.

۱۰ راه برای افزایش رفاه و عملکرد در فضای کار

کمتر فرد حرفه‌ای را می‌توانید سراغ داشته باشید که در مورد اتاق کار خود حساسیت و ظرافت لازم را به خرج ندهد. اجازه بدهید در ادامه به ترفندهایی در اجرای دکوراسیون دفتر کار بپردازیم که بیش از هرزمان دیگری، برای ساعات کاری به آن‌ها نیاز دارید!

۱. نورپردازی، قلب تپنده دکوراسیون محل کار

از اهمیت عنصر نور در طراحی دفتر کار مدرن و شیک غافل نمانید. درصورتی‌که برای اجرای نورپردازی متناسب فضای کاری‌تان ایده مناسبی ندارید، حتماً با اهالی فن و طراحان داخلی مشورت کنید.

  • برای شروع استفاده از چراغ‌های LED را به‌عنوان جایگزین مناسب و کم‌مصرف چراغ‌های فلورسنت پیشنهاد می‌دهیم. البته این نوع چراغ‌ها گران‌تر هستند ولی در بلندمدت شاهد تغییراتی در قبض برق محل کارتان خواهید شد!
  • بنا بر آمار به‌دست‌آمده، آن دسته از کارمندانی که در ساعات کاری در معرض نور طبیعی هستند، تا ۸۴% کمتر دچار خستگی چشم، سردرد و تاری دید می‌شوند.
  • با توجه به پژوهش‌های انجام‌شده در آکادمی پزشکی خواب آمریکا، نور طبیعی به تنظیم هورمون‌ها کمک می‌کند، روی ریتم شبانه‌روزی بدن فرد تأثیر مثبت می‌گذارد و درنهایت خواب شبانه راحتی را به آن‌ها هدیه می‌دهد.

۲. عکس‌ها را جدی بگیرید!

بسیاری از اوقات به دلیل ساعات کاری طولانی یا فشار کاری، ساعت‌ها عزیزانمان را نمی‌بینیم. درست است که امروزه با پیشرفت فنّاوری، می‌توانیم هر زمانی که دل‌تنگ عزیزانمان شدیم با آن‌ها تماس تصویری بگیریم یا عکس و ویدیوی آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام ببینیم، اما ایده‌ی قرار دادن عکس‌های عزیزان خود روی میز کار، خالی از لطف نیست و به این شکل خواهید دید که وقت شما در دفتر بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود. بااین‌حال یادتان باشد که عکس‌ها را با دقت انتخاب کنید. مثلاً یک سلفی گرفته‌شده در یکی از مهمانی‌ها، حس خاطره‌انگیزی در ساعات کار به شما می‌دهد و تأثیر آن در دکوراسیون دفتر کار، قوی و عمیق است.

۳. صندلی‌های ارگونومیک

ضرورت استفاده از صندلی‌های ارگونومیک

هر نوع کاری، چه ذهنی و چه فیزیکی، برای سلامتی ما عوامل خطری به همراه دارد. علیرغم آگاهی‌رسانی‌های روزافزون، بسیاری از کارفرمایان هنوز نیاز به صندلی‌های ارگونومیک را برای کارمندان ضروری نمی‌دانند. صرف ۸ ساعت از روز در وضعیت نشسته اغلب منجر به کمردرد می‌شود و سلامت کارمندان را به خطر می‌اندازد. برای جلوگیری از این امر و بهینه‌سازی محل کار خود، اگر صندلی ارگونومیک ندارید می‌توانید حداقل از یک زیر پایی (مخصوصاً برای افراد کوتاه‌قد) یا یک بالشتک صندلی ارتوپدی برای پشت کمر استفاده کنید.

۴. مهمانی طبیعت در اتاق کار

مدتی است که در رسانه‌های اجتماعی به اهمیت ترکیبات گیاهانی که ظاهری دل‌انگیز به خانه می‌بخشند، پرداخته می‌شود. گیاهان طبیعی نه‌تنها به دلیل ارزش زیبایی‌شناختی بلکه به دلیل خواص مفیدی که دارند، به افزایش ارزش فضای کارتان کمک شایانی می‌کنند؛ به‌عنوان‌مثال می‌توان به محبوبیت روزافزون گیاهانی مثل برگ‌انجیری یا سانسوریا برای دفاتر کاری اشاره کرد که بسیار تأثیرگذار هستند، زیرا نیازی به آبیاری مکرر ندارند.

۵. خداحافظی با دیوارهای سفید!

متأسفانه دیوارهای سفید یکی از اجزای ثابت دکوراسیون دفتر کار هستند. دلیل چنین تکراری در دکوراسیون محل کار، کمبود بودجه برای زیباسازی فضاست یا اینکه اغلب تأثیر محیط کار بر عملکرد تجاری کارمندان را درک نمی‌کنند! درنتیجه، رنگی به‌سادگی سفید در فضاهای کاری حاکم است که ما را به یاد بیمارستان‌ها یا هر فضای داخلی با ظاهری ناخوشایند دیگری می‌اندازد. یک راه‌حل خوب این است که تزئیناتی برای دیوار انتخاب کنید که بسیار ارزان هستند، اما می‌توانند شخصیت هر کارمندی را برجسته کنند. این ایده تزئینی کوچک، خلاقیت کارکنان را نیز افزایش می‌دهد.

۶. انتخاب کاغذدیواری یا پارچه دیواری

برای خداحافظی باشکوه با دیوارهای سفید تکراری بهتر است به سراغ چند رول کاغذ دیواری یا خرید پارچه دیواری بروید! اجرای چنین ایده‌ای برای دکوراسیون محل کار به معنای واقعی کلمه، روح سرزندگی و تفاوت را بیدار می‌کند. برای شروع توصیه می‌کنیم با کارشناسان ما در مجموعه آسام مشورت کنید تا به‌تناسب ابعاد اتاق یا محل کارتان و همچنین شکل غالب دکوراسیون دفتر کار، بهترین و مناسب‌ترین دیوارپوش یا پارچه‌ای را پیشنهاد بدهند.

اجازه بدهید با یک نمونه، تصمیم‌گیری را برایتان ساده‌تر کنیم:

  • مثلاً در دفتر روزنامه‌نگاری، کاغذ دیواری قدیمی با جلد کتاب‌های کلاسیک یا کاغذ دیواری با حروف نوشتاری مدرن یا آنتیک و همچنین طرح‌ های کاغذ دیواری راه‌ راه‌ رنگارنگ، یا دیگر نقوش تخیلی، ظاهر خوبی خواهند داشت.
  • کارمندان در شرکت‌هایی که کسب‌وکار خلاقی دارند، مطمئناً از بازی رنگ‌ها که تخیل آن‌ها را به جرقه زدن وا‌می‌دارد قدردانی می‌کنند.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای محل کار، دقت و حساسیت بسیاری لازم دارد. علاوه بر انتخاب طرح و رنگ دلخواه، کیفیت کاغذ هم بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است به سراغ حرفه‌ای‌ها بروید. شما می‌توانید به‌سادگی با مراجعه به کالکشن‌های شرکت هنر و تجارت آسام، که تنوع زیادی در رنگ، جنس و طرح‌های کاغذ دیواری دارند، انتخاب مناسبی برای دفتر کار خود داشته باشید.

۷. استفاده از پوسترهای انگیزشی

اگر بخواهیم کارکنان را تشویق کنیم که کارآمد باشند، استفاده از پوسترهای انگیزشی در دفتر راه‌حلی نوآورانه و مطمئن برای دکوراسیون دفتر کار است. پوسترهای انگیزشی انرژی مثبت تراوش می‌کنند، پر از خوش‌بینی هستند، افراد را تشویق می‌کنند تا بهترین‌های خود را ارائه دهند و اغلب ارزش‌های مهم را به شکلی زیبا و سرگرم‌کننده منتقل می‌کنند. می‌توان از این پوسترها در قاب‌های شیک و مینیمالی استفاده کرد که جلوه‌ی زیبایی به دیوار می‌بخشد.

۸. کشوی میز با محتویات مرموز!

میزها اغلب کشوهایی دارند که معمولاً به خاطر وجود نداشتن حوصله یا نبود ایده بهتر، اسناد و کاغذهای قدیمی در آن‌ها انباشته می‌شود که شاید حتی باید از بین می‌رفتند یا بازیافت می‌شدند!

حتی اگر میز شما کشو ندارد، می‌توانید یک جعبه کاغذی ساده داشته باشید و از آن به‌عنوان فضایی برای نگهداری خوراکی‌ها، ابزار ضروری کوچک یا هر چیز مورداستفاده دیگر، کمک بگیرید. . به‌غیراز آن می‌توانید کشوی خود را مرتب کرده و آن را با لوازم‌تحریر فانتزی و جذاب، مثل استیک یادداشت‌های رنگی، انواع روان‌نویس‌ها، هایلایترها و غیره پر کنید!

۹. پارتیشن‌بندی

طراحی داخلی محل کار با پارتیشن‌بندی

امروزه شرکت‌های بسیاری را می‌توانید ببینید که از ایده پارتیشن‌بندی در چیدمان اداری خود استفاده می‌کنند. این روش مؤثر برای سازمان‌دهی فضای کار به بهبود حریم خصوصی کارمندان و افزایش تمرکز و بازدهی آن‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید با کمک این ایده، نظم بیشتری به چیدمان مبل و صندلی محل کارتان ببخشید.

۱۰. انتخاب نقطه کانونی

آخرین ایده برای دکوراسیون دفتر کار انتخاب نقطه کانونی است. با این ترفند از توجه به سایر دیوارهای دفتر جلوگیری می‌کنید. درنتیجه فضای کافی برای اجرای ایده‌های هنری و نوآورانه روی دیوار اصلی خواهید داشت و بدین ترتیب توجه هر تازه‌واردی را در بدو ورود جلب خواهید کرد.

۴ سبک پرطرفدار دکوراسیون دفتر کار کدام‌اند؟

توجه داشته باشید، اجرای آیتم‌های طراحی دفتر کار زمانی تأثیرگذار خواهند بود که ابتدا آشنایی کافی با سبک دکوراسیون دفتر کار خود داشته باشید. در ادامه به معرفی ۴ سبک جذاب و پرطرفدار می‌پردازیم:

  1. سبک کلاسیک– اجرای چیدمان با عناصر مجلل مانند پرده‌های لوکس، مبلمان اشرافی و تزئینات چشمگیر. یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی دفتر کار.
  2. سبک مدرن– در مقایسه با سبک کلاسیک، انعطاف و تنوع بیشتری دارد و بیشتر ایده‌های دکوراسیون دفتر کار لاکچری را دربر می‌گیرد.
  3. سبک مینیمالیسم– اجرای دکوراسیون با کمترین اکسسوری و آیتم به‌منظور حفظ تمرکز و آرامش کارمندان. یکی از به‌روزترین سبک‌های طراحی دفتر کار مدرن و شیک.
  4. سبک اسلامی– اجرای عناصر معماری اسلامی که امروزه به یکی از ترندهای طراحی داخلی در سراسر جهان تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات