دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن

فهرست مطالب

طراحی داخلی هنر ایجاد فضاهای جذاب و کاربردی در داخل ساختمان است. این شامل چیدمان مبلمان، انتخاب رنگ ها و افزودن تزئینات برای راحت و بصری اتاق ها است. در طول تاریخ، سبک‌ها و گرایش‌های مختلفی در طراحی داخلی پدیدار شده‌اند که نشان‌دهنده ترجیحات و ارزش‌های هر دوره است. از تمدن های باستانی تا دوران مدرن، طراحی داخلی نقش مهمی در شکل دادن به شیوه زندگی و تعامل ما با محیط اطرافمان داشته است.

دکوراسیون داخلی مدرن به سبکی از طراحی می گویند که اوایل قرن بیستم ظهور کرده و هنوزهم الهام بخش خیلی از طراحان داخلی معاصر است.
طراحی مدرن با پالت رنگی تک رنگ، خطوط تمیز، طراحی مینیمالیستیک، مواد طبیعی و نور طبیعی مشخص می شود که این دقیقا به یک جنبش زیبایی شناسی تاریخی اشاره دارد که بین اوایل تا اواسط قرن بیستم رخ داد. البته باید دقت داشته باشید که مفهوم “طراحی مدرن” با اصطلاح “طراحی معاصر” اشتباه گرفته نشود یا به جای یکدیگر استفاده نشوند.

طراحی داخلی ترکیبی هنرمندانه از زیبایی شناسی و عملکرد است که بوم خالی یک فضای نشیمن را به طور هماهنگ به سمفونی جذابی از رنگ ها، بافت ها و مبلمان تبدیل می کند. این رشته خلاقانه فراتر از دکوراسیون صرف است، زیرا شخصیت و سبک زندگی مشتری را با برنامه ریزی دقیق فضایی، ملاحظات نورپردازی و قرارگیری استراتژیک عناصر به هم می پیوندد. یک تلاش موفق در طراحی داخلی نه تنها جذابیت بصری اتاق را افزایش می دهد، بلکه محیطی را ایجاد می کند که راحتی را پرورش می دهد و حس متمایز فردیت را منعکس می کند و در نهایت روایتی را ایجاد می کند که در دیوارهای فضا طنین انداز می شود.

در واقع طراحی مدرن به سبک زیبایی شناختی یک لحظه خاص تاریخی اشاره دارد، در حالی که طراحی معاصر به سبک های همیشه در حال تحول زمان فعلی اشاره دارد. سبک معاصر فلسفه خاصی از طراحی را در بر نمی گیرد، بلکه اصطلاحی است که برای توصیف گرایش های طراحی داخلی امروزی به کار می رود، که لزوماً ریشه در هیچ سبک طراحی خاصی ندارند ولی طراحی مدرن کاملا یک سبک متمایز است.

عنصر تعریف کننده طراحی مدرن

  • خطوط تمیز

خانه های مدرن با خطوط تمیز و مستقیم و با کمترین تزئینات ساخته شده اند..[/fusion_text][fusion_text rule_style=”default” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” fusion_font_variant_text_font=”400″ fusion_font_family_text_font=”DanaVf” font_size=”15px” text_color=”#000000″ content_alignment=”justify” margin_bottom=”0″ margin_top=”0″ columns=”1″]

  • دکوراسیون منزل به سبک مینیمال

فضاهای مدرن اصلا شلوغ نیستند و خالی از عناصر غیر ضروری هستند. همچنین دکوراسیون مدرن، مطابق با مد و ترند هر فصل و سال پیش میرود.

  • رنگ‌های خنثی

در سبک مدرن و مینیمال از رنگ‌های روشن خیلی استفاده نمیشود بیشتراز پالت های تک رنگ و در طیف رنگی خنثی مثل رنگ های سفید، بژ، خاکستری، سیاه و پاستلی استفاده میشود.

  • پلن باز

در طراحی مدرن از میز، مبلمان و غیره به جای دیوار برای تمایز بین فضاهای یک خانه استفاده میشود. به عنوان مثال، یک جزیره آشپزخانه می تواند آشپزخانه را از اتاق ناهارخوری جدا کند، و یک مبل سکشنال می تواند فضای یک اتاق نشیمن باز را نشان دهد.

  • مبلمان بلند

مبلمان که روی زمین قرار گرفته اند، حتی اگر از مواد طبیعی مانند چوب یا فلز رنگ نشده ساخته شده باشند، می توانند ظاهری مدرن به خانه شما ببخشند. روکش‌های چرم و روکش‌های چوبی (مانند آن‌هایی که برای ایجاد صندلی کلاسیک مدرن در اواسط قرن ۲۰ استفاده می‌ شدند)، شیشه، کروم و استیل نیز روکش‌های محبوب مبلمان مدرن هستند.

آماده‌اید فضای خود را شیک و به ‌روزرسانی کنید؟

مهم ترین موضوع برای دکوراسیون داخلی خانه این است که به همه چیز آن، از تئوری رنگ گرفته تا ترکیب الگو، تسلط کامل داشته باشید. از خرید مبلمان گرفته تا طراحی نور و روشنایی و حتی انتخاب جدیدترین گلدان گلخانه ی خود! اما راه سریع تر اعتماد به مشاوره ی متخصصانی است که با مهارت هایی که به دست آورده اند مطمئناً خانه و آپارتمان شما را بیشتر شبیه خانه می کنند!
شما میتوانید همین حالا با مشاوران متخصص ما در آسام برای آوردن زیبایی فضای مدرن به خانه­ تان در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات