نصب کاغذ دیواری با الیاف طبیعی در خانه!

نصب کاغذ دیواری با الیاف طبیعی در خانه!

فهرست مطالب

طرفداران و دوستداران محیط‌زیست که به دنبال کاغذ دیواری مناسب هستند، پس از مشورت با یک طراح داخلی باتجربه، متوجه می‌شوند که از بین انواع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری الیاف طبیعی بهترین گزینه در راستای تکمیل دکوراسیون داخلی و همسو با دغدغه‌های زیست‌محیطی آن‌هاست. این محصول تزئینی جذاب، به‌سرعت جایگاه خود را در دکوراسیون داخلی پررنگ کرده است. شرکت هنر و تجارت آسام با درک چنین محبوبیت مدرنی تصمیم به معرفی یکی دیگر از محصولات گنجینه اقلام زینتی خود گرفته است. در مقاله امروز قصد داریم شما را با این دیوارپوش باکیفیت و منحصربه‌فرد بیشتر آشنا کنیم. همچنین به جزئیاتی شامل مزایا و معایب کاغذ دیواری با الیاف طبیعی می‌پردازیم.

کاغذ دیواری الیاف طبیعی چیست؟

کاغذ دیواری الیاف گیاهی، نوعی دیوارپوش بسیار شیک، لوکس، پیچیده و ماندگار است. پارچه‌ دیواری گیاهی که سابقاً در دهه ۱۹۷۰به‌عنوان یکی از اقلام دکوراسیون داخلی شناخته می‌شد، امروزه دوباره به محبوبیت رسیده است.

این پوشش که از مواد طبیعی و توسط صنعتگران ماهر به‌صورت دستی ساخته شده است، به‌عنوان پوشش دیوار، مناسب و از طرفی، سازگار با محیط‌زیست است. در تولید کاغذدیواری با الیاف طبیعی از الیاف فیبری سلولزی در لایه زیرین آن استفاده می‌شود. همچنین برای مقاومت و دوام بیشتر به آن اکرلیک اضافه می‌کنند. مسئله جالب‌توجه این است که فنلاند ازجمله کشورهایی است که دارای جنگل‌های بسیاری بوده و جنس چوب آن بسیار مرغوب است. به همین جهت از چوب فنلاندی در ساختار کاغذ دیواری با الیاف طبیعی استفاده می‌شود.

الیاف طبیعی با دست (اغلب بر روی ماشین بافندگی)، با استفاده از نخ‌های پنبه‌ای نازک، که با دقت به پشت یک کاغذ برنجی نازک چسبیده‌، به هم بافته می‌شوند. این فرآیند بدون شک به کاغذ دیواری گیاهی زیبایی خاصی می‌بخشد.

آشنایی با مزایای کاغذ دیواری الیاف گیاهی

مزایای کاغذ دیواری الیاف گیاهی

هر محصولی به لطف ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی که دارد در نگاه مشتری برجسته می‌شود. در ادامه به مزایای انتخاب این نوع دیوارپوش می‌پردازیم:

کاغذ دیواری گیاهی یک محصول باکیفیت است

کاغذ دیواری با الیاف گیاهی را به‌عنوان یکی از اقلام تزئینی لوکس در دکوراسیون داخلی می‌شناسند. درعین‌حال یک زیبایی طبیعی به فضای داخلی می‌بخشد. به همین دلیل اگر می‌خواهید به استقبال یک زیبایی اشرافی بروید و درعین‌حال احترام خود را به محیط‌زیست نشان بدهید، انتخاب این نوع کاغذ دیواری بسیار هوشمندانه است.

کاغذ دیواری گیاهی ساختار مشخصی ندارد

هر رول کاغذ دیواری گیاهی با توجه به الگوی بافتی که دارد، متفاوت است. الیاف ازنظر اندازه و سایه بین رول‌ها متفاوت هستند (حتی زمانی که از یک دسته‌بندی، در همان رنگ و طرح خریداری شده باشند). این ناهماهنگی‌ها نقص در محصول نیست، بلکه تابعی از فرآیند تولید دستی و مواد طبیعی استفاده شده در آن است. ناهماهنگی در بافت و رنگ به این معنی است که می‌توان بین هر نوار کاغذ دیواری تمایز قائل شد و درزهای بین نوارهای نصب‌شده روی دیوار نیز به‌طور ظریفی قابل‌مشاهده خواهد بود.

اگر طرفدار هارمونی سنتی هستید و یکنواختی دقیق را ترجیح می‌دهید، کاغذ دیواری الیاف با توجه به ویژگی‌های ظاهری که دارد ممکن است نظر شما را جلب نکند. بنابراین توصیه می‌کنیم انواع کاغذ دیواری سنتی را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری الیاف طبیعی راهنمای طبیعت است

اجرای کاغذ دیواری با الیاف طبیعی شما را مهمان طبیعت زنده می‌کند، کاغذ دیواری گیاهی بوی لطیف چمنزار را دارد که این رایحه طبیعی و خاکی با گذشت زمان ناپدید می‌شود و برای بسیاری، بخشی از جذابیت این نوع پوشش دیواری اصیل به شمار می‌رود.

اگرچه بوی طبیعت آمیخته به خاک این کاغذ دیواری بوی خیلی تندی ندارد، اما ممکن است برای همه خوشایند نباشد. با این اوصاف اگر با انتشار چنین رایحه‌ای در فضای خانه خود مشکل دارید، بهتر است به سراغ یکی از انواع کاغذ دیواری بروید.

معایب کاغذ دیواری الیاف گیاهی کدام‌اند؟

معایب کاغذ دیواری الیاف گیاهی

در کنار رایحه آغشته به بوی خاک در ساختار کاغذ دیواری، اجرای این نوع دیوارپوش معایب دیگری هم دارد. توصیه می‌کنیم پیش از نهایی کردن خریدتان حتماً این موارد را هم در نظر داشته باشید:

به‌راحتی پاره می‌شود و خراش پذیر است

کاغذ دیواری الیاف طبیعی بسیار ظریف است. این کاغذ دیواری به‌مراتب بیشتر از کاغذ دیواری سنتی درگیر خراش و پارگی می‌شود. جالب است بدانید که بافت و عطر چمنی این کاغذ دیواری، آن را به یک صفحه بسیار جذاب برای گربه‌ها تبدیل کرده است تا در زمان بازیگوشی به سطح آن ناخن بکشند! به همین دلیل، قبل از نصب کاغذ دیواری با الیاف طبیعی در نقاط حساس و آسیب‌پذیر ساختمان مانند راهرو یا ورودی (جایی که ممکن است رهگذران یا اثاثیه خانه به آن ضربه بزنند) یا در اتاقی که احتمال دارد کودکان یا حیوانات خانگی به آن آسیب وارد کنند، این مورد را در نظر بگیرید.

نکته: بنا بر توصیه اهالی فن، بهترین کار انتخاب یک دیوار (دیوار شاخص) به‌عنوان نقطه کانونی است. با این کار مطمئن می‌شوید که مراقبت‌های لازم را برای حفظ سلامت کاغذ دیواری رعایت می‌کنید و کمتر در معرض عوامل آسیب‌رسان قرار می‌گیرد.

دیوارپوش الیاف طبیعی لک پذیری سریع دارد

کاغذ دیواری الیاف طبیعی قدرت جذب بسیار بالایی دارد و به همین دلیل به‌شدت لک‎پذیر است. لک بیشتر مواد و مایعات ( ازجمله آب) روی آن باقی می‌ماند. درنتیجه تمیز کردن آن در مقایسه با دیوارپوش‌های سنتی که معمولاً می‌توان آن‌ها را با یک پارچه مرطوب پاک کرد، سخت‌تر است. بنابراین پیش از آنکه تصمیم بگیرید آیا کاغذ دیواری الیاف گیاهی مناسب فضای شماست یا خیر، حتماً با کارشناسان ما در آسام تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

◄◄ در نظر داشته باشید:

  • نصب کاغذ دیواری الیاف طبیعی برای خانواده‌هایی که دارای کودکان بازیگوش و علاقه‌مند به نقاشی روی دیوار هستند، به‌هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود!
  • اگر مایل به استفاده از کاغذ دیواری با الیاف طبیعی در آشپزخانه یا حمام هستید، چندین اقدام پیشگیرانه وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. مثل قرار دادن کاغذ دیواری در دوسوم بالایی دیوار (به‌طوری‌که از پاشیده شدن آب جلوگیری کند و درواقع آب به آن نرسد) و نصب یک هواکش قدرتمند برای به حداقل رساندن رطوبت و جلوگیری از نشستن بیش‌ازحد بخار روی کاغذ دیواری. همچنین باید مراقب باشید که کاغذ دیواری با وسایل لوله‌کشی تماس نداشته باشد.

کاغذ دیواری گیاهی بوها را جذب می‌کند

کاغذ دیواری یک ماده طبیعی پر از منفذ است، بنابراین علاوه بر مایعات، انواع بو را جذب می‌کند و در خود نگه می‌دارد. زمانی که تصمیم به نصب کاغذ دیواری گیاهی را در فضای خود کنید، کمی سبک زندگی خود را در نظر بگیرید. بوی سیگار و قلیان و بوی تند مواد غذایی مانند ماهی، چربی‌های پخت‌وپز، ادویه‌ها، ترشی‌ها و غذاهای سرخ‌شده در منافذ کاغذ دیواری الیاف باقی می‌ماند. از این نظر، کاغذ دیواری گیاهی را می‌توان به داشتن پرده‌های پارچه‌ای تشبیه کرد که نمی‌توان آن‌ها را به‌طور دوره‌ای بیرون آورد و تمیز کرد.

کاغذ دیواری گیاهی حساسیت آور است

همان‌طور که اشاره کردیم، کاغذ دیواری الیاف گیاهی از مواد طبیعی ازجمله پیکان، نی، علف دریایی و بامبو ساخته می‌شود. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان از آلرژی رنج می‌برید، می‌توانید به جای خرید کاغذ دیواری الیاف طبیعی، یکی از انواع کاغذ دیواری با الیاف مصنوعی را از آلبوم آسام سفارش بدهید.

 نسبت به نور طبیعی واکنش نشان می‌دهد

کاغذ دیواری گیاهی به‌عنوان یک ماده طبیعی و خام (تصفیه نشده) در مقایسه با پوشش‌های سنتی، به نور خورشید حساس‌تر است. این امر به‌ویژه در مورد کاغذ دیواری‌های گیاهی با رنگ‌های تیره‌تر بیشتر خود را نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، رنگ کاغذ دیواری با گذر زمان کم‌رنگ، محو و سفید می‌شود.

با این اوصاف، این نوع کاغذ دیواری را برای اتاقی در نظر بگیرید که نور طبیعی کمتری دریافت می‌کند یا بیشتر ساعات روز پرده‌های اتاق بسته هستند. از طرف دیگر، ممکن است ترجیح دهید عمر کاغذ دیواری گیاهی خود را با هزینه کردن روش‌های اضافی افزایش دهید؛ مانند نصب یک فیلتر شفاف اشعه ماوراءبنفش روی شیشه پنجره.

کاغذ دیواری الیاف گیاهی نیاز به نصب حرفه‌ای دارد

نصب کاغذ دیواری گیاهی طبیعی می‌تواند فرآیندی پیچیده، پرهزینه و زمان‌بر باشد که به متخصص و ابزار تخصصی نیاز دارد. ما توصیه می‌کنیم یک نصاب کاغذ دیواری حرفه‌ای را استخدام کنید که تجربه اجرای این نوع خاص از پوشش دیواری را داشته باشد.

همچنین باید در مورد رنگ‌آمیزی آستر زیرین دقت کنید که دقیقاً همرنگِ کاغذ دیواری گیاهی انتخابی شما باشد. به این دلیل که پارچه گیاهی بسته به میزان رطوبت در فضای داخلی شما منبسط و منقبض می‌شود. با رنگ‌آمیزی آستر، خطر نشان دادن کاغذ آستر سفید از طریق درزها به حداقل می‌رسد.

این واقعیت که پارچه گیاهی هنگام خیس شدن منبسط می‌شود، نصب آن را نسبت به کاغذ دیواری سنتی با الیاف مصنوعی سخت‌تر می‌کند. متخصصان باتجربه که با پارچه‌های گیاهی آشنایی دارند، ممکن است ترجیح دهند پشت ورق‌ها را به‌آرامی با آب خیس کنند تا از قبل منبسط و از تشکیل حباب‌های هوا روی دیوار جلوگیری شود. بخش‌های بزرگی از کاغذ ممکن است به صاف کردن و تنظیم مجدد نیاز داشته باشد که این وضعیت مشکل‌ساز می‌شود، چون پارچه‌های گیاهی بیش از انواع دیگر کاغذ دیواری مستعد پاره شدن هستند.

و در پایان حتماً باید کاغذ دیواری الیاف طبیعی را با چسب مناسب بچسبانید. با توجه به شکننده بودن و لک‌پذیری بالای این محصول، یک کارشناس نصب باتجربه و ماهر مانع تمامی مشکلات احتمالی در زمان نصب می‌شود.

کاغذ دیواری با الیاف طبیعی برای چه فضاهایی مناسب است؟

کاغذ دیواری با الیاف طبیعی برای چه فضاهایی مناسب است؟

با توجه به توضیحات بالاتر به خاطر بسپارید که این نوع کاغذ دیواری برای هر فضایی مناسب نیست. عموماً کاغذ دیواری الیاف طبیعی را برای اتاق‌ها و محیطی در نظر می‌گیرند که شرایط زیر را داشته باشد:

  • رفت‌وآمد کم
  • وجود مقدار بسیار کم نور طبیعی
  • عدم وجود حیوانات خانگی و کودکان بازیگوش
  • کمترین میزان رطوبت و عدم تماس دیوارها با آب
  • محیطی بدون حجم بالایی از بوی غذاها، ادویه‌ها و مواد بودار

با این اوصاف اجرای کاغذ دیواری الیاف طبیعی برای فضاهایی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام اصلاً مناسب نیست. این محصول به دلیل فراوانی منافذ و جذب سریع بو و رطوبت، به‌راحتی بی‌کیفیت می‌شود.

قیمت کاغذ دیواری الیاف طبیعی

طبیعی بودن مواد به‌کاربرده شده در کاغذ دیواری با الیاف طبیعی طبیعتاً تأثیر مستقیم در قیمت این نوع کاغذ دیواری می‌گذارد. درواقع، یک رول کاغذ دیواری پارچه‌ای معتبر در بریتانیا به‌طور متوسط بین ۱۰۰تا ۳۰۰ پوند قیمت دارد، بنابراین جای تعجب نیست که این نوع پوشش دیوار اغلب در خانه‌های مجلل و هتل‌های سطح بالا یافت می‌شود.

ازنظر فنی تعیین قیمت نهایی کاغذ دیواری الیاف طبیعی به فاکتورهایی چون نوع کاغذ دیواری گیاهی انتخاب شده، متراژ اتاق، تعداد رول، بودجه‌بندی و طول عمر کاغذ دیواری بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات