نکات دکوراسیون با کاغذ دیواری آشپزخانه

کاغذ دیواری آشپزخانه

فهرست مطالب

کاغذ دیواری آشپزخانه حس و حالی منحصربه‌فرد به قلب خانه می‌بخشد و فضای آشپزی را به پناهگاهی دلخواه و دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند. دیوارپوش کاغذی مخصوص آشپزخانه فراتر از زینت بخشیدن به دیوارها، شخصیت و گرما را به فضا القا و پس‌زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که طراحی کلی آشپزخانه را بر عهده دارد.
کاغذ دیواری‌های آشپزخانه با گزینه‌های قابلیت تمیز کردن آسان و مقاوم، تعادلی بین کاربردی بودن و جذابیت بصری ایجاد می‌کنند. با این اوصاف انتخاب یک کاغذ دیواری که با چنین فضایی همخوانی داشته باشد و در برابر عوامل آسیب‌زای متداول در آشپزخانه مقاومت نشان بدهد، به دانش، تجربه و کمک گرفتن از اهالی فن نیاز دارد. درغیراینصورت، دیوارپوشی را نصب می‌کنید که عملاً کاربردی برای یک فضای آغشته به عطر و ادویه، چربی و بو و رطوبت بالا ندارد و خیلی زود جیب شما را برای دومین بار، خالی می‌کند!

مزایا و معایب خرید کاغذ دیواری آشپزخانه

درهرصورت شما محصولی را انتخاب می‌کنید که مجموعه‌ای از مزایا و معایب را در خود نهفته است. از مزایای اجرای کاغذ دیواری در آشپزخانه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ایجاد تنوع و فضادهی سرزنده و متفاوت
  • امکان تمیزکاری فقط با یک دستمال نمدار
  • قابلیت تعویض و نوسازی در صورت تمایل ( کاشی یا رنگ هزینه‌بردار و زمان‌بر است)

معایب نصب کاغذ دیواری مخصوص آشپزخانه را هم بهتر است به خاطر بسپارید:

  • در صورت انتخاب نامناسب، دردسرهایی زیادی برای رسیدگی و تمیزکاری و حتی ترمیم و تعویض آن خواهید داشت.
  • نصب آن برای همه بخش‌های آشپزخانه ممکن نیست (مثلاً دیوار پشت اجاق‌گاز)

برای دیوار آشپزخانه کاشی مناسب‌تر است یا کاغذ دیواری؟

این موضوع کاملاً به نوع و جنسی که برای دیوارپوش‌های آشپزخانه استفاده می‌کنید، بستگی دارد. اکثر افراد از کاشی، سرامیک و یا رنگ برای پوشش دیوار آشپزخانه خود استفاده می‌کنند؛ زیرا تمیز کردن آن ساده‌تر است و دیرتر نیز کثیف می‌شود.
اما با پیشرفت فناوری، کاغذ دیواری‌هایی با جنس و ضخامت متناسب با محیط‌های مرطوب و فضاهایی که امکان لکه شدن دیوارها زیاد است، طراحی و تولید شده‌اند که آشپزخانه نیز یکی از همان محیط‌ها به‌شمار می‌آید.
اگر کاغذ دیواری مناسبی برای آشپزخانه استفاده کنید، مشکلی هنگام تمیز کردن لکه‌های چربی برای شما ایجاد نخواهد شد و کاغذ دیواری شما به‌راحتی تمیز می‌شود. همچنین به دلیل وجود رطوبت زیاد در آشپزخانه، باید از کاغذ دیواری ضد آب آشپزخانه استفاده کنید تا در اثر رطوبت پاره و مچاله نشود. کاغذ دیواری‌های ضدآب دارای طرح‌های زیادی هستند که می‌توانید طرح مورد نظرتان را در میان طرح‌های کاغذ دیواری آسام انتخاب کنید.
ازنظر بسیاری از افراد، رنگ و کاشی بهترین گزینه برای فضایی مانند آشپزخانه است. چون فرایند مراقبت و تمیزکاری بسیار آسان‌تری دارد. درواقع یک رنگ ضدآب به‌راحتی قابلیت شستشو دارد. در مورد کاشی هم، داستان به همین شکل است و بسیاری آن را جایگزین ساده‌تری در مقایسه با کاغذ دیواری می‌دانند.
انتخاب کاغذ دیواری آشپزخانه‌ تنها زمانی به‌صرفه و منطقی است که شما تصمیم جدی برای نونوار کردن آشپزخانه داشته باشید. از طرفی در مورد ویژگی‌های یک کاغذ دیواری مناسب چنین فضایی اطلاعات کافی داشته باشید. بنابراین پیش از تصمیم‌گیری نهایی حتماً با کارشناسان ما در مجموعه آسام مشورت کنید!

بخش‌های مناسب در آشپزخانه برای نصب کاغذ دیواری

شاید برایتان جالب و البته کمی عجیب باشد که اجرای کاغذ دیواری برای آشپزخانه آداب خاصی دارد و شما می‌توانید بخش‌های خاصی از قلمروی طعم و عطر و رنگ خانه‌تان را با کاغذ دیواری، زیباتر کنید.

  • کاغذ دیواری برای سقف آشپزخانه: برای انتخاب کاغذ دیواری این بخش آشپزخانه چند نکته مهم را در نظر داشته باشید؛ قابلیت شست‌وشو داشته باشد و جاذب بو و چربی نباشد. از هماهنگ بودن دیوارپوش این قسمت با دکوراسیون غالب آشپزخانه غافل نشوید! برایسقف آشپزخانه‌های بزرگ از رنگ‌های تیره و طرح‌های شلوغ و برای آشپزخانه‌های کوچک از رنگ‌های روشن و طرح‌‌های ساده و مینیمال استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب بهترین گزینه با توجه به نکات ذکر شده، طرح‌های کاغذ دیواری سقف را مشاهده کنید.
  • کاغذ دیواری برای کابینت: اگر کابینت‌های طرح دار نصب کرده‌اید، می‌توانید این قسمت را با کاغذ دیواری تک‌رنگ و بدون طرح بپوشانید تا دکوراسیون آشپزخانه شما بیشتر و بهتر به چشم بیاید. به همین منظور، مشاهده و مقایسه در میان طرح های کاغذ دیواری ساده حتما پیشنهاد می‌شود.
  • کاغذ دیواری برای پشت قفسه‌ها: یکی دیگر از قسمت‌های کمتر موردتوجه که اتفاقاً کاغذ دیواری نمای خاصی به آن می‌بخشد! چون این نقاط، بهترین قسمت‌ها برای اجرای کاغذ دیواری آشپزخانه هستند. با کاغذ دیواری مدرن یا طرح‌های کاغذ دیواری کلاسیک شروع کنید. همچنان به خاطر داشته باشید که به دلیل تماس زیاد با رطوبت و گردوغبار، حتماً نوع ضدآب، ضدخش و مقاوم را انتخاب کنید.

نکته: بنا بر توصیه اهالی فن نصب کاغذ دیواری برای دیوار پشت سینک یا اجاق‌گاز فکر درستی نیست. با توجه به اینکه این نقاط بیشترین میزان تماس با رطوبت و بو و چربی غذا را دارند، نه‌تنها رسیدگی به آن‌ها زمان‌بر و پردردسر است بلکه ماندگاری بسیار پایینی دارند.

در ادامه توضیح خواهیم داد که هر یک از بخش‌های موردنظر با چه نوع کاغذ دیواری پوشانده شوند، به‌صرفه‌تر است.

ویژگی‌های کاغذ دیواری جدید برای آشپزخانه کدام‌اند؟

اگر تصمیم دارید برای تنوع، فضای آشپزخانه‌تان را با دیوارپوش کاغذی زیباتر کنید، ویژگی‌های جذاب زیر را به خاطر بسپارید:

  • کاغذ دیواری ضدآب آشپزخانه که در سه نوع وینیل، فایبرگلاس و روکش‌دار در بازار موجود است. طرح کاغذ دیواری برای آشپزخانه در هر سه نوع به‌گونه‌ای است که یک پوشش از ماده شیمیایی روی آن را دربر می‌گیرد. بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید برای تمیز کردن کاغذ دیواری یا لکه‌گیری، با پارچه نمدار اقدام کنید. در برابر نور طبیعی هم مقاومت بالایی دارد.
  • برای فضایی مانند آشپزخانه که رطوبت، خش و بو و عطر زیادی وجود دارد انتخاب یک کاغذ دیواری ضدخش هوشمندانه است.
  • کاغذ دیواری مخصوص آشپزخانه باید قابلیت ترمیم‌پذیری بالایی داشته باشد. در زمان خرید کاغذ دیواری حتماً در مورد نوع روکش کاغذ دیواری و این ویژگی آن حتماً از فروشنده راهنمای بخواهید.
  • تنوع طرح و رنگ کاغذ دیواری آشپزخانه بسیار بالا و خیره‌کننده است. بنابراین دست شما برای انتخاب اینکه کدام طرح کاغذ دیواری برای آشپزخانه‌تان مناسب است، باز خواهد بود.

چگونه کاغذ دیواری مناسبی برای آشپزخانه خانه خود انتخاب کنید؟

هنگام خرید کاغذ دیواری به‌خصوص برای آشپزخانه خانه خود، این نکات را در نظر داشته ‌باشید:

جنس کاغذ دیواری آشپزخانه

در آشپزخانه به دلیل وجود بخار غذا، ذرات چربی، وجود سینک ظرف‌شویی و استفاده مداوم از آب، محیطی ایجاد می‌شود که هم مرطوب است و هم آلوده. بنابراین باید از کاغذ دیواری‌هایی با جنس‌ مقاوم، ضدخش و ضدآب استفاده کنید. همچنین، مقاومت کاغذ دیواری باید به‌گونه‌ای باشد که امکان شستشو و پاک کردن لکه‌ها از روی آن فراهم باشد. بنابراین هنگام خرید کاغذ دیواری آشپزخانه، از فروشنده یا راهنمای فروشگاه بخواهید که کاغذ دیواری ضدآب و مناسب برای محیط مرطوب را به شما پیشنهاد بدهد.

طرح‌های کاغذ دیواری آشپزخانه

هنگام انتخاب طرح کاغذ دیواری برای آشپزخانه، باید دکوراسیون آشپزخانه ازجمله کابینت‌ها، جزیره و سایر وسایل را در نظر داشته‌ باشید. اگر دکوراسیون آشپزخانه طرح ساده‌ای دارد، می‌توانید از انواع طرح‌های کاغذ دیواری هندسی یا حتی گل‌دار استفاده کنید؛ این موضوع کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دکوراسیون شلوغی دارید و کابینت‌های آشپزخانه شما طرح‌دار است، بهتر است از کاغذ دیواری‌های ساده و تک‌رنگ استفاده کنید.

ترکیب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری آشپزخانه

برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری آشپزخانه یک نکته مهم را در نظر داشته باشید؛ کاغذ دیواری برای آشپزخانه کوچک با رنگ‌های روشن و ظرح های خلوت، مناسب است. این انتخاب کمک می‌کند تا فضا کوچک به نظر نرسد. اما در محیط‌های بزرگ‌تر، برخلاف کاغذ دیواری آشپزخانه کوچک، می‌توانید بدون محدودیت‌، حتی رنگ‌های تیره را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های هماهنگ با سایر اجزای دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید تا جلوه بسیار زیبایی به آشپزخانه خود ببخشید.

ست کردن کاغذ دیواری آشپزخانه جدید با انواع دکوراسیون

توجه به همخوانی کاغذ دیواری با سبک دکوراسیون به‌خوبی نشانه اوج هنر و خلاقیت شما یا طراح داخلی است! بنابراین این قسمت مقاله را به‌دقت و حوصله بیشتری بخوانید.

کاغذی دیواری آشپزخانه برای دکوراسیون مدرن

در آشپزخانه‌هایی که کابینت‌های مدرن نظیر کابینت ‌های‌گلاس و یا انزو نصب شده‌اند، آنچه که بیشتر به چشم می‌آید، سادگی است. به نحوه نصب و رنگ کابینت‌ها دقت کنید. ازآنجاکه بیشتر کابینت‌های سبک مدرن، سفیدرنگ و درخشان هستند، برای انتخاب کاغذ دیواری آشپزخانه سفید می‌توانید نوع ساده با زمینه کمتر شلوغ را در نظر بگیرید. در مورد رنگ هم، رنگ‌های تقریباً روشن مخصوصاً طوسی و قهوه‌ای فضای زیبایی را به محیط آشپزی‌تان می‌بخشد. صفحه کابینت‌ها نیز مهم هستند و رنگ آن‌ها نیز می‌تواند در انتخاب شما تأثیرگذار باشد.
به‌طورکلی در سبک‌های مدرن بهتر است تا حدی فضا را ساده و به‌دوراز شلوغی نگاه دارید. استفاده از رنگ‌های روشن‌تر در این سبک دکوراسیون بسیار مناسب است. اما برخی رنگ‌های تیره نظیر طوسی تیره و یا تکه‌های مشکی‌رنگ می‌توانند جذابیت خاصی را ایجاد کنند. می‌تولنید با مشاهده طرح‌های کاغذ دیواری مدرن، ایده‌های بیشتری برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری آشپزخانه بگیرید.

کاغذ دیواری آشپزخانه برای دکوراسیون کلاسیک

نکته مهم در این سبک دکوراسیون آشپزخانه، متراژ بالا است. همچنین جنس کابینت‌ها تمام چوب با کنده‌کاری و منبت‌کاری‌های چشم‌نواز است. بنابراین طرح کاغذ دیواری برای آشپزخانه کلاسیک تحت تأثیر شکوه و وسعت آن قرار دارد. پیشنهاد ما به شما، انتخاب کاغذ دیواری‌های کلاسیک، طرح داماسک و نقوشی برجسته (سه‌بعدی) است. البته که همچنان رعایت ویژگی‌هایی مانند ضدآب، ترمیم‌پذیر و ضدخش بودن مهم هستند.

بهترین کاغذ دیواری آشپزخانه برای دکوراسیون مدیترانه‌ای

به‌طورکلی توصیه نمی‌کنیم برای دکوراسیون مدیترانه‌ای، کاغذ دیواری انتخاب کنید. چون حال و هوای این سبک چیدمان باید تداعی‌گر طبیعت و نور زنده خورشید باشد. اما اگر مایل هستید می‌توانید با توجه به غلبه رنگ‌های روشن و شنی و همچنین حضور جنس چوب طبیعی در چیدمان آشپزخانه، کاغذ دیواری با رنگ‌های ساده یا طرح چوب را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ست کردن رنگ‌ها در دکوراسیون مدیترانه‌ای، مهم هستند.

کاغذ دیواری آشپزخانه برای دکوراسیون پاریسی

آشپزخانه سبک پاریسی برخلاف سبک مدیترانه‌ای میانه‌ای با ست کردن رنگ‌ها ندارد. حضور گل و گیاه در چیدمان آشپزخانه پررنگ است. رنگ‌های اشرافی طلایی و مشکی با قدرت، خودنمایی می‌کنند. بنابراین می‌توانید بخش‌هایی از کاغذ دیواری آشپزخانه را به انتخاب طرح‌های گل‌دار اختصاص بدهید. همچنین انتخاب رنگ‌های ملایم که جلوه چیدمان را دوچندان کند، تاثیرگذار است.

دکوراسیون روستیک و کاغذ دیواری مناسب آن

اگر دکوراسیون آشپزخانه شما با الهام از سبک روستیک تزئین شده است در انتخاب طرح کاغذ دیواری برای آشپزخانه سبک روستیک باید به عناصر طبیعت، نور طبیعی و سنگ و چوب بیشتر دقت کنید. به‌طورکلی این سبک دکوراسیون یادآور سادگی و صفای روستایی است، بنابراین انواعی از کاغذ دیواری طرح دار داماسک، طرح چوب یا سنگ می‌تواند در هماهنگی با چیدمان و عناصر انتخابی این آشپزخانه باشد.

قیمت کاغذ دیواری آشپزخانه

در انتخاب کاغذ دیواری رسیدن به قسمت قیمت یکی از دغدغه‌های مهم است. توجه داشته باشید که قیمت محصول تحت تأثیر نوع و جنس و همچنین تعداد رولی قرار دارد که می‌خواهید برای آشپزخانه‌تان انتخاب کنید. به‌طورکلی قیمت کاغذ دیواری آشپزخانه پس از در نظر گرفتن این موارد، تعیین خواهد شد.

سخن پایان

وقتی بحث از پوشش دیوارهای آشپزخانه به میان می‌آید، کم‌تر کسی به کاغذ دیواری فکر می‌کند؛ زیرا در اکثر دکوراسیون‌های سنتی از کاشی یا رنگ برای پوشش دیوارها استفاده می‌شود. اما با پیشرفت فناوری، کاغذ دیواری‌هایی با ضخامت و جنس متناسب با فضای آشپزخانه و حتی حمام نیز تولید شده ‌است. کاغذ دیواری مخصوص آشپزخانه کاملاً برای محیط مرطوب مناسب هستند و به زیبایی محیط می‌افزایند.

در مقاله امروز آسام آرت، به جزئیات بیشتری در مورد کاغذ دیواری آشپزخانه پرداختیم. اگر این موارد را در نظر داشته ‌باشید و به آن عمل کنید، خرید کاغذ دیواری از بهترین انتخاب‌ها برای تکمیل دکوراسیون آشپزخانه شما خواهد بود و می‌توانید از محیط آرامش‌بخش و زیبایی که برای خود خلق کرده‌اید، لذت ببرید. با کارشناسان ما در آسام و راش ایران در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات