انتخاب بهترین ترکیب رنگ کاغذ دیواری برای دکوراسیون سال جدید!

انتخاب بهترین ترکیب رنگ کاغذ دیواری برای دکوراسیون سال جدید!

فهرست مطالب

همه ما به‌دنبال ایده‌هایی جدید و نوآورانه برای داشتن خانه‌ای امروزی و شیک هستیم و شاید تصور کنیم برای داشتن خانه‌ای مدرن، باید از دکوراسیونی خاص و گران‌قیمت استفاده‌کرد. اگر شما هم تاکنون این تصور را برای شیک کردن فضای پذیرایی یا اتاق‌خواب خود داشته‌اید، بهتر است با مطاله این مقاله از آسام آرت بدانید تنها با انتخاب بهترین رنگ کاغذ دیواری می‌توانید خانه خود را کاملاً زیبا و رؤیایی کنید.

چرا رنگ کاغذ دیواری مهم است یا کاغذ دیواری چه رنگی بزنم؟

رنگ کاغذ دیواری نقش اساسی در دیکته کردن فضای دلخواه و شخصیت بخشی به فضای داخلی دارد. رنگ چه پر جنب‌وجوش یا خاموش، چه پررنگ یا ظریف، توانایی برانگیختن احساسات و تنظیم لحن اتاق را دارد. رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی محیطی دنج و پرانرژی ایجاد می‌کنند، درحالی‌که سایه‌های سردتر مانند آبی و سبز، باعث ایجاد حس آرامش می‌شود.

  • رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و بژ، هارمونی بیشتری با سایر اجزا دارند و به دیگر عناصر طراحی اجازه می‌دهند در مرکز قرار گیرند.
  • رنگ‌های تیره‌تر می‌توانند عمق بهتری به فضا ببخشند، درحالی‌که رنگ‌های روشن‌تر می‌توانند فضای اتاق را بازتر و مطبوع‌تر کنند.
  • انتخاب بهترین رنگ کاغذ دیواری باید در رابطه با هدف اتاق و تأثیر احساسی که در نظر دارید، انتخاب شود. این رنگ می‌تواند طرح کلی دکوراسون را تکمیل، ویژگی‌های معماری را برجسته کند و بر تعادل بصری فضا تأثیر بگذارد.

رنگ‌ها تأثیر زیادی در زیبا شدن فضای داخل منزل یا محل کار شما دارند و علاوه بر بُعد زیبایی، بر روحیه شما و اعضا خانواده نیز تأثیر زیادی می‌گذارند. حال اگر بخواهید این هنر را برای انتخاب و خرید کاغذ دیواری مناسب پیاده کنید، قطعاً تأثیرگذاری به‌مراتب بیشتری خواهد داشت.

تناسب رنگ‌ها با انواع دکوراسیون داخلی

شاید وقت آن رسیده باشد که کمی تخصصی‌تر به موضوع ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی نگاه کنید. به همین دلیل در این بخش مقاله قصد داریم به تفکیک در مورد نقش رنگ‌ها در هریک از سبک‌های دکوراسیون توضیحاتی را تقدیم کنیم.

رنگ‌ها در دکوراسیون مدرن

رنگ‌ها در دکوراسیون مدرن

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی ازجمله پرطرفدارترین سبک‌ها است. فضا دهی و استفاده کاربردی از فضا و لوازم از نقاط قوت این سبک است. با انتخاب این سبک طراحی مجبور به استفاده از حداقل رنگ‌ها هستید و در عوض وزنه اصلی فضاها، لوازم و طراحی است.

در سبک مدرن استفاده از رنگ‌های اصلی و پایه به‌عنوان زمینه کار در دکوراسیون اهمیت ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید روی زمینه اصلی با رنگ‌ها بازی کنید و با استفاده از اشکال ساده به سراغ مبلمان بروید. بنابراین اگر رنگ کاغذ دیواری ساده باشد، تأثیر بیشتری دارد. همچنین بهترین رنگ کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک، از همین مجموعه رنگ‌ها انتخاب می‌شود.

سبک دکوراسیون امروزی یا معاصر

سبک دکوراسیون امروزی زیرمجموعه دکوراسیون مدرن است، بنابراین سادگی و زیبایی در آن حرف اول را میزند. شما می‌توانید در کنار استفاده از خطوط منحنی و نرم در چیدمان به سراغ رنگ‌های کرم، قهوه‌ای و سفید بروید. البته رنگ‌های دیگر اهمیت کمتری دارند. همچنین می‌توانید برای کاغذ دیواری، طیف مختلف یک رنگ را استفاده کنید که به‌صورت سایه‌های متنوعی به ایجاد تضاد در فضا کمک می‌کند.

سبک دکوراسیون میان سده

رنگ ها در سبک دکوراسیون میان سده

اگر به فکر انتخاب بهترین رنگ برای کاغذ دیواری اتاق‌خواب یا طرح‌های کاغذ دیواری پذیرایی روشن هستید، ویژگی یکدستی و یکپارچگی سبک دکوراسیون میان سده جوابگو است. طراحی خانه با این سبک با الهام از دهه‌های ۵۰-۶۰ میلادی انجام می‌شود. در این سبک تناژهای رنگی شبیه هم مناسب هستند و بهتر است خیلی به سراغ رنگ‌های گرم نروید. برای شروع، طیف‌های مختلف رنگ‌های سفید و قهوه‌ای را پیشنهاد می‌دهیم.

بهترین رنگ برای سبک دکوراسیون مینیمال

بهترین رنگ برای سبک دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال یک سبک متعادل و مدرن، خالی از همهمه چیدمان در سبک‌های قبلی است. رنگ‌ها نقش چشمگیری در این سبک ندارند. بنابراین اگر قصد دارید بهترین رنگ کاغذ دیواری برای پذیرایی را انتخاب کنید، لازم است به این نکته توجه ویژه داشته باشید و به خاطر بسپارید که تنبلی در اجرای انواع رنگ، در سبک مینیمال غلبه دارد.

 سبک دکوراسیون اسکاندیناویایی

سبک دکوراسیون اسکاندیناویایی با غلبه رنگ سفید خود را نشان می‌دهد. این سبک با چوب‌بری‌های ظریف روی مبلمان و چیرگی طیف سفیدرنگ، تداعی‌گر دکوراسیون خانه‌های شمال اروپا است. بنابراین شما می‌توانید برای انتخاب کاغذ دیواری رنگ روشن برای پذیرایی به‌راحتی عمل کنید و همچنین اگر چیدمان شلوغی در نشیمن یا پذیرایی دارید، بهترین رنگ کاغذ دیواری برای پذیرایی، رنگ سفید خواهد بود تا تعادلی بین چیدمان و رنگ‌بندی فضا ایجاد کند.

سبک دکوراسیون شابی شیک

اگر طرفدار چیدمان شلوغ، رنگارنگ و پرطرح و نقش هستید، قطعاً این سبک دکوراسیون مناسب روحیه شماست. وجود تزئینات زیاد در کنار پارچه‌های گل‌دار و کف‌پوش‌های سفید به‌خوبی نیاز روحی شما را برای اجرای انواع رنگ در کاغذ دیواری و سایر بخش‌های دکوراسیون برآورده می‌کند. البته اگر خانه کوچکی دارید و به دنبال بهترین رنگ کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک هستید، کاغذ دیواری با رنگ‌های شلوغ و پرنقش گزینه مناسبی نیستند و به کوچک‌تر نشان دادن فضای شما دامن می‌زنند.

۸ مدل از بهترین ترکیب رنگ کاغذ دیواری منزل و محل کار

انتخاب صحیح ترکیب رنگ کاغذ دیواری، تأثیر زیادی در فضا دهی داخل منزل یا محل کار دارد. به همین دلیل بهتر است پیش از انتخاب رنگ و طرح‌های کاغذ دیواری برای فضای داخل منزل خود، با جدیدترین و بهترین ترکیب رنگ‌ها آشنا شوید. در ادامه بهترین ترکیب رنگ‌ها برای کاغذ دیواری را معرفی خواهیم کرد:

ترکیب رنگ‌های پاستلی برای کاغذ دیواری

ترکیب رنگ‌های پاستلی برای کاغذ دیواری

ترکیب رنگ‌های پاستلی مثل صورتی روشن، بنفش و آبی ملایم با یکدیگر باعث ایجاد فضایی شیک و آرامش‌بخش در منزل شما می‌شود. این رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی، به‌عنوان رنگ‌هایی مدرن شناخته می‌شوند.

ترکیب رنگ طوسی و بنفش در کاغذ دیواری

ترکیب رنگ طوسی و بنفش در کاغذ دیواری

ترکیب دو رنگ طوسی و بنفش با طیف مناسب، باعث زیبایی و مدرن شدن فضای اتاق‌خواب یا اتاق پذیرایی می‌شود. به‌دلیل خنثی بودن رنگ طوسی و لطافت رنگ بنفش، ترکیب این دو رنگ با یکدیگر معمولاً طرفداران زیادی دارد.

ترکیب کاغذ دیواری صورتی کم‌رنگ و فیروزه‌ای

ترکیب کاغذ دیواری صورتی کم‌رنگ و فیروزه‌ای

اگر به‌دنبال ایجاد فضایی شاد در منزل یا محل کار خود هستید، ترکیب دو رنگ صورتی و فیروزه‌ای، انتخاب بسیار مناسبی برای کاغذ دیواری دفتر کار شما خواهد بود. این ترکیب رنگ با انواع دکوراسیون‌ تناسب دارد.

ترکیب طلایی و طیف‌های مختلف رنگ آبی در کاغذ دیواری

ترکیب طلایی و آبی در کاغذ دیواری

برخی از افراد ترجیح می‌دهند رنگ کاغذ دیواری فضای مجللی برای خانه آن‌ها ایجاد کند. ما به این اشخاص ترکیب دو رنگ طلایی و آبی را پیشنهاد می‌کنیم. خصوصاً اگر در منزل یا محل کار خود دارای وسایل تزئینی فلزی هستید، می‌توانید این ترکیب رنگ‌ها را برای کاغذ دیواری پذیرایی که بهترین ترکیب رنگ کاغذ دیواری برای پذیرایی است، انتخاب کنید.

کاغذ دیواری با ترکیب آبی و بنفش

کاغذ دیواری با ترکیب آبی و بنفش

رنگ آبی یکی از رنگ‌های زیبا و خاصی است که ترکیب آن با بنفش باعث شادابی فضای خانه می‌شود. خصوصاً اگر علاقه‌ای به استفاده از نور زیاد در اتاق‌خواب یا پذیرایی ندارید و به دنبال بهترین رنگ کاغذ دیواری اتاق‌خواب هستید، می‌توانید با این انتخاب، به روشن‌تر شدن فضای خانه کمک کنید.

ترکیب آبی و زرد برای رنگ کاغذ دیواری

ترکیب آبی و زرد برای رنگ کاغذ دیواری

شاید تصور کنید که دو رنگ آبی و زرد در کنار یکدیگر تناسبی ندارند؛ اما ترکیب این دو رنگ با یکدیگر باعث ایجاد تضاد شیک و منحصربه‌فردی خواهد شد. درواقع اگر به‌رنگ‌های خاص و هیجان‌انگیز علاقه دارید، این تضاد رنگی، به‌خوبی این حس را به شما القا می‌کند.

ترکیب سفید و نارنجی بهترین انتخاب برای رنگ کاغذ دیواری

ترکیب سفید و نارنجی بهترین انتخاب برای رنگ کاغذ دیواری

اگر رنگ نارنجی با دکوراسیون منزل شما همخوانی دارد، می‌توانید کاغذ دیواری سفید و نارنجی را در منزل یا محل کار خود به کار ببرید. نارنجی یکی از رنگ‌های شاد و دلخواه است و ترکیب آن با سفید، باعث ایجاد فضایی خاص و دل‌نشین می‌شود.

ترکیب رنگ آبی و کرم

ترکیب رنگ آبی و کرم

اگر می‌خواهید رنگ کاغذ دیواری شما ملایم و درعین‌حال زیبا باشد، می‌توانید از ترکیب دو رنگ آبی و کرم استفاده کنید. رنگ کرم، یکی از رنگ‌هایی است که کاربرد آن به‌تنهایی باعث ایجاد فضایی خسته‌کننده می‌شود. اما اگر از کاغذ دیواری کرم و آبی در کنار یکدیگر استفاده‌ کنید، فضای خانه به‌مراتب دل‌نشین‌تر خواهد شد.

بهترین رنگ کاغذ دیواری برای فضاهای مختلف کدام است؟

در ادامه قصد داریم به بهترین رنگ دیوارپوش کاغذی برای هریک از فضاهای متنوع منزل بپردازیم:

پذیرایی پذیرایی نقطه عطف منزل شماست. پس بهترین کار انتخاب کاغذ دیواری متناسب با سبک دکوراسیون و مخصوصاً رنگ غالب چیدمان است. اگر دکوراسیون شلوغ و اشرافی دارید، رنگ‌های تیره با طرح‌های شلوغ را توصیه نمی‌کنیم. بهتر است با اصول ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان در این مرحله حتماً بیشتر آشنا شوید!
اتاق کار با توجه به جدی بودن فضای اتاق کار و اهمیت تمرکز، بهتر است رنگ‌های ملایم را در نظر بگیرید. همچنین بادرنظر گرفتن سبک دکوراسیون و ابعاد اتاق، می‌توانید طرح‌های متنوع را به‌عنوان بهترین رنگ کاغذ دیواری اتاق کار انتخاب کنید.
اتاق‌خواب همه‌چیز به سلیقه شما بستگی دارد! اگر اتاق‌خواب شاد و پرنوری می‌خواهید، بهتر است به سراغ رنگ‌های شاد و دل باز بروید. این انتخاب برای اتاق‌خواب‌های کوچک بهترین گزینه است تا فضا را بزرگ‌تر کند.
دیوار پشت تلویزیون دیوار پشت تلویزیون به‌عنوان دیوار شاخص در نظر گرفته می‌شود و بهتر است با دیوارهای دیگر سالن نشیمن یا پذیرایی شما متمایز باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم بهترین رنگ کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون، رنگی باشد که ضمن همخوانی با دکوراسیون داخلی (مخصوصاً سبک دکوراسیون) جلوه دیوار را بهتر کند. از طرفی در نظر داشته باشید که کاغذ دیواری پشت تلویزیون نباید حواس شما را در زمان تماشای تلویزیون پرت کند.
راهرو ازآنجایی‌که عموم راهروها فضایی باریک و تنگ دارند، می‌توانید برای وسعت دید و عریض شدن راهرو به سراغ رنگ‌های روشن یا طرح و نقش کم‌تر برای کاغذ دیواری مناسب راهرو بروید.
آشپزخانه با توجه به اینکه آشپزخانه یک فضای کاملاً شلوغ با انواع لوازم ریزودرشت است، بهترین کار انتخاب رنگ‌های ملایم و روشن برای کاغذ دیواری آشپزخانه خواهد بود.

اهمیت ارتباط رنگ کاغذ دیواری با چیدمان

احتمالاً اولین چیزی که در زمان تغییر دکوراسیون به ذهن‌تان می‌رسد، تغییر رنگ دیوارهاست که جلوه بسیار زیادی در چیدمان منزل دارد. بسیاری از افرادی که به دنبال ایجاد تغییراتی جذاب‌تر از رنگ کردن هستند، بهترین رنگ کاغذ دیواری را که به‌تناسب نیاز و دکوراسیون آن‌ها متفاوت خواهد بود، انتخاب می‌کنند.

  • شما با انتخاب یک کاغذ دیواری روشن یا ملایم برای چیدمان شلوغ در دکوراسیون داخلی کلاسیک، ثابت می‌کنید که فرد خوش‌سلیقه و نکته‌سنجی هستید و صرفاً نمی‌خواهید همه‌چیز را یکجا داشته باشید.
  • وقتی به سراغ کاغذ دیواری با رنگ‌های تیره می‌روید، یعنی دکوراسیون داخلی منزل چنین انتخابی را می‌طلبد و با توجه به خلوت بودن چیدمان و استفاده کمتر از تزئینات، بهترین رنگ کاغذ دیواری همین است!
  • رنگ کاغذ دیواری تأثیر مستقیم در افزایش ابعاد منزل شما دارد. یعنی برای فضاهای بزرگ، شما کاغذ دیواری با رنگ تیره می‌توانید نصب کنید که به ایجاد حالت تعادل در فضا و کنترل آن کمک می‌کند. درحالی‌که برای یک پذیرایی کوچک، شما به رنگ‌های روشن نیاز دارید تا دید بزرگ‌تری به شما بدهد. همچنین اینکه بتوانید از مزیت کاغذ دیواری برای پوشاندن عیوب دیوار بهره‌مند شوید به‌تنهایی یک ویژگی مثبت بزرگ است.

برای شروع، اگر هنوز تجربه و ذهنیت کافی در این مورد ندارید، شاید بهتر باشد اطلاعات بیشتری در مورد ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان کسب کنید. کارشناسان ما به‌خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد!

نکات تکمیلی در انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری

نکات تکمیلی در انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری

بادرنظر گرفتن برخی نکات ساده هنگام خرید کاغذ دیواری برای منزل یا محل کار خود، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته ‌باشید. در ادامه به نکات تکمیلی برای انتخاب بهترین رنگ کاغذ دیواری اشاره می‌کنیم:

  • در خانه‌های کوچک از رنگ‌های تیره استفاده نکنید: استفاده از رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای و مشکی در خانه‌های کوچک، خصوصاً زمانی که قصد دارید بخش عمده‌ای از دیوارها را با کاغذ بپوشانید، انتخاب مناسبی نخواهد بود. رنگ تیره در فضای کوچک باعث تنگ شدن و دلگیر شدن فضای خانه می‌شود. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک را مطالعه کنید.
  • از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار استفاده‌ کنید: کاغذ دیواری‌های سه‌بعدی و طرح‌دار در خانه‌های بزرگ باعث لوکس شدن فضای خانه می‌شوند. گل‌های بزرگ، طرح طبیعت، سنگ مرمر ازجمله طرح‌هایی هستند که می‌توانید برای یکی از دیوارهای خود به کار ببرید.
  • به‌ رنگ پس‌زمینه کاغذ دیواری توجه کنید: اگر قصد دارید بخشی از دیوار را رنگ و بخشی از آن را با کاغذ بپوشانید، می‌توانید از رنگ غالب در کاغذ دیواری ایده بگیرید و دیوارها را با آن تطبیق دهید.
  • پیش از انتخاب کاغذ دیواری، به دکوراسیون منزل توجه کنید: بهتر است پیش از انتخاب ترکیب رنگ و طرح‌های مناسب، به دکوراسیون خانه یا اتاق‌خواب خود توجه و بر اساس آن از رنگ‌های مناسب استفاده ‌کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر مبلمان با طراحی ساده دارید، می‌توانید از کاغذ دیواری با رنگ‌های تند و جسورانه استفاده‌ کنید.

سخن پایانی

امروزه در سبک دکوراسیون داخلی، استفاده از کاغذ دیواری برای بخشی از دیوارها، بسیار متداول شده‌ است. خصوصاً کاغذ دیواری‌هایی که به‌خوبی نیاز مشتری را برای تزئین برآورده می‌سازند. تنوع طرح و رنگ انواع دیوارپوش کاغذی به‌اندازه‌ای است که شما می‌توانید بدون دغدغه و با دست باز بهترین رنگ کاغذ دیواری را با دکوراسیون داخلی خود ست کنید و از نتیجه کار نهایت لذت را ببرید.

البته رنگ کاغذ دیواری نیز باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که به زیبایی هرچه بیشتر خانه شما کمک کند. در این مطلب با جدیدترین ترکیب رنگ‌ها که باعث ایجاد فضایی دل‌نشین و زیبا در منزل شما می‌شود، آشنا شدید. به نظر شما کدام ترکیب رنگ برای فضای اتاق‌خواب و پذیرایی مناسب‌تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات