پارچه رومبلی و چیدمان مناسب مبلمان

چیدمان مبلمان

فهرست مطالب

چیدمان یک مبل برای ایجاد فضای نشیمن راحت و بصری بسیار مهم است. قرار دادن مبل می تواند به طور قابل توجهی بر جریان کلی و فضای یک اتاق تأثیر بگذارد. هنگام چیدمان مبل، چیدمان، اندازه و نقاط کانونی اتاق را در نظر بگیرید. قرار دادن مبل در کنار دیوار می تواند فضا را در اتاق های کوچکتر به حداکثر برساند و در عین حال احساس باز بودن را تقویت کند. از طرف دیگر، قرار دادن آن در مرکز اتاق می‌تواند محل نشستن صمیمی‌تر و منسجم‌تری ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که قرارگیری مبل تکمیل کننده سایر مبلمان است و در عین حفظ زیبایی شناسی متعادل، مکالمه را تشویق می کند. برجسته کردن چیدمان با عناصر تزیینی مانند بالش، پرتاب و میز قهوه‌خوری می‌تواند راحتی و استایل را افزایش دهد و در نتیجه یک محیط زندگی هماهنگ و جذاب ایجاد کند.

یکی از مهم‌ترین عناصر در چیدمان خانه، مبلمان است. برای این که بهترین بهره را از ابعاد نشیمن و مبلمان خود ببرید، باید طرح‌های مختلفی را در نظر بگیرید. با توجه به اندازه نشیمن و نوع مبلمان، اقدام به چیدمان مبل‌ها بکنید. چگونه پارچه رومبلی هماهنگ با چیدمان خانه انتخاب کنیم؟ در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بررسی انواع طرح‌های چیدمان مبلمان در خانه

برای چیدن مبل در خانه، طرح‌های بسیار زیادی وجود دارد. در ادامه برخی از طرح‌های اصلی چیدمان مبل در خانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چیدمان مبلمان خانه

چیدمان مبلمان پذیرایی انعطاف‌پذیر

قبل از انتخاب پارچه رومبلی، بهتر است نحوه چیدمان مبل در پذیرایی یا نشیمن را مورد بررسی قرار دهیم. نحوه چیدمان مبل در نشیمن به شکل خانه و سایر وسیله‌ها بستگی دارد. به هر حال چیدمان مبل باید به گونه‌ای باشد که با دکوراسیون کل نشیمن هماهنگ شود. هنگام چیدمان مبل در نشیمن، باید فضای کافی بین مبل‌ها برای عبور و مرور قرار دهید. به این ترتیب چیدمان انعطاف‌پذیر در نشیمن ایجاد کرده‌اید.

چیدمان مبلمان در نقطه کانونی

قطعا بدیهی‌ترین کاری که در مورد چیدمان مبل می‌توانید انجام دهید، این است که مبلمان را در مقابل نقطه دید کانونی قرار دهید. به این ترتیب پارچه رومبلی را هم طوری انتخاب کنید که زیبایی بیشتری ایجاد کند. چیدمان مبل در مرکز کانونی، باعث می‌شود که همه به تلویزیون دید داشته باشند. همچنین فضای گفتگو و دروهمی مناسبی را ایجاد می‌کند.

چیدمان مبلمان نشیمن کوچک

در این نوع چیدمان توجه به فضا اهمیت زیادی دارد. چرا که با توجه به کوچک بودن نشیمن، فضای زیادی در اختیار ندارید. نکته قابل توجه در چیدمان مبلمان فضای کوچک، مسدود کردن گوشه‌های نشیمن است. این کار باعث افزایش فضای مفید نشیمن می‌شود.

چیدمان مبلمان خانه

بررسی محبوب‌ترین و بروزترین چیدمان‌های مبلمان

برای انتخاب پارچه رومبلی مناسب، باید ابتدا چیدمان اتاق نشیمن خود را در نظر بگیرید. طراحان برای چیدمان مبلمان نشیمن به عوامل مختلفی توجه می‌کنند. در ادامه برخی از گزینه‌های چیدمان مبلمان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱. چیدمان متقارن

این نوع چیدمان برای هر ابعادی مناسب است. چیدمان متقارن نشیمن، باعث می‌شود دید بصری هم متعادل شود. وقتی دو مبل روبروی هم و یک میز در وسط قرار بگیرد، چیدمان متقارن خواهد بود. چیدمان متقارن برای انواع نشیمن‌ها مناسب است. در انتخاب پارچه رومبلی مناسب چیدمان متقارن دقت داشته باشید.

۲. چیدمان شناور

چیدمان شناور برای چه نوع فضاهایی مناسب است؟ اگر اتاق نشیمن شما پنجره‌های زیادی دارد، اما دیوار کافی برای تکیه دادن مبل ندارید، بهتر است چیدمان شناور را انتخاب کنید. مبلمان خود را از دیوار فاصله بدهید تا تلویزیون هم در جای مناسبی قرار بگیرد.

۳. چیدمان ال (L) شکل

از این چیدمان برای فضاهایی استفاده می‌شود که دیوار کمتری وجود دارد. مبلمان ال شکل برای کنج بسیار مناسب است. این نوع چیدمان در کنج دو دیوار اصلی قرار می‌گیرد. در این نوع دکور محل قرارگیری تلویزیون اهمیت بسیار زیادی دارد. تلویزیون باید مقابل هر دو ضلع مبلمان قرار بگیرد تا همه به آن اشراف داشته باشند.

۴. چیدمان نامنظم

همیشه اتاق‌های نشیمن فضا و ابعاد مناسبی ندارند. گاهی ممکن است طراحی نشیمن به گونه‌ای باشد که فضای یکسره و منظمی در اختیار شما قرار ندهد. در این نوع چیدمان الگوی خاصی وجود ندارد. فقط باید بر اساس شرایط موجود، اقدام به چیدن مبلمان کرد.

۵. چیدمان مستطیلی

اگر اتاق نشیمن شما طول بیشتری داشته باشد، این نوع چیدمان توصیه می‌شود. در این نوع نشیمن‌ها، دو دیوار بلند در کناره‌ها وجود دارد. در نشیمن‌های مستطیلی، معمولا مبلمان را یک‌طرف دیوار و تلویزیون را در سمت دیگر قرار می‌دهند. پارچه رومبلی مناسب را هم فراموش نکنید.

چیدمان مبلمان خانه

نکاتی که هنگام چیدمان مبل باید در نظر داشته باشید

برای این که بهترین چیدمان مبلمان ممکن را داشته باشید، باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

۱. مبلمان را بیش از حد به دیوار نچسبانید

البته اندازه و ابعاد اتاق نشان می‌دهد که تا چه حد می‌توانید مبلمان را از دیوار فاصله بدهید. با این حال بهتر است حتی در فضاهای کوچک هم، بین مبلمان و دیوار فاصله بیندازید. البته منظور از فاصله در حد چند سانتی‌متر است. برخلاف باور عموم، ایجاد این فاصله بین مبل و دیوار، فضای نشیمن را بزرگ‌تر هم نشان می‌دهد. اگر فضای بیشتری دارید که قطعا می‌توانید فاصله بیشتری هم بین دیوار و مبل ایجاد کنید.

۲. محل قرارگیری تلویزیون را تعیین کنید

تلویزیون یکی از عناصر مهم در چیدمان است که بسیاری آن را فراموش می‌کنند. بعد از خرید مبل و پارچه رومبلی مناسب و چیدمان آنها، باید تلویزیون را هم در جای مناسب قرار دهید. تلویزیون باید در نقطه‌ای از نشیمن قرار بگیرد که نقطه کانونی باشد و همه به آن اشراف داشته باشند. همچنین نباید تلویزیون را در معرض نور خورشید قرار دهید. به طور کلی تلویزیون، باید روبروی مبلمان قرار بگیرد.

۳. محل گفتگوی مناسبی ایجاد کنید

چیدمان مبل باید به گونه‌ای باشد که میهمانان برای گفتگو، نیازی به بلند کردن گردن یا صدای خود نداشته باشند. به همین دلیل فاصله مبل‌ها از یکدیگر را در نظر داشته باشید. نه آنقدر بین مبل‌ها فاصله بیندازید و نه آنقدر آنها را به یکدیگر بچسبانید. اگر فضای بیشتری در اختیار دارید، بهتر است چندین منطقه گفتگو یا گپ ایجاد کنید.

۴. پارچه رومبلی باکیفیت انتخاب کنید

بعد از نحوه چیدمان، نوبت به انتخاب پارچه مناسب برای مبل می‌رسد. پارچه‌های رومبلی انواع مختلفی دارند. قیمت پارچه مبلی هم بسیار متنوع است. اگر از مبلمان استیل استفاده می‌کنید، بهتر است پارچه مبلی استیل هم تهیه کنید.

کلام پایانی

چیدمان مبلمان در نشیمن، اهمیت زیادی دارد. طرح‌های زیادی برای چیدمان مبلمان در نشیمن پیشنهاد می‌شود. برای این که بهترین چیدمان را داشته باشید، بهتر است فضا یا ابعاد نشیمن را هم در نظر بگیرید. تهیه پارچه رومبلی مناسب هم به زیبایی فضای نشیمن اضافه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات