چه نوع کاغذ دیواری برای سقف مناسب است؟

فهرست مطالب

کاغذ دیواری سقفی روشی خلاقانه و غیر متعارف برای ارتقای طراحی داخلی شما و ایجاد یک بیانیه منحصر به فرد در فضای شما است. سقف که اغلب نادیده گرفته می شود، فرصتی برای افزودن عمق، بافت و جذابیت بصری به اتاق است. چه الگوی ظریفی را انتخاب کنید که فضای کلی را بهبود می بخشد یا یک طرح جسورانه که به نقطه کانونی تبدیل می شود، کاغذ دیواری سقف می تواند کل فضای یک اتاق را متحول کند. نصب کاغذ دیواری سقفی نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد تا ظاهری یکپارچه و منسجم داشته باشد. هنگام انتخاب الگو یا بافت، طرح کلی و طرح رنگ اتاق را در نظر بگیرید. کیفیت بازتابی سقف همچنین می‌تواند بر نحوه ظاهر کاغذ دیواری تأثیر بگذارد، بنابراین توصیه می‌شود قبل از تصمیم‌گیری، نمونه‌هایی را درخواست کنید و آنها را در شرایط نور واقعی اتاق خود مشاهده کنید. کاغذ دیواری سقف با جلب توجه به دیوار پنجم که اغلب نادیده گرفته می شود، لایه ای غیرمنتظره از ظرافت و شخصیت را به فضای زندگی شما می بخشد.

امروزه، به لطف طراحی های مدرن و تاثیرگذاری که در صنعت تولید کاغذ دیواری در جهان ایجاد شده است، فضای داخلی خانه ها حال و هوای دیگه ای پیدا کرده است. دیگر حتی سقف ها نیز از ترکیب رنگ و خلاقیت کاغذ دیواری های مدرن، بی بهره نیستند. اما سقف ها نیز مانند سایر اجزای خانه باید با ظرافت و توجه کافی به کاغذ دیواری مزین شوند تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. در اینجا می خواهیم نکاتی را که هنگام پوشاندن سقف ها با کاغذ دیواری باید در نظر بگیریم، با هم بررسی کنیم و همچنین، ببینیم کدام نوع کاغذ دیواری مناسب استفاده در سقف منازل است؟

نکات مهم هنگام کاغذ دیواری کردن سقف

  1. مطمئن شوید که سقف شما برای کاغذ دیواری مناسب است.

ممکن است که بخواهید از کاغذ دیواری برای پنهان کردن عیب های سقف استفاده کنید، اما اگر سقف شما دارای یک سطح صاف، تمیز و دست نخورده نباشد، مشکلات زیادی خواهید داشت. اگر در خانه ‌ای قدیمی با سقفی که مستعد ترک است زندگی می‌کنید، کاغذ دیواری ممکن است به ایجاد ترک ‌های بیشتر کمک کند. سقف‌های پاپ کورن نیز گزینه مناسبی برای پوشش دیوار نیستند، زیرا ممکن است کاغذ به خوبی نچسبد.

کاغذ دیواری سقفی

  1. نوع مناسبی از کاغذ دیواری را انتخاب کنید.

استفاده از کاغذ دیواری می تواند خسته کننده و وقت گیر باشد. به طور کلی سه نوع کاغذ دیواری برای انتخاب وجود دارد:

کاغذ دیواری سنتی، که شما را ملزم به استفاده از چسب می کند؛

کاغذ دیواری دارای چسب که فرآیند استفاده را ساده تر می کند اما هنوز برای استفاده خمیر به آب نیاز دارد؛

و کاغذ دیواری قابل جابجایی، که دارای یک لایه پشتی قابل جدا شدن است.

کاغذ دیواری قابل جابجایی به راحتی جدا می شود، اما ممکن است دوام و کیفیت کاغذ دیواری های سنتی را نداشته باشد. به علاوه، در انتخاب مدل های کاغذ دیواری سقف قابل جابجایی، محدودیت هایی وجود دارد.

اگر می خواهید سقف حمام خود را کاغذ دیواری کنید، باید علاوه بر نکات فوق، از کاغذ دیواری ضد آب استفاده کنید.

طرح کاغذ دیواری سقفی

  1. به قابلیت تعویض کاغذ دیواری توجه کنید.

ممکن است بخواهید بعد از مدتی کاغذ دیواری سقفی خود را تعویض کنید. این موضوع مخصوصا در اتاق بچه ها که در طی گذر زمان بزرگتر می شوند و نقوض کاغذ دیواری قبلی ممکن است دیگر برایشان جذاب نباشد، بیشتر اتفاق میفتد.

  1. از مزیت‌های معماری کاغذ دیواری استفاده کنید.

برخی اتاق‌ها، مانند آشپزخانه و فضاهای کاربردی، کاندیدهای خوبی برای کاغذ دیواری سقفی هستند، زیرا بین کابینت و وسایل حجیم، دیوار واقعی زیادی برای تزئین وجود ندارد. همین مورد برای اتاق‌هایی با در، پنجره یا قفسه‌بندی های فراوان صادق است. به طور مثال، کاغذ دیواری سه بعدی در یک اتاق که فضای زیادی برای نمایش ظرافت های معماری ندارد، می تواند به نمایش زوایای هنری و بصری کمک کند.

  1. رنگ و طرح مناسب را با دقت انتخاب کنید.

همانطور که می دانیم رنگ و طرح نقش تعیین کننده ای در ایجاد حال و هوای مطلوب در فضای داخلی منزل خواهد داشت. رنگ‌های تیره ‌تر روی سقف اتاق را سنگین‌تر می‌کنند – اما اگر می‌خواهید احساس راحتی بیشتری داشته باشید، این رنگ ها مطلوب هستند. از طرف دیگر، رنگ‌های روشن ‌تر می ‌توانند اتاق‌ های کوچک‌ تر را بزرگ ‌تر نشان دهند.

به علاوه، طرح های کاغذ دیواری در مقیاس بزرگتر می‌توانند برای چشم راحت تر باشند. با این حال، الگوهای در مقیاس کوچک ‌تر، ناهماهنگی ‌های نصب را راحت ‌تر پنهان می‌کنند که اگر برای اولین بار از کاغذ دیواری سقفی استفاده می کنید، ممکن است این نوع الگوها مناسب باشد.

  1. از قبل آماده باشید.

قبل از قرار دادن کاغذ دیواری، کارهای قابل توجهی برای آماده سازی لازم است. ابتدا هرگونه ترک یا عیوب در سقف را ترمیم کنید، سپس محل را با سمباده ریز صاف کنید. وسایل روشنایی یا دریچه های تهویه هوا را بردارید. سقف را با استفاده از گردگیر یا جاروبرقی با یک برس نرم تمیز کنید تا تمام گرد و غبار اولیه پاک شود. برای بار دوم با پارچه ای کهنه سقف را تمیز کنید.

بعد، سقف را آستر کنید و از یک پرایمر که مخصوص کاغذ دیواری ساخته شده است، استفاده کنید و بگذارید حداقل ۴۸ ساعت خشک شود. این موضوع، به جلوگیری از آسیب دیدن دیوارهای شما در هنگام برداشتن کاغذ دیواری کمک می کند.

طرح کاغذ دیواری سقفی

  1. دقت در برنامه ریزی را فراموش نکنید.

دقت بزرگترین چالش برای نصب موفقیت آمیز است – باید مطمئن شوید که خطوط شما مستقیم هستند و الگوهای شما از یک صفحه به صفحه دیگر در یک راستا قرار دارند. یکی از تکنیک‌هایی که حرفه‌ای‌ ها از آن استفاده می‌کنند، برش کاغذ در طول کوتاه ‌تر سقف است، بنابراین هنگام نصب آن، کاغذ کمتری برای تا زدن خواهید داشت. همچنین مطمئن شوید که قبل از شروع کار تا حد امکان مبلمان را از سر راه خود جابجا کرده اید تا در حین کار آسیبی به آنها نرسد.

در هر صورت، اگر به تنهایی این پروژه را انجام دهید، احتمالاً اشتباهاتی رخ می دهد. بنابراین، بهتر است برای استعلام قیمت کاغذ دیواری و سایر موارد، از متخصصین این امر در شرکت آسام آرت استفاده کنید. کارشناسان ما در آسام آرت، علاوه بر راهنمایی شما برای انتخاب کاغذ دیواری سقفی مناسب، در نصب و سپس، پشتیبانی فنی آن نیز به شما کمک خواهند کرد. همین حالا، برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات