روح مبلمان خود را با انواع پارچه مبلی ۲۰۲۴ بیدار کنید!

انواع پارچه مبلی 2024

فهرست مطالب

پارچه‌های مبلی هم در زیبایی و هم در راحتی مبلمان شما نقش اساسی دارند. انتخاب یکی از انواع پارچه مبلی تأثیر قابل‌توجهی بر ظاهر و احساس کلی فضای زندگی شما می‌گذارد. طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها، از مواد مجلل مانند مخمل و ابریشم گرفته تا انتخاب‌های بادوام‌ و کاربردی‌تر مانند ترکیب‌های پنبه، کتان و پلی‌استر در دسترس است. بنابراین شما می‌توانید با آزادی عمل بیشتری، یکی از بهترین اقلام پارچه مبلی ترک یا اروپایی را برای چیدمان مبلمان خود در نظر بگیرید. در مقاله امروز شرکت هنر و تجارت آسام، به بررسی مجموعه متنوعی از پارچه مبلی جدید راحتی و همچنین بهترین پارچه مبلی سلطنتی می‌پردازیم.

معرفی انواع پارچه مبلی با الیاف طبیعی

اگر طرفدار محصولات طبیعی هستید، احتمالاً از طراح داخلی می‌خواهید که برای مبلمان هم پارچه مبلی با الیاف طبیعی معرفی کند. در ادامه ۴ دسته از انواع پارچه‌های رومبلی را همراه با بررسی ویژگی‌ها و حدود قیمت معرفی خواهیم کرد.

پارچه رومبلی لنین

الیاف طبیعی به کار گرفته‌شده در پارچه لنین از انواع پارچه کتان است. پارچه مبلی کتان بافت خنک و ظاهر نرمی دارد و به دلیل سبک‌وزنی، باعث افزایش وزن مبل نمی‌شود. البته یک نکته را در مورد این جنس پارچه مبلی در نظر داشته باشید که عمر کتان کوتاه است و سریع فرسوده می‌شود. از طرفی اگر لک شدن مبلمان یکی از حساسیت‌های جدی شماست، پارچه مبلی لنین به‌سادگی لک و چروک می‌شود و امکان شست‌وشوی راحت آن هم وجود ندارد.

اگر علاقه‌مند به استفاده از انواع پارچه مبلی لنین هستید بهتر است آن را برای مبلمان رسمی در نظر بگیرید و مطمئن باشید که چندان روی آن نمی‌نشینند. قیمت پارچه مبلی لنین به جنس پارچه، طرح‌ترند و متراژ موردنیازتان بستگی دارد.

 پارچه رومبلی ابریشم

 پارچه رومبلی ابریشم

این نوع پارچه رومبلی به ظرافت بسیار زیاد زبانزد است. بنابراین گزینه مناسبی برای مبلمان نخواهد بود. اما اگر از این جنس پارچه مبلی استفاده می‌کنید، باکمی ظرافت به خرج دادن می‌توانید مراقب دوام و زیبایی آن باشید. از طرفی فراموش نکنید که این پارچه در برابر لک و آلودگی چندان مقاوم نیست.

اگر اهل شست‌وشوی مداوم و مراقبت منظم نیستید، این نوع پارچه مبلی مناسب مبلمان شما نیست. چون هفته‌ای چند بار به شست‌وشو نیاز دارند و نباید رد آلودگی به داخل مبلمان نفوذ کند. البته در نظر داشته باشید که برای رسیدگی و شست‌وشو نباید به سراغ شوینده‌های قوی یا برس‌های شست‌وشو بروید؛ چراکه احتمال آسیب‌دیدگی پارچه وجود دارد.

این نوع پارچه بیشتر جنبه زیبایی و جلوه دادن به نمای کلی مبلمان را دارد و زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید که بخواهید بخشی از مبلمان را با در نظر گرفتن تردد کم، تزئین کنید. قیمت روز انواع پارچه مبلی ابریشم به نوع ابریشم به‌کاررفته، طرح انتخابی و متراژ پارچه بستگی دارد.

پارچه رومبلی کتان

از دیگر الیاف طبیعی پارچه کتان است که طرفداران ثابت و وفاداری دارد! این جنس پارچه، یکدست، نرم و درخشان است، لک پذیری بالایی دارد ولی مقاومت و کیفیت آن در برابر تغییر رنگ، نخ کش شدن یا سایش زبانزد است.

توجه داشته باشید که ترکیب پنبه با کتان برای ایجاد کشش بیشتر در پارچه است و عموم پارچه‌های رومبلی بین ۴۵-۶۰% الیاف پنبه دارند. اگر دغدغه شما تنوع رنگ ها و طرح های پارچه‌های رومبلی کتان است، با دنیای جذابی از طرح و رنگ روبه‌رو هستید و دست شما برای انتخاب آنچه با مبلمان تناسب داشته باشد، کاملاً باز است.

کارشناسان ما در مجموعه آسام توصیه می‌کنند که بیشترین مصرف پارچه کتان برای روکش مبل باشد تا پارچه مبلی. رسیدگی به این نوع پارچه چندان سخت نیست و کافی است تا با اصول نگهداری از پارچه مبلی آشنایی کافی داشته باشید. قیمت انواع پارچه مبلی کتان به ضخامت پارچه، نوع طرح و متراژ آن بستگی دارد.

 پارچه رومبلی چرم

 پارچه رومبلی چرم

این نوع پارچه در سه دسته‌بندی چرم طبیعی، چرم مصنوعی و چرم پارچه‌ای موجود است. از ویژگی‌های رومبلی چرم باید به مقاومت ضعیف در برابر خراشیدگی اشاره کرد. اما به‌طورکلی این نوع پارچه مقاومت بالایی دارد. ناگفته نماند که پارچه رومبلی چرم یکی از اقلام منتخب کالکشن پارچه مبلی آسام است.

درصورتی‌که نسبت به لک پذیری مبلمان حساس هستید و وقت برای تعویض پارچه مبلی ندارید، این نوع پارچه مبلی لک‌پذیری بالایی دارد و نیاز نیست در فواصل کم آن را تعویض کنید. اما یکی از ویژگی‌های منفی چرم، ترک خوردن آن به‌مرورزمان است. از طرفی قیمت بالای آن باعث می‌شود افراد محدودی خریدار چرم رومبلی باشند. قیمت روز پارچه مبلی چرم به طبیعی بودن یا نبودن پارچه و همچنین طرح انتخابی و متراژ آن بستگی دارد.

معرفی انواع پارچه رومبلی با الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی یکی دیگر از انواع پارچه مبلی هستند که به دلیل دربرداشتن ویژگی‌هایی، طرفداران خود را دارند. در ادامه به ۶ مورد از انواع پارچه‌های رومبلی اشاره می‌کنیم.

پارچه رومبلی مازراتی

این نوع پارچه بافت‌های برجسته‌ای دارد که در صورت عدم شستشو، این برجستگی‌ها از بین می‌روند. تنوع رنگی مازراتی بسیار بالاست و دست شما را برای انتخاب هماهنگ با چیدمان و نوع مبلمان باز می‌گذارد.

توجه داشته باشید که یکی از بزرگ‌ترین معایب پارچه مبلی مازراتی ایجاد گرمای زیاد پس از نشستن روی مبل است. بنابراین اگر به فکر آماده‌سازی مبلمان برای تابستان هستید، این پارچه اصلاً مناسب نیست. همچنین خطر نفوذ مایعات به کل بافت پارچه وجود دارد.

پارچه رومبلی پورشه

امروزه بر تعداد طرفداران پارچه مبلی پورشه افزوده می‌شود. چرا؟ چون آن را می‌توان یکی از طرح‌ های پارچه مبلی مخمل دانست با این تفاوت که در مقایسه با مخمل اصل، خواب کمتری دارد و ردی روی آن باقی نمی‌ماند.

رومبلی پورشه نام انواع پارچه مبلی چینی است که عموماً آن را برای مبلمان مدرن انتخاب می‌کنند. سطح صاف و پرزهای کمی که دارد باعث می‌شود اولویت مشتریان برای خرید انواع پارچه مبلی جدید باشد.

پارچه رومبلی میکرو فایبر

پارچه رومبلی میکرو فایبر قدرت لکه پذیری بالایی دارد و گزینه مناسبی برای خانواده‌هایی با فرزند کوچک یا حیوان خانگی است. پارچه مبلی میکرو فایبر دارای بافت بسیار محکم با ترکیب پلی‌استر و نایلون است. در توصیف مقاومت این نوع پارچه همین بس که نفوذ آلودگی و مواد به بافت آن بسیار سخت است و برعکس، برای مراقبت و رسیدگی به آن دردسری نخواهید داشت.

پارچه رومبلی تایتانیک

در جمع اسامی انواع پارچه مبلی نام تایتانیک را نباید از قلم انداخت! این پارچه رومبلی مدرن از جنس جیر با بافت بسیار نرم و منعطف است. اگر نگران قیمت خرید پارچه تایتانیک هستید، یک محصول چینی با قیمت مناسب در بازار محسوب می‌شود.

اگر طرفدار حالت درخشندگی پارچه مبلی هستید، تایتانیک به‌خوبی این ویژگی را نشان می‌دهد و جذابیت چشمگیری دارد. همچنین می‌توانید با خیالی آسوده از بین انواع جذابی از پارچه‌ها، انتخاب کنید. پارچه رومبلی تایتانیک برای مبلمان استیل، اسپرت و راحتی مناسب است و عموماً آن را به‌عنوان بهترین پارچه برای مبل راحتی انتخاب می‌کنند.

پارچه رومبلی نانو

پارچه مبلی نانو یکی دیگر از انواع باکیفیت پارچه رومبلی است. خاصیت ضدآب و ضد لک بودن آن در کنار ویژگی‌های ضد باکتری، ضد حریق، لطافت و مقاومت در برابر مواد شوینده باعث شده است انواع پارچه مبلی نانو به انتخاب اصلی خریداران خانگی یا مراکز خدماتی و پارچه مبلی هتل‌ها تبدیل شود. پارچه مبلی نانو به‌راحتی با انواع دکوراسیون هماهنگ می‌شود.

پارچه رومبلی ساتن

بنا بر توصیه کارشناسان ما در شرکت هنر و تجارت آسام، پارچه مبلی ساتن انتخاب مناسبی برای مبلمان نیست. دلیل اصلی به چروک و لک‌شدن سریع پارچه مربوط می‌شود. توجه داشته باشید که لکه‌گیری از روی ساتن کار ساده‌ای نیست و درنهایت مجبور خواهید شد پارچه را تعویض کنید.

مدل ترکیبی انواع پارچه‌های رومبلی

مدل ترکیبی انواع پارچه‌های رومبلی

امروزه در بازار انواع پارچه مبلی جدید، محصولاتی هم عرضه می‌شود که ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی هستند و طرفداران خود را دارند. درصورتی‌که مایل هستید از این دسته پارچه‌های رومبلی استفاده کنید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه آسام ارتباط بگیرید.

معرفی انواع پارچه مبلی بر اساس طرح و رنگ

خوشبختانه دست شما برای انتخاب پارچه مبلی متناسب با دکوراسیونی که دارید کاملاً باز است. در ادامه می‌توانید با فهرست پرطرفداری از انواع طرح‌های پارچه‌های رومبلی بیشتر آشنا شوید:

  • پارچه مبل چستر– بهترین پارچه مبل چستر با دنیایی از طرح‌های ساده ولی شیک و جذاب می‌تواند قلب تپنده دکوراسیون داخلی شما باشد. این نوع پارچه‌های مبلی کمترین میزان طراحی را دارند و بسیار نرم هستند.
  • طرح‌های نیمه خلوت و منظم– اگر مبلمان استیل یا سلطنتی دارید، این طرح‌بندی یا طرح‌های راه‌راه یا مثلثی به‌خوبی جوابگوی مبلمان شما هستند.
  • پارچه مبلی از نوع شانل– این نوع پارچه مبلی بسیار لطیف است. اگر طرفدار انواع پارچه مبلی ترک هستید، شانل به‌راحتی نیاز شما را برآورده می‌کند. این نوع پارچه برای مبلمان راحتی و کلاسیک مناسب است.
  • طرح چرم– طرح چرم از نوع پارچه‌های رومبلی پرمصرف است. این طرح در برابر نفوذ آب، تعریق، آسیب و ضربه و حساسیت مقاومت بالایی دارد. طرح چرم در مقایسه با چرم طبیعی بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  • پارچه مسکو– انواع پارچه مبلی مسکو، مخملی و از جنس ابریشم است. مردمان روس پرمصرف‌ترین گروه از مصرف‌کنندگان این نوع پارچه مبلی هستند. طراحی‌های به‌کاررفته در این نوع پارچه بسیار جذاب، متنوع و خاص است.

نکات لازم در زمان انتخاب انواع پارچه مبلی

درصورتی‌که اولین بار است قصد دارید به‌تنهایی برای خرید پارچه رومبلی اقدام کنید یا ترجیح می‌دهید اطلاعات بیشتری قبل از خرید داشته باشید، در ادامه به نکات مهمی که بهتر است در نظر داشته باشید، می‌پردازیم:

  • رنگ پارچه مبلی– پیش از انتخاب نهایی رنگ پارچه حتماً پالت رنگی دکوراسیون داخلی، درصد رنگ‌بندی‌ها، حضور کودکان یا حیوان خانگی و میزان رفت‌وآمد را در نظر بگیرید.
  • تراکم پارچه مبلی– توجه داشته باشید که تراکم بالاتر یعنی مقاومت بیشتر در برابر استفاده مداوم و حفظ ظاهر اولیه پارچه. بنابراین توصیه می‌کنیم پارچه‌های کشی را برای مبلمان خود انتخاب کنید.
  • نوع پارچه مبلی– انواع پارچه مبلی باید با سبک مبلمان تناسب داشته باشد. برای مبلمان اسپرت نباید به سراغ بهترین پارچه مبل سلطنتی بروید!
  • قیمت پارچه مبلی– توجه داشته باشید که قیمت پارچه‌های رومبلی به‌تناسب الیاف مصرفی، کیفیت و برند پارچه، محبوبیت طرح انتخابی ازنظر عموم نوسان دارد.

معرفی برندهای معتبر پارچه رومبلی

برای انتخاب بهترین پارچه مبلی توصیه می‌کنیم با انواع پارچه‌های رومبلی با توجه به برند آشنا شوید.

برند ایرانی

شاید تابه‌حال دقت نکرده باشید، ولی یزد مرکز تولید بیشترین و بهترین انواع پارچه‌های رومبلی است. اگر از مبلمان استیل یا کلاسیک استفاده می‌کنید، پارچه‌های مبلی یزدی گزینه شایسته‌ای برای تزئین مبلمان به شمار می‌روند.

برند ترک

به تصور عده‌ای، پارچه‌های ترک یکی از بهترین برندهای تولیدکننده این محصول در سراسر جهان هستند. یکی از انواع پارچه‌های مبلی، انواع پارچه مبلی مخمل ترک است. در صورت تمایل به خرید، می‌توانید با ثبت سفارش در سایت، از کارشناسان مجموعه آسام برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر، کمک بگیرید.

برند چینی

برندهای چینی عموماً مصرف‌کننده‌های بیشتری دارند و به دلیل قیمت ارزان، برای افرادی مناسب هستند که تصمیم ندارند بودجه خود را صرف خرید گران‌ترین پارچه مبلی راحتی یا سلطنتی کنند. این برند در بازار عرضه به‌وفور موجود است.

انتخاب هوشمندانه پارچه مبلی برای استفاده طولانی!

انواع پارچه های مبلی برای استفاده های مختلف

اهمیت انتخاب درست نوع پارچه برای مبل و نقش آن در زیبایی مبلمان و فضای خانه غیرقابل‌انکار است. شرکت هنر و تجارت آسام انواع متخلفی از پارچه مبلی ترک را به تمام مشتریان با سلایق مختلف ارائه می‌دهد. عوامل مختلفی در انتخاب و خرید انواع پارچه مبلی تأثیر دارد که مهم‌ترین فاکتورها در خرید پارچه مناسب برای مبل‌ها بودجه، قیمت پارچه مبلی ترک، قیمت پارچه مبلی استیل و نوع پارچه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات