کاغذ دیواری نان وُوِن : مهمانی طبیعت سرزنده روی دیوار!

کاغذ دیواری نان وون

فهرست مطالب

تابه‌حال در دکوراسیون داخلی با اشیایی سروکار داشته‌اید که نفس می‌کشند؟! شاید این سؤال و حتی تصور چنین عملی از اشیای بی‌جان شما را متعجب کند. اما اجازه بدهید با معرفی کاغذ دیواری نان وُوِن (نانوون)، تمامی تصورات اولیه شما را در مورد کاغذ دیواری‌های معمولی و سنتی دور بریزیم! این نوع دیوارپوش به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جذابیت ساختاری که دارد، امروزه به یکی از پرطرفدارترین محصولات گنجینه آسام از مجموعه اقلام تزئینی و کاربردی تبدیل شده است. مقاله امروز به معرفی بیشتر این نوع کاغذ دیواری اختصاص دارد. همچنین قصد داریم در مورد جزئیات بیشترکاغذ دیواری نان وون، شامل فضاهای مناسب برای اجرای آن و تفاوت مهمی که با کاغذ دیواری نانو و PVC دارد، بیشتر بنویسیم. برای خواندن این مقاله از آسام آرت به کمتر از پنج دقیقه زمان نیاز دارید!

معرفی کاغذ دیواری نان وُوِن

دیوارپوش نان وُوِن non-woven در فهرست مرغوب‌ترین انواع کاغذ دیواری قرار دارد. ترکیب الیاف پارچه و کاغذ ( طبیعی و مصنوعی) باعث شده است قابلیت شست‌وشو و تنفس پذیری بالایی داشته باشد. خوب است بدانید که محصولاتی مانند صافی قهوه، چای کیسه‌ای و گاز پانسمان از همین نوع فیبر ساخته می‌شود.
کاغذ دیواری non woven به لطف پیشرفت سریع فناوری‌های نوین در صنعت تولید کاغذ دیواری‌های مدرن، محبوبیت دوچندانی پیدا کرده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر به تعریف این محصول بپردازیم باید به معنی woven ( بافته‌شده) و NoN (غیر بافته‌شده) اشاره کنیم که درنهایت معنای کاغذ دیواری بی بافت یا بافته نشده را می‌رساند.

۵ ویژگی برجسته کاغذ دیواری نان وُوِن

پنج ویژگی زیر باعث می‌شود تا این نوع کاغذ دیواری در رده منحصربه‌فردترین انواع دیوارپوش کاغذی قرار بگیرد:

  • تنفس پذیر است و برخلاف کاغذ دیواری‌های سنتی، عامل کپک روی سطح دیوار نیست.
  • موردعلاقه دوستداران محیط‌زیست است.
  • امکان نصب و جداسازی آسان
  • احتمال پارگی بسیار پایین به دلیل جنس بی بافت کاغذ
  • بهترین گزینه برای چاپ دیجیتال هم در شرایط خشک و هم شرایط مرطوب

کاغذ دیواری نوع نان وُوِن برای چه فضاهایی مناسب است؟

نصب کاغذ دیواری نان وُوِن برای تعدادی از فضاها گزینه مناسبی است که در ادامه به تفکیک توضیح خواهیم داد:

  • مناسب برای اتاق کودک و سالمند: با توجه به استفاده از الیاف طبیعی در بافت این نوع کاغذ دیواری، اجرای آن برای اتاق کودک و سالمندان یا عموماً مراکز نگهداری سالمندان و مهدکودک مناسب است. این کاغذ دیواری ضد حساسیت است و به‌خوبی جوابگوی یک محیط تنفس پذیر پاکیزه برای این دسته از افراد خواهد بود. ناگفته نماند که دیوارپوش نان وُوِن به دلیل بهبود کیفیت جریان هوا و خاصیت ضد حساسیتی که دارد برای هر فضایی به خصوص کاغذ دیواری اتاق کودک مناسب است. بنابراین محدودیتی برای نصب آن وجود ندارد و از محیط خانگی تا اداری و تجاری را شامل می‌شود.
  • مناسب برای فضاهای مرطوب: منظور ما از فضای مرطوب، هم مناطق شرجی است و هم بخش‌هایی از خانه و ساختمان که میزان رطوبت در آن بالاست. بنابراین اگر قصد دارید کاغذ دیواری بی بافت را برای آشپزخانه، حمام یا سرویس بهداشتی استفاده کنید، محدودیتی نخواهید داشت. مقاومت کاغذ دیواری non woven در برابر رطوبت و خنکی بالاست. ولی توجه داشته باشید که تماس مداوم این محصول با آب و عوامل رطوبت زا باعث کاهش مقاومت آن و درنتیجه کاهش عمر مفید کاغذ دیواری می‌شود. پس در صورتی که به دنبال کاغذ دیواری برای مکان‌هایی که از آب استفاده زیادی می‌شود هستید، پیشنهاد ما استفاده از کاغذ دیواری‌های ضد آب یا کاغذ دیواری قابل شستشو است.

◄◄ مهم: دیوارپوش نان وُوِن را روی سطوح چوبی، بتنی و پلاستیکی می‌توانید به‌راحتی نصب کنید.

مزایا و معایب کاغذ دیواری نان وُوِن

در ادامه بررسی خواهیم کرد که کاغذ دیواری بی بافت چه مزایایی دارد که تا این اندازه طرفدار پیدا کرده است:

  • مقاوم در برابر پارگی: حتی در صورت پارگی به‌راحتی ترمیم‌پذیر است. به این صورت که می‌توانید برای قسمت آسیب‌دیده از یک تکه کاغذ با طرح همان قسمت استفاده کنید و کمی بزرگ‌تر از قسمت موردنظر برش بدهید.
  • قابلیت شست‌وشو: کاغذ دیواری بی بافت قابلیت شست‌وشوی خوبی دارد و به‌شرط زیاده‌روی نکردن در تماس آن با آب، عمر مفید طولانی خواهد داشت. همچنین در بررسی تفاوت کاغذ دیواری نان وُوِن و پی‌وی‌سی باید به قابلیت شست‌وشوی نان وُوِن اشاره کنیم. درحالی‌که کاغذ دیواری پی‌وی‌سی چنین خاصیتی ندارد و فقط با یک دستمال مرطوب یا نمدار امکان نظافت آن را خواهید داشت.
  • ضخامت اندک: پیش از نصب کاغذ دیواری باید زیرسازی کاملی انجام بدهید و دیوار را به یک سطح کاملاً صاف و یکدست تبدیل کنید. درواقع این مزیت مهم‌ترین تفاوت کاغذ دیواری نان وُوِن و پی‌وی‌سی است. چون برای کاغذ دیواری pvc نیازی به چنین مراقبت و زیرسازی نخواهید داشت.
  • دیوارپوش قابل بازیافت: یکی از مهم‌ترین مزایای کاغذ دیواری از نوع نان وُوِن قابل بازیافت بودن آن است، این نوع کاغذ دیواری از الیاف طبیعی ساخته شده است که باعث می‌شود که مزیت قابل بازیافت بودن را در خود نهفته دارد.
  • نصب کاغذ دیواری نان وُوِن بدون تغییر اندازه: اندازه کاغذ دیواری non woven پس از نصب کم یا زیاد نمی‌شود و بدون تغییر باقی می‌ماند.

معایب کاغذ دیواری بی بافت

  • یک محصول گران‌قیمت
  • نیازمند زیرسازی بسیار دقیق و تخصصی
  • نصب سخت و زمان‌بر

تفاوت کاغذ دیواری نوع نان وُوِن و نانو

اجازه بدهید پیش از بررسی تفاوت‌ها، کاغذ دیواری نانو را بهتر معرفی کنیم:

کاغذ دیواری نانو قابلیت مقاومت در برابر ساییدگی را دارد و به همین دلیل عمر مفید بسیار طولانی دارد. علاوه بر این، به دلیل استفاده از فناوری نانو، این کاغذ دیواری عملکرد مناسبی در برابر حرارت دارد و به‌عنوان عایق حرارتی عمل می‌کند. ضد حساسیت بودن کاغذ دیواری نانو از دیگر ویژگی‌های مثبت این نوع دیوارپوش کاغذی است.
درحالی‌که کاغذ دیواری نان وُوِن در مقایسه با کاغذ دیواری نانو انعطاف کمتری دارد و ممکن است به‌اندازه نانو، ضد حساسیت نباشد. استفاده از الیاف طبیعی، اکرلیک و الیاف نساجی دیگر تفاوت نانوون با نانو است.

بایدها پیش از نصب کاغذ دیواری بافت دار

با رعایت نکات زیر پیش از اجرای کاغذ دیواری نوع نان وُوِن مطمئن می‌شوید که آن را به‌درستی نصب کرده‌اید:

  • چسب کاغذ دیواری استفاده‌شده را باید کاملاً رقیق کنید تا از چسبیده شدن کاغذ دیواری به سطح دیوار مطمئن شوید.
  • پس از مالیدن چسب به دیوار باید فوراً کاغذ را بچسبانید. مهم‌ترین تفاوت کاغذ دیواری نان وُوِن و نانو، لزوم کمی صبر پیش از چسباندن کاغذ برای نانو است.
  • زیرسازی بسیار مهم است. از صاف و یکدست بودن دیوار و نبود هرگونه آلودگی و گردوغبار مطمئن شوید.

قیمت کاغذ دیواری نان وُوِن

برای تعیین قیمت کاغذ دیواری بی بافت لازم است با کارشناسان ما در شرکت هنر و تجارت آسام تماس بگیرید. تعیین فاکتورهایی شامل ابعاد اتاق و تعداد رول، نوع و سبک دکوراسیون برای انتخاب طرح، قیمت و محل ارسال محصول روی قیمت کاغذ دیواری نان وُوِن تأثیرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات